Ford Focus sedan: kufr s objemem 526 litrů

Nový Focus sedan se od hatchbacku a kombi liší pouze zádí. Model s klasickou tříprostorovou karoserií bude oblíben především na americkém trhu, v Evropě se dá předpokládat jen malý zájem. Novinka, jejíž fotografie ukázal Ford již v loňském roce, nabízí zavazadlový prostor s objemem 526 l v případě, že budete mít pouze dojezdové kolo. Vstupní otvor je široký 1 020 mm, šířka mezi podběhy činí 1 048 mm. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu lze uložit předměty dlouhé až 1 058 mm, což je o 54 mm více než u modelu předchozí generace.

Zadní sklopná sedadla jesou dělená v poměru 60:40, díky čemuž dokáže čtyřdveřový Focus převézt štíhlé předměty dlouhé až 1 659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení. Práh zavazadlového prostoru leží ve výšce 656 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poznámka: Následuje kompletní znění tiskové zprávy.

Elegance, dynamika, sofistikované technologie – to je charakteristika čtyřdveřového sedanu Ford Focus, zatím poslední karosářské verze řady Focus, která se ve své produkční podobě představí na autosalonu v Ženevě.

Nový přírůstek řady Focus byl od počátku vyvíjen jako zcela svébytný model, který se však jasně hlásí ke své „rodině“. Ze stylingu čtyřdveřového modelu je zřetelná „DNA“ moderního designérského jazyka značky Ford a řady Focus, řadou detailů se sedan ztotožňuje se třídveřovým a pětidveřovým hatchbackem, kombi verzí i MPV modelem Focus C-MAX.

„Nový čtyřdveřový Focus dokládá, že Ford umí navrhnout a vyrobit elegantní sedan, které zároveň působí velmi svěže a dynamicky,“ říká šéfdesignér Claudio Messale.

Sedan má přední část téměř identickou s už dobře známými modely řady Focus, designérům se podařilo vtělit ducha „rychlé“ siluety hatchbacků i do klasické architektury tříprostorové limuzíny. Plynulé linie se táhnou od masky chladiče přes kapotu motoru až do výrazně skloněného A-sloupku karoserie, velká prosklená plocha boků je jedním z typických rysů designu řady Focus. Malé okénko zcela vzadu doplňuje elegantní boční grafiku klasické limuzíny.

Karosářské linie, táhnoucí se od přídě po celé délce boků vozu, se vzadu na víku zavazadlového prostoru spojují v harmonický celek, kde se opticky protínají s trojúhelníkovými koncovými světly do jejichž červeného krycího skla jsou vsazeny dvě kruhové sekce, připomínající oční duhovku. Mezi koncovými světly našly své místo charakteristický modrý ovál značky Ford a vybrání pro registrační značku.

Výrazná záď čtyřdveřového Focusu dává okamžitě najevo, že jednou z velkých předností tohoto modelu bude objemný zavazadlový prostor. Víko zavazadelníku se odjišťuje elektrickým mikrospínačem, k otevření stačí jen lehké zmáčknutí rozměrného spínače.

Masivní probrání v zadním nárazníku opticky snižuje výšku zádi vozu. Zadní nárazník nese probarvený příčný ochranný proužek, který se táhne po délce boků vozu a kolem podběhů kol.

Objemný zavazadlový prostor

Nový Ford Focus ve čtyřdveřovém provedení vyniká velikostí zavazadlového prostoru, což v reálném provozu ocení každý řidič. Čtyřdveřové modely vybavené nouzovým náhradním kolem nabízejí ve své zádi prostor o objemu 526 litrů. Na tomto skvělém výkonu se do značné míry podílí prostorově kompaktní čtyřprvkové závěsy zadních kol. Zavazadlový prostor si snadno poradí s velkým golfovým vakem nebo několika cestovními kufry.

Výhodou zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu je rovněž jeho velká šířka. Vstupní otvor je široký 1 020 mm, šířka mezi podběhy činí 1 048 mm. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu lze uložit předměty dlouhé až 1 058 mm, což je o 54 mm více než u modelu předchozí generace.

Variabilitu využití vnitřního prostoru sedanu zvyšují i zadní sklopná sedadla dělaná v poměru 60:40. Nový čtyřdveřový Ford Focus dokáže nyní převézt štíhlé předměty dlouhé až 1659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení.

Práh zavazadlového prostoru leží ve výšce pouhých 656 mm, což snižuje námahu spojenou s manipulací s těžšími zavazadly. Zavírání víka zavazadlového prostoru usnadňuje ergonomicky dobře tvarované madlo umístěné na vnitřní straně víka.

Evropské kořeny, světové trhy

Nový sedan řady Ford Focus vznikal v Evropě, odkud pochází jeho design, konstrukce i technologie, hraje však velmi důležitou roli ve strategických plánech značky Ford týkajících se dalšího posilování přítomnosti na nejrychleji sílících trzích Číny a asijsko-pacifické oblasti. Právě v těchto teritoriích jsou čtyřdveřové sedany střední třídy mimořádně populární a tvoří pilíř automobilového trhu.

„Modely vyvinuté v rámci Ford of Europe hrají klíčovou roli při úspěšné expanzi na trhy zemí Asie a Afriky,“ vysvětluje Lewis Booth. „Našim záměrem je výrazně posílit své pozice na těchto trzích a nový čtyřdveřový Focus nám tyto cíle velmi přiblíží.“

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků