Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” detailně

Hodiny před zahájením autosalonu v Paříži se Ford pochlubil novými snímky a informacemi o největší novince na svém stánku.

Ano, po strohém odhalení z poloviny září je nový Ford Focus ST definitivně venku a vypadá lépe než kdykoli před tím. Automobilka Ford v Paříži předvede jeho předprodukční provedení, to sériové má být připraveno pro modelový rok 2012, a půjde o nejostřejší provedení nové řady Focus. Alespoň do chvíle, kdy na silnice vyrazí Focus RS. Na trhu Focus ST vystartuje především proti Volkswagenu Golf GTI, nicméně přímý konkurent na něj čeká na stánku Opelu, který do Paříže přiveze rovněž předsériovou studii Astra GTC Paris, již jsme vám podrobně představili na tomto místě. Až totiž oba vozy vystartují na silnice, bude Golf GTI pomalu zralý na odpis.

Ačkoli model Focus ST nebude jistě tak peprným náčiním, jakým je stávající Focus RS, těšit se můžeme na skutečně dosti svižné svezení, rámované navíc praktickou, pětidveřovou karoserií. Pod kapotou skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní a je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm. Ten se bude na kola přední nápravy přenášet skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, v sériovém provedení se zřejmě budeme moci těšit též na dvouspojkový automat.

Koncept Focus ST debutuje v Paříži v lakování novým odstínem Tangerine Scream a jak je ze snímků patrné, milovníky agresivního tvarování jistě nezklame. Všimneme si nového předního nárazníku s rozšířeným otvorem pro přístup chladicího vzduchu a dodatečnými průduchy, prahových obkladů, většího střešního spoileru nad zadním oknem a zadního nárazníku s náznakovým difuzorem a ke středu vyvedené a zdvojené koncovky výfuku. Nová devatenáctipalcová litá kola obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.

Uvnitř vozu se nachází všechny vynikající prvky výbavového stupně Titanium doplněné sedadly Recaro (pro cestující vpředu i vzadu!), kontrastním, žlutě zbarveným stehováním, volantem s tlustším věncem, kompozitními obklady středové konzole, přepracovaným přístrojovým štítem a trojicí dodatečných budíků v horní části středové konzole. Na pařížském stánku automobilky Ford korunuje Focuis ST škálu ostatních Facusů nové generace a bude zde doplněn faceliftovanou řadou Mondeo a dalšími dílčími novinkami, které vám ještě představíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST 2012

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků