Ford Focus sedan: kufr s objemem 526 litrů

Ford Focus sedan: kufr s objemem 526 litrů

Nový Focus sedan se od hatchbacku a kombi liší pouze zádí. Model s klasickou tříprostorovou karoserií bude oblíben především na americkém trhu, v Evropě se dá předpokládat jen malý zájem. Novinka, jejíž fotografie ukázal Ford již v loňském roce, nabízí zavazadlový prostor s objemem 526 l v případě, že budete mít pouze dojezdové kolo. Vstupní otvor je široký 1 020 mm, šířka mezi podběhy činí 1 048 mm. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu lze uložit předměty dlouhé až 1 058 mm, což je o 54 mm více než u modelu předchozí generace.

Zadní sklopná sedadla jesou dělená v poměru 60:40, díky čemuž dokáže čtyřdveřový Focus převézt štíhlé předměty dlouhé až 1 659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení. Práh zavazadlového prostoru leží ve výšce 656 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poznámka: Následuje kompletní znění tiskové zprávy.

Elegance, dynamika, sofistikované technologie – to je charakteristika čtyřdveřového sedanu Ford Focus, zatím poslední karosářské verze řady Focus, která se ve své produkční podobě představí na autosalonu v Ženevě.

Nový přírůstek řady Focus byl od počátku vyvíjen jako zcela svébytný model, který se však jasně hlásí ke své „rodině“. Ze stylingu čtyřdveřového modelu je zřetelná „DNA“ moderního designérského jazyka značky Ford a řady Focus, řadou detailů se sedan ztotožňuje se třídveřovým a pětidveřovým hatchbackem, kombi verzí i MPV modelem Focus C-MAX.

„Nový čtyřdveřový Focus dokládá, že Ford umí navrhnout a vyrobit elegantní sedan, které zároveň působí velmi svěže a dynamicky,“ říká šéfdesignér Claudio Messale.

Sedan má přední část téměř identickou s už dobře známými modely řady Focus, designérům se podařilo vtělit ducha „rychlé“ siluety hatchbacků i do klasické architektury tříprostorové limuzíny. Plynulé linie se táhnou od masky chladiče přes kapotu motoru až do výrazně skloněného A-sloupku karoserie, velká prosklená plocha boků je jedním z typických rysů designu řady Focus. Malé okénko zcela vzadu doplňuje elegantní boční grafiku klasické limuzíny.

Karosářské linie, táhnoucí se od přídě po celé délce boků vozu, se vzadu na víku zavazadlového prostoru spojují v harmonický celek, kde se opticky protínají s trojúhelníkovými koncovými světly do jejichž červeného krycího skla jsou vsazeny dvě kruhové sekce, připomínající oční duhovku. Mezi koncovými světly našly své místo charakteristický modrý ovál značky Ford a vybrání pro registrační značku.

Výrazná záď čtyřdveřového Focusu dává okamžitě najevo, že jednou z velkých předností tohoto modelu bude objemný zavazadlový prostor. Víko zavazadelníku se odjišťuje elektrickým mikrospínačem, k otevření stačí jen lehké zmáčknutí rozměrného spínače.

Masivní probrání v zadním nárazníku opticky snižuje výšku zádi vozu. Zadní nárazník nese probarvený příčný ochranný proužek, který se táhne po délce boků vozu a kolem podběhů kol.

Objemný zavazadlový prostor

Nový Ford Focus ve čtyřdveřovém provedení vyniká velikostí zavazadlového prostoru, což v reálném provozu ocení každý řidič. Čtyřdveřové modely vybavené nouzovým náhradním kolem nabízejí ve své zádi prostor o objemu 526 litrů. Na tomto skvělém výkonu se do značné míry podílí prostorově kompaktní čtyřprvkové závěsy zadních kol. Zavazadlový prostor si snadno poradí s velkým golfovým vakem nebo několika cestovními kufry.

Výhodou zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu je rovněž jeho velká šířka. Vstupní otvor je široký 1 020 mm, šířka mezi podběhy činí 1 048 mm. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového Focusu lze uložit předměty dlouhé až 1 058 mm, což je o 54 mm více než u modelu předchozí generace.

Variabilitu využití vnitřního prostoru sedanu zvyšují i zadní sklopná sedadla dělaná v poměru 60:40. Nový čtyřdveřový Ford Focus dokáže nyní převézt štíhlé předměty dlouhé až 1659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení.

Práh zavazadlového prostoru leží ve výšce pouhých 656 mm, což snižuje námahu spojenou s manipulací s těžšími zavazadly. Zavírání víka zavazadlového prostoru usnadňuje ergonomicky dobře tvarované madlo umístěné na vnitřní straně víka.

Evropské kořeny, světové trhy

Nový sedan řady Ford Focus vznikal v Evropě, odkud pochází jeho design, konstrukce i technologie, hraje však velmi důležitou roli ve strategických plánech značky Ford týkajících se dalšího posilování přítomnosti na nejrychleji sílících trzích Číny a asijsko-pacifické oblasti. Právě v těchto teritoriích jsou čtyřdveřové sedany střední třídy mimořádně populární a tvoří pilíř automobilového trhu.

„Modely vyvinuté v rámci Ford of Europe hrají klíčovou roli při úspěšné expanzi na trhy zemí Asie a Afriky,“ vysvětluje Lewis Booth. „Našim záměrem je výrazně posílit své pozice na těchto trzích a nový čtyřdveřový Focus nám tyto cíle velmi přiblíží.“

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků