Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” odhaleno (první foto)

Již před pár týdny jsme se dozvěděli, že Ford přiveze na autosalon v Paříži novou generaci ostrého Focusu ST. Ta se dosud prodávala s „volváckým” motorem 2,5 turbo s výkonem 225 koní a kdysi jste si u nás mohli přečíst i jeho test. Bylo jasné, že časům švédské techniky pod kapotou amerického hot hatche odzvonilo, ale dosud jsme mohli jen spekulovat o tom, co nové ST ve skutečnosti potká. Nyní to víme a můžeme si prohlédnout i první snímky produkční verze.

Velmi omezené spektrum technických detailů nicméně zatím potvrdilo jen to, co se obecně očekávalo - nový Focus ST bude poháněn dvoulitrovým turbomotorem EcoBoost naladěným na 247 koní. To z něj pochopitelně učiní nový vrchol nabídky, tedy alespoň do doby, než svět pozná další šílený Focus RS. Co přesně tento výkon s novým „estéčkém” udělá však nevíme, Ford nezveřejnil ani kapku dalších technických detailů a slibuje pouze „jedovatý koktejl rozjařujícího výkonu a ovladatelnosti doplněný o návykový zvukový projev.” Tak to potěš.

Můžeme se nicméně podívat na první snímky, které s výše uvedenými informacemi dorazily. Je zřejmé, že i pro novou generaci vozu bude opět typickou barvou oranžová, v tomto případě trochu více do žluto-hněda a s obchodním označením „Tangerine Scream”. Agresivně pojaté nárazníky doplňují kola v klasickém fordím ST designu a docela velký střešní spojler. Uvnitř jsou patrné lepší sedačky, volant a řadička (díky bohu) přímo řazené převodovky.

Ze snímků se můžete pokoušet něco zajímavého vyčíst ještě dlouho, více oficiálních detailů ale zřejmě přinese až pařížský autosalon. I po něm si ale budeme muset na novinku dlouho počkat - podle všeho dodávky vozu začnou až začátkem roku 2012 (opravdu dva, nula, jedna, dva), tedy téměř za jeden a půl roku...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST 2012 nevypadá vůbec zle. A jeho téměř 250 koní také ne...

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků