Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” detailně

Hodiny před zahájením autosalonu v Paříži se Ford pochlubil novými snímky a informacemi o největší novince na svém stánku.

Ano, po strohém odhalení z poloviny září je nový Ford Focus ST definitivně venku a vypadá lépe než kdykoli před tím. Automobilka Ford v Paříži předvede jeho předprodukční provedení, to sériové má být připraveno pro modelový rok 2012, a půjde o nejostřejší provedení nové řady Focus. Alespoň do chvíle, kdy na silnice vyrazí Focus RS. Na trhu Focus ST vystartuje především proti Volkswagenu Golf GTI, nicméně přímý konkurent na něj čeká na stánku Opelu, který do Paříže přiveze rovněž předsériovou studii Astra GTC Paris, již jsme vám podrobně představili na tomto místě. Až totiž oba vozy vystartují na silnice, bude Golf GTI pomalu zralý na odpis.

Ačkoli model Focus ST nebude jistě tak peprným náčiním, jakým je stávající Focus RS, těšit se můžeme na skutečně dosti svižné svezení, rámované navíc praktickou, pětidveřovou karoserií. Pod kapotou skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní a je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm. Ten se bude na kola přední nápravy přenášet skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, v sériovém provedení se zřejmě budeme moci těšit též na dvouspojkový automat.

Koncept Focus ST debutuje v Paříži v lakování novým odstínem Tangerine Scream a jak je ze snímků patrné, milovníky agresivního tvarování jistě nezklame. Všimneme si nového předního nárazníku s rozšířeným otvorem pro přístup chladicího vzduchu a dodatečnými průduchy, prahových obkladů, většího střešního spoileru nad zadním oknem a zadního nárazníku s náznakovým difuzorem a ke středu vyvedené a zdvojené koncovky výfuku. Nová devatenáctipalcová litá kola obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.

Uvnitř vozu se nachází všechny vynikající prvky výbavového stupně Titanium doplněné sedadly Recaro (pro cestující vpředu i vzadu!), kontrastním, žlutě zbarveným stehováním, volantem s tlustším věncem, kompozitními obklady středové konzole, přepracovaným přístrojovým štítem a trojicí dodatečných budíků v horní části středové konzole. Na pařížském stánku automobilky Ford korunuje Focuis ST škálu ostatních Facusů nové generace a bude zde doplněn faceliftovanou řadou Mondeo a dalšími dílčími novinkami, které vám ještě představíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST 2012
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků