Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” odhaleno (první foto)

Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” odhaleno (první foto)

Již před pár týdny jsme se dozvěděli, že Ford přiveze na autosalon v Paříži novou generaci ostrého Focusu ST. Ta se dosud prodávala s „volváckým” motorem 2,5 turbo s výkonem 225 koní a kdysi jste si u nás mohli přečíst i jeho test. Bylo jasné, že časům švédské techniky pod kapotou amerického hot hatche odzvonilo, ale dosud jsme mohli jen spekulovat o tom, co nové ST ve skutečnosti potká. Nyní to víme a můžeme si prohlédnout i první snímky produkční verze.

Velmi omezené spektrum technických detailů nicméně zatím potvrdilo jen to, co se obecně očekávalo - nový Focus ST bude poháněn dvoulitrovým turbomotorem EcoBoost naladěným na 247 koní. To z něj pochopitelně učiní nový vrchol nabídky, tedy alespoň do doby, než svět pozná další šílený Focus RS. Co přesně tento výkon s novým „estéčkém” udělá však nevíme, Ford nezveřejnil ani kapku dalších technických detailů a slibuje pouze „jedovatý koktejl rozjařujícího výkonu a ovladatelnosti doplněný o návykový zvukový projev.” Tak to potěš.

Můžeme se nicméně podívat na první snímky, které s výše uvedenými informacemi dorazily. Je zřejmé, že i pro novou generaci vozu bude opět typickou barvou oranžová, v tomto případě trochu více do žluto-hněda a s obchodním označením „Tangerine Scream”. Agresivně pojaté nárazníky doplňují kola v klasickém fordím ST designu a docela velký střešní spojler. Uvnitř jsou patrné lepší sedačky, volant a řadička (díky bohu) přímo řazené převodovky.

Ze snímků se můžete pokoušet něco zajímavého vyčíst ještě dlouho, více oficiálních detailů ale zřejmě přinese až pařížský autosalon. I po něm si ale budeme muset na novinku dlouho počkat - podle všeho dodávky vozu začnou až začátkem roku 2012 (opravdu dva, nula, jedna, dva), tedy téměř za jeden a půl roku...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST 2012 nevypadá vůbec zle. A jeho téměř 250 koní také ne...
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků