Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” detailně

Hodiny před zahájením autosalonu v Paříži se Ford pochlubil novými snímky a informacemi o největší novince na svém stánku.

Ano, po strohém odhalení z poloviny září je nový Ford Focus ST definitivně venku a vypadá lépe než kdykoli před tím. Automobilka Ford v Paříži předvede jeho předprodukční provedení, to sériové má být připraveno pro modelový rok 2012, a půjde o nejostřejší provedení nové řady Focus. Alespoň do chvíle, kdy na silnice vyrazí Focus RS. Na trhu Focus ST vystartuje především proti Volkswagenu Golf GTI, nicméně přímý konkurent na něj čeká na stánku Opelu, který do Paříže přiveze rovněž předsériovou studii Astra GTC Paris, již jsme vám podrobně představili na tomto místě. Až totiž oba vozy vystartují na silnice, bude Golf GTI pomalu zralý na odpis.

Ačkoli model Focus ST nebude jistě tak peprným náčiním, jakým je stávající Focus RS, těšit se můžeme na skutečně dosti svižné svezení, rámované navíc praktickou, pětidveřovou karoserií. Pod kapotou skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní a je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm. Ten se bude na kola přední nápravy přenášet skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, v sériovém provedení se zřejmě budeme moci těšit též na dvouspojkový automat.

Koncept Focus ST debutuje v Paříži v lakování novým odstínem Tangerine Scream a jak je ze snímků patrné, milovníky agresivního tvarování jistě nezklame. Všimneme si nového předního nárazníku s rozšířeným otvorem pro přístup chladicího vzduchu a dodatečnými průduchy, prahových obkladů, většího střešního spoileru nad zadním oknem a zadního nárazníku s náznakovým difuzorem a ke středu vyvedené a zdvojené koncovky výfuku. Nová devatenáctipalcová litá kola obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.

Uvnitř vozu se nachází všechny vynikající prvky výbavového stupně Titanium doplněné sedadly Recaro (pro cestující vpředu i vzadu!), kontrastním, žlutě zbarveným stehováním, volantem s tlustším věncem, kompozitními obklady středové konzole, přepracovaným přístrojovým štítem a trojicí dodatečných budíků v horní části středové konzole. Na pařížském stánku automobilky Ford korunuje Focuis ST škálu ostatních Facusů nové generace a bude zde doplněn faceliftovanou řadou Mondeo a dalšími dílčími novinkami, které vám ještě představíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST 2012

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků