Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” odhaleno (první foto)

Již před pár týdny jsme se dozvěděli, že Ford přiveze na autosalon v Paříži novou generaci ostrého Focusu ST. Ta se dosud prodávala s „volváckým” motorem 2,5 turbo s výkonem 225 koní a kdysi jste si u nás mohli přečíst i jeho test. Bylo jasné, že časům švédské techniky pod kapotou amerického hot hatche odzvonilo, ale dosud jsme mohli jen spekulovat o tom, co nové ST ve skutečnosti potká. Nyní to víme a můžeme si prohlédnout i první snímky produkční verze.

Velmi omezené spektrum technických detailů nicméně zatím potvrdilo jen to, co se obecně očekávalo - nový Focus ST bude poháněn dvoulitrovým turbomotorem EcoBoost naladěným na 247 koní. To z něj pochopitelně učiní nový vrchol nabídky, tedy alespoň do doby, než svět pozná další šílený Focus RS. Co přesně tento výkon s novým „estéčkém” udělá však nevíme, Ford nezveřejnil ani kapku dalších technických detailů a slibuje pouze „jedovatý koktejl rozjařujícího výkonu a ovladatelnosti doplněný o návykový zvukový projev.” Tak to potěš.

Můžeme se nicméně podívat na první snímky, které s výše uvedenými informacemi dorazily. Je zřejmé, že i pro novou generaci vozu bude opět typickou barvou oranžová, v tomto případě trochu více do žluto-hněda a s obchodním označením „Tangerine Scream”. Agresivně pojaté nárazníky doplňují kola v klasickém fordím ST designu a docela velký střešní spojler. Uvnitř jsou patrné lepší sedačky, volant a řadička (díky bohu) přímo řazené převodovky.

Ze snímků se můžete pokoušet něco zajímavého vyčíst ještě dlouho, více oficiálních detailů ale zřejmě přinese až pařížský autosalon. I po něm si ale budeme muset na novinku dlouho počkat - podle všeho dodávky vozu začnou až začátkem roku 2012 (opravdu dva, nula, jedna, dva), tedy téměř za jeden a půl roku...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST 2012 nevypadá vůbec zle. A jeho téměř 250 koní také ne...

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků