Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” odhaleno (první foto)

Již před pár týdny jsme se dozvěděli, že Ford přiveze na autosalon v Paříži novou generaci ostrého Focusu ST. Ta se dosud prodávala s „volváckým” motorem 2,5 turbo s výkonem 225 koní a kdysi jste si u nás mohli přečíst i jeho test. Bylo jasné, že časům švédské techniky pod kapotou amerického hot hatche odzvonilo, ale dosud jsme mohli jen spekulovat o tom, co nové ST ve skutečnosti potká. Nyní to víme a můžeme si prohlédnout i první snímky produkční verze.

Velmi omezené spektrum technických detailů nicméně zatím potvrdilo jen to, co se obecně očekávalo - nový Focus ST bude poháněn dvoulitrovým turbomotorem EcoBoost naladěným na 247 koní. To z něj pochopitelně učiní nový vrchol nabídky, tedy alespoň do doby, než svět pozná další šílený Focus RS. Co přesně tento výkon s novým „estéčkém” udělá však nevíme, Ford nezveřejnil ani kapku dalších technických detailů a slibuje pouze „jedovatý koktejl rozjařujícího výkonu a ovladatelnosti doplněný o návykový zvukový projev.” Tak to potěš.

Můžeme se nicméně podívat na první snímky, které s výše uvedenými informacemi dorazily. Je zřejmé, že i pro novou generaci vozu bude opět typickou barvou oranžová, v tomto případě trochu více do žluto-hněda a s obchodním označením „Tangerine Scream”. Agresivně pojaté nárazníky doplňují kola v klasickém fordím ST designu a docela velký střešní spojler. Uvnitř jsou patrné lepší sedačky, volant a řadička (díky bohu) přímo řazené převodovky.

Ze snímků se můžete pokoušet něco zajímavého vyčíst ještě dlouho, více oficiálních detailů ale zřejmě přinese až pařížský autosalon. I po něm si ale budeme muset na novinku dlouho počkat - podle všeho dodávky vozu začnou až začátkem roku 2012 (opravdu dva, nula, jedna, dva), tedy téměř za jeden a půl roku...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST 2012 nevypadá vůbec zle. A jeho téměř 250 koní také ne...
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků