Ford Focus sedan: kufr s objemem 526 litrů

Nový Focus sedan se od hatchbacku a kombi liší pouze zádí. Model s klasickou tříprostorovou karoserií bude oblíben především na americkém trhu, v Evropě se dá předpokládat jen malý zájem. Novinka, jejíž fotografie ukázal Ford již v loňském roce, nabízí zavazadlový prostor s objemem 526 l v případě, že budete mít pouze dojezdové kolo. Vstupní otvor je široký 1 020 mm, šířka mezi podběhy činí 1 048 mm. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu lze uložit předměty dlouhé až 1 058 mm, což je o 54 mm více než u modelu předchozí generace.

Zadní sklopná sedadla jesou dělená v poměru 60:40, díky čemuž dokáže čtyřdveřový Focus převézt štíhlé předměty dlouhé až 1 659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení. Práh zavazadlového prostoru leží ve výšce 656 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poznámka: Následuje kompletní znění tiskové zprávy.

Elegance, dynamika, sofistikované technologie – to je charakteristika čtyřdveřového sedanu Ford Focus, zatím poslední karosářské verze řady Focus, která se ve své produkční podobě představí na autosalonu v Ženevě.

Nový přírůstek řady Focus byl od počátku vyvíjen jako zcela svébytný model, který se však jasně hlásí ke své „rodině“. Ze stylingu čtyřdveřového modelu je zřetelná „DNA“ moderního designérského jazyka značky Ford a řady Focus, řadou detailů se sedan ztotožňuje se třídveřovým a pětidveřovým hatchbackem, kombi verzí i MPV modelem Focus C-MAX.

„Nový čtyřdveřový Focus dokládá, že Ford umí navrhnout a vyrobit elegantní sedan, které zároveň působí velmi svěže a dynamicky,“ říká šéfdesignér Claudio Messale.

Sedan má přední část téměř identickou s už dobře známými modely řady Focus, designérům se podařilo vtělit ducha „rychlé“ siluety hatchbacků i do klasické architektury tříprostorové limuzíny. Plynulé linie se táhnou od masky chladiče přes kapotu motoru až do výrazně skloněného A-sloupku karoserie, velká prosklená plocha boků je jedním z typických rysů designu řady Focus. Malé okénko zcela vzadu doplňuje elegantní boční grafiku klasické limuzíny.

Karosářské linie, táhnoucí se od přídě po celé délce boků vozu, se vzadu na víku zavazadlového prostoru spojují v harmonický celek, kde se opticky protínají s trojúhelníkovými koncovými světly do jejichž červeného krycího skla jsou vsazeny dvě kruhové sekce, připomínající oční duhovku. Mezi koncovými světly našly své místo charakteristický modrý ovál značky Ford a vybrání pro registrační značku.

Výrazná záď čtyřdveřového Focusu dává okamžitě najevo, že jednou z velkých předností tohoto modelu bude objemný zavazadlový prostor. Víko zavazadelníku se odjišťuje elektrickým mikrospínačem, k otevření stačí jen lehké zmáčknutí rozměrného spínače.

Masivní probrání v zadním nárazníku opticky snižuje výšku zádi vozu. Zadní nárazník nese probarvený příčný ochranný proužek, který se táhne po délce boků vozu a kolem podběhů kol.

Objemný zavazadlový prostor

Nový Ford Focus ve čtyřdveřovém provedení vyniká velikostí zavazadlového prostoru, což v reálném provozu ocení každý řidič. Čtyřdveřové modely vybavené nouzovým náhradním kolem nabízejí ve své zádi prostor o objemu 526 litrů. Na tomto skvělém výkonu se do značné míry podílí prostorově kompaktní čtyřprvkové závěsy zadních kol. Zavazadlový prostor si snadno poradí s velkým golfovým vakem nebo několika cestovními kufry.

Výhodou zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu je rovněž jeho velká šířka. Vstupní otvor je široký 1 020 mm, šířka mezi podběhy činí 1 048 mm. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu lze uložit předměty dlouhé až 1 058 mm, což je o 54 mm více než u modelu předchozí generace.

Variabilitu využití vnitřního prostoru sedanu zvyšují i zadní sklopná sedadla dělaná v poměru 60:40. Nový čtyřdveřový Ford Focus dokáže nyní převézt štíhlé předměty dlouhé až 1659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení.

Práh zavazadlového prostoru leží ve výšce pouhých 656 mm, což snižuje námahu spojenou s manipulací s těžšími zavazadly. Zavírání víka zavazadlového prostoru usnadňuje ergonomicky dobře tvarované madlo umístěné na vnitřní straně víka.

Evropské kořeny, světové trhy

Nový sedan řady Ford Focus vznikal v Evropě, odkud pochází jeho design, konstrukce i technologie, hraje však velmi důležitou roli ve strategických plánech značky Ford týkajících se dalšího posilování přítomnosti na nejrychleji sílících trzích Číny a asijsko-pacifické oblasti. Právě v těchto teritoriích jsou čtyřdveřové sedany střední třídy mimořádně populární a tvoří pilíř automobilového trhu.

„Modely vyvinuté v rámci Ford of Europe hrají klíčovou roli při úspěšné expanzi na trhy zemí Asie a Afriky,“ vysvětluje Lewis Booth. „Našim záměrem je výrazně posílit své pozice na těchto trzích a nový čtyřdveřový Focus nám tyto cíle velmi přiblíží.“

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků