Ford Focus sedan: král kompaktních limuzín (velký test)

Tommy  |  01. 12. 2005 02:26

Znova pekny test... Inak sedan je z mojho subjektivneho hladiska z Focusov najkrajsi, co u sedanov inych aut nebyva zvykom...

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  02. 12. 2005 10:06

stejny dojem mam u Subaru Legacy, kde sedan je podle meho nazoru hezci nez kombi nebo Outback

Odpovědět  |   | 
puck  |  02. 12. 2005 15:16

sedany mam velmi rad a paci sa mi velmi ale este viac sa mi paci renault megane sedan

Odpovědět  |   | 
Darth  |  01. 12. 2005 02:47

Moc zajimavy auto, ta sirka a vnitrni prostor me docela sokujou, ten prerostly chlapik je tam naskladany jako nic A vzhled je dobry, hatchback se moc nepovedl, ale tohle muzu. Fakt pekny, jen ta cena... Dvoulitr benzin za 600 by ale sel, nekdy to musim jit prubnout.

Jinac pekny testik, libi se mi tam nekolik hlasek

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  01. 12. 2005 08:10

Pěkný test, na první pohled až moc pozitivní pro Focus, ale taky jsem si focuse, sice hatchback, s tímto motorem už zkusil a dávám autorovi ve všem (i výhradám k posazu a sedačkám) za pravdu. Tedy až na motor, v mnou zkoušeném focusu rozhodně netáhnul až k 4800ot., umíral zlehka po 4tis., měl velmi citelnou prodlevu turba a zátah byl znát až od 2200ot., do té doby lemra. Jediným pozitivem motoru byl zvuk, jinak byl pro mě tento motor zklamáním, resp. nevybočoval ze současného průměru, ale vzhledem k nadprůměrným kvalitám "zbytku" focusu, člověk podvědomě čeká i lepší motor.
P Janda: tech. poznámka, spíše otázka. Jak se správně používají velká písmena v názvech značek a typů aut? Jestli si dobře pamatuju, co mě učili ve škole, pak pokud napíšu "auto značky Ford Focus" používám velká písmena, pokud ale mluvím o "focusech, octavii nebo corse" měla by být písmena malá. Pravidla se celkem často mění, jak je to správně v souč. úpravě?

Odpovědět  |   | 
Wq1  |  01. 12. 2005 08:55

Jako majitel tohoto motoru souhlasím s p.Jandou. Motor skutečně táhne již od 1500 ot., velký nárůst je asi od 1800, silný zátah má tak do 4000, nad 4500 podle mě nemá cenu již motor vytáčet, ikdyž autor píše, že má slušný tah do 4800. Spotřeba motoru je dost citlivá na zacházení s plynem ve srovnání třeba s 1,9 TDI 96kW, se kterou jsem jezdil před tím (Tédéíčko nemělo takový rozdíl mezi "běžnou" spotřebou a spotřebou při ostré jízdě). Oproti TDI je třeba vyzdvihnout mimořádnou kultivovanost tohoto nafťáku!

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  01. 12. 2005 11:25

Dekuji za kladne hodnoceni  Mate pravdu, ze test je pozitivni, ale auto si to zaslouzi a uz kdysi jsem si rekl, ze nebudu psat testy tak, aby nebyly moc pozitivni nebo moc negativni. Co si z meho pohledu kritiku zaslouzi, necht je kritizovano, co si zaslouzi chvalu, necht je chvaleno...

Co se tyce motoru, verim Vam, motor v drive testovanem kombiku byl podobny tomu, co pisete. Zrejme to opravdu zalezi na kusu, je to smutne, ale i dnesni dobe tomu tak je.

A k velkym pismenum - mate pravdu, ucili me to stejne  Ale prislo mi byt vzdy posetile uvadet nazev s malym pismenem, a tak jsem toto pravidlo nikdy nerespektoval, v textu mi to prijde byt na ukor prehlednosti. Navic pro me je auto jak ziva bytost a chci jej jmenovat s uctou

Odpovědět  |   | 
Yaroukh  |  01. 12. 2005 22:39

Musim rict, ze tohle mi na Autorevue chybelo - autor, ktery se za sve pripadne nadseni pro vuz "nestydi"; dost testu na me pusobilo tak, ze se autor snazi byt za kazdou cenu diplomat. Coz povazuji za nesmysl. Tleskam Vam.

A podepisuju se pod ta velka pismena, mam to stejne. :o)

Odpovědět  |   | 
Wq1  |  01. 12. 2005 08:59

Opravdu dobře napsaný test vozu! Doufám, že si ho přečtou a poučí se z něj i někteří Vaši kolegové.
Ohledně motoru píšete:...Znám lepší charaktery, ale tento mi nevadil a chování ve vyšších otáčkách se mi dokonce líbilo.
Můžete být konkrétnější, jaký jiný naftový dvoulitr Vám sedne víc a proč? Ptám se jen pro zajímavost abych si rozšířil obzory.

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  01. 12. 2005 11:52

Obecne mam pozvolnejsi narusty vykonu, zejmena kvuli prijemnosti jizdy pro posadku. Pokud jedete v klidu, drzite otacky prave ve sferach, kde vykon prekotne roste a kde se plyn u takto lacneho turbomotoru pomerne tezko davkuje. I kdyz se snazite, zbytek posadky vystoupi se zlamanym krkem - ostatni se nemaji ceho drzet, jak reakce motoru predvidat, a tak to na rozdil od ridice koriguji az ex post a jizda pro ne neni prijemna. V souvislosti s horsim davkovanim plynu je pak problem pro zmenu pri rychlejsi jizde plynula akcelerace z pomalych zatacek, kde obzvlaste u predokolky je treba byt velmi citlivy. A podobnych aspektu by se naslo vice, obecne mi pro ovladatelnost vozu a prijemnost jizdy prijde byt vhodnejsi, kdyz vykon roste zvolna, predvidatelne, odpovidajicim zpusobem mire zmacknuti plynu. Doporucuji si sjet treba prave 2,0 TDCI, staci da 10 procent plynu a objevi se 50 procent akcelerace...

Z motoru, ktere charakterem vnimam lepe, mohu jmenovat treba 2,2 i-CTDi od Hondy nebo 2,0d od BMW, to jsou vychovanejsi a poslusnejsi motory. Druhou veci je ale chovani motoru okolo maxima vykonu, ktere je pro me rovnez dulezite, a zde byl testovany Focus sedan vyborny - nic nenadaleho, nic necekaneho, nic neprijemneho.

Odpovědět  |   | 
ja  |  01. 12. 2005 09:48

Je to opravdu tak, jak pisete, ze posez vzadu se v novem Focusu prilis nelisi od Mondea? Kdyz jsem vybiral auto - tehdy byla na trhu predchozi generace Focusu - tak prave posez vzadu byl relativne stisnenejsi, zadni sedadla nic moc ani v provedeni Ghia, atp. a protoze se pocitalo s pravidelnym a dlouhym vozenim dospelych vzadu, byl tento nakonec vyskrtnut.

Odpovědět  |   | 
kolik  |  01. 12. 2005 10:19

Ano je to tak, v novem focusu je nesrovnatelne vice mista i na zadnich sedackach oproti predchozi verzi. Nekde se to celkove zvetseni muselo projevit. 

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  01. 12. 2005 11:37

Neda se to rici obecne, je to trochu specificke. Kdyz se podivate do nedavneho testu Mondea 2,2 TDCi, tak i na fotkach uvidite, ze ani vizualne neni mezi prostorem pro dva 200 cm cestujici za sebou velky rozdil. Je to castecne dano tim, ze Mondeu (liftback a sedan) se vice svazuje strecha a dlouhan si tedy musi sednout trochu nize, aby mel dost mista na hlavu. Tim zabere prostor pro nohy, ktereho je v Mondeu urcite vice. Pocitove se tak prerostly clovek citi v Mondeu i Focusu velmi podobne, Focus je navic opravdu hodne siroky, coz dobrem pocitu pomaha. Pokud by si za sebe sedal mensi clovek, bude mit v Mondeu vice mista pro nohy. Na druhou stranu, ten uz mu prilis nepomuze, v extremu je v Mondeu mista opravdu jen o malo mene.

Jinak i predchozi generace Focusu byla ve srovnani s konkurenci relativne prostorna, ale ta nova je opravdu jinde, dva 200cm lide se takto do zadneho jineho kompaktu nevejdou a obzlaste v kombiku je to skvele.

Odpovědět  |   | 
ja  |  01. 12. 2005 09:52

Jinak tohle auto se mi dost libi, optimalni by bylo ve verzi liftback - ale to je zatim vyhrazeno jen Mondeu.

Odpovědět  |   | 
mates  |  01. 12. 2005 10:03

je to bezpochyby moc pekne auto, jen doufam ze Honda udela neco s marketingem a novy Civic konecne diky svym cenam a kvalite zavari hlavu i lidem, kteri bohuzel stale neznaji nic jineho nez Ford a fauve at se to menuje jakkoliv...

Odpovědět  |   | 
ja  |  01. 12. 2005 10:22

no ono je to i obecne o Japoncich - kdyz jsem vybiral auto, byl jsem se na ne podivat (to byly ale jeste od vseho krome mazdy a corely starsi generace), aby bylo to znacne nepresvedcive. A tam, kde to vypadalo dobre auto samotne jim to kazila treba neschopnost ho dodat ci liknavy/nevstricny pristup prodejcu. A prave u znacek s mensim zastoupenim a mensim poctem servisu atp. treba chovani prodejce/servisu muze snadno odradit, kdyz se neda snadno odejit jinam.

Odpovědět  |   | 
mates  |  01. 12. 2005 10:56

je to tak, ale plati to pouze u lidi kteri spis daji na vzhled a i na pristup lidi v prodejne, u me je to opacne, vim ze Honda patri ke spicce a proste ji chci, takze jestli je v prodejne nouma je smutny, ale to me prece neodradi od koupi spickoveho vozu...

Odpovědět  |   | 
ja  |  01. 12. 2005 11:03

No jo, ale predstav si, ze s takovym noumou budes pak komunikovat pri servisnich prohlidkach nebo kdyz se neco pokazi (at uz samo od sebe ci vinou ridice) a jeho ochota bude prirozene jeste nize nez pri koupi... to beru samozrejme z pohledu sebe, ktery nema silnou preferenci k zadne konkretni znacce.

Odpovědět  |   | 
sayza  |  01. 12. 2005 19:46

Presne tak, me od koupi Corolly odradil prodejce, ktery byl tak neochotny a mrzuty, ze jsem si rek, ze na ne kaslu at si to auto prodaji nekomu jinemu. Jeste jsem byl ve svungu a chtel neco do Toyoty napsat ale rek jsem si, ze je vice potrestam, kdyz tam ten clovek bude pracovat i nadale.

Odpovědět  |   | 
KOSS  |  01. 12. 2005 10:21

Predem musim rici ze test se je pekne ctive napsanej. Dik za nej

Kritizovat na tomto autu lze snad pouze design autoradia. Na vlastni oci jsem nemel tu cest ale na fotkach mi pripada velke a jako ze skla. Mozna je to barvou a ze nesnazim interier imitace dreva - vzdy to vypada desne levne.

Pro redakci: Stalo by zato udelat anketu kombi / sedat / hatchback. mohlo by byt zajimave jaka varianta vyhraje.

Odpovědět  |   | 
ja  |  01. 12. 2005 10:44

ja mam pocit, ze tohle sony radio opravdu ma ten predni panel ze skla...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  01. 12. 2005 10:41

Predesilam, ze autem jsem nejel, ale ve verzi Ghia 5D jsem si "posedel". Faktickou diskusi tedy tentokrat vynecham (i kdyz uz z vyssich prispevku je zrejme, ze nazory pana Jandy nekteri sdili a nekteri ne - treba na zatah motoru apod.).
 
Co si ale neodpustim je kritika designu interieru - osobne ho povazuji za hodne ohavny. Duvodem jsou nejen ovalne vydechy, ktere pusobi s "hranatym" zbytkem interieru jak pest na oko, ale ovladani klimatizace vypada jak ze stareho Opelu (kde se mi jejich "kavovarova" podoba dost nelibi) a 4 ruzne povrchy a barvy vypadaji jak z kolotoce. Obludna imitace dreva jak z poloviny 90. let, cerna strukturovana palubka, hladky panel a ovladani + ta cerna cast pod klimou, svetle barva zbytku - ja bych tohle proste nemohl. Ale vkus je subjektivni, ze.
 
to pan Janda: koukam, ze plynove vzpery zacinaji vadit i jinde, nez u Accordu

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  01. 12. 2005 12:07

A, vedel jsem, ze se ozvete, na Fordy jste tradicne trochu vysazeny

Co se tyce designu interieru - ve me osobne nepusobi nadseni, ale ani me neurazi, vyjadroval jsem se k nemu jiz v drivejsich testech a zde byl stejny jako u kombiku. Je to samozrejme subjektivni, ale co na Focusu hodnotim kladne, je kvalita materialu a zpracovani, i pres nudny design a nektere vystrelky (drevo) je to pekne misto, ve kterem lze stravit par hodin. Ale i to je subjektivni

A plynove vzpery mi chybi u kazdeho auta, kritizuji to ale jen u aut, kde je opravnene ocekavam  Treba i tim, ze je podobne stavena konkurence ma. Focusu 1,4 bych je odpustil, ale takto vysokemu modelu, ktery se opravdu stavi do role "neceho extra", je odpustit nemohu... Vzhledem k cene je to zanedbatelna polozka.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  01. 12. 2005 12:34

Nejsem na ne nijak vysazeny, proste me neberou, nuda pripadne hruza (Focus I, Ka, posledni Scorpio - na to se neda divat). Hezky Ford jsem uz dlouho nevidel (Capri je minulost, Mustang taky (ten novy je vazne des, staval jednu dobu na stejne ulici, kde bydlim)).
 
Novy Focus se mi nelibi ani zvenku, snad krome zadku sedanu (5D vypada hodne ujete), predek tradicni nuda. Interier me ale hodne nemile prekvapil, pripadal mi strasne laciny a preplacany. A kdyz jsem zvetsil fotku s tim "drevenym" strednim panelem a ovalnymi vydechy, vzpominky se vratily a nedalo mi to. Ale nekomu se samozrejme libit muze.
 
V souvislosti s plynovymi vzperami me zajima jen jedna vec - je-li jimi vozidlo vybaveno, je nutne i tak kapotu po odjisteni zevnitr jeste rukou zvednout? Pokud ano (coz je to, co si pamatuju, kdyz jsem takovou kapotu jednou otviral), pak kritiku jejich absence nechapu, protoze me se jeste nestalo, abych se zamazal od vzpery (je v motoru na miste, kam se nejaka vetsi spina nema sanci dostat), ale vzdy mam jen spinavou ruku od zvedani kapoty (a je tedy v tomto smeru jedno, jestli auto vzpery ma, nebo ne). A navic - to uz jsem psal do diskuse pod Tourerem - u Hondy otvirate kapotu jen cca 2x rocne pro doliti kapaliny do ostrikovacu, takze je to opravdu velmi, velmi podruzny detail Ale u Fordu je to mozna jinak, Fix Or Repair Daily

Odpovědět  |   | 
ja  |  01. 12. 2005 12:56

Co se tyce plynovych vzper - take je mam v oblibe. V me stisnene garazi, kde clovek nemuze poradne pred auto, ale dela veci vice mene z boku, je to velice prakticke. Jinak na dolivani kapaliny do ostrikovacu u mne dochazi podstatne casteji nez 2x roka...

Odpovědět  |   | 
wallot  |  01. 12. 2005 13:41

Add plynove zmery kdyz je muze mit opel astra proc by je nemohl mit focus ci treba golf. je to proste mnohem pohodlnejsi nez cachrovat s kovovou tyckou a snazit se ji treba v noci zastrcit do pripraveneho otvoru.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 12. 2005 15:10

můj golf IV plynové vzpěry má

Odpovědět  |   | 
Honza  |  01. 12. 2005 19:07

Moje VW Polo plynove zpěry také má  Ze současných VW mají zpěry kromě Foxe, GolfaPlus a nového Pola všechny modely.

Odpovědět  |   | 
jarav  |  01. 12. 2005 20:21

Had One Never Did Again

Odpovědět  |   | 
honzik  |  02. 12. 2005 09:15

Plynove vzpery u kapoty jsem mel, neni nad to kdyz vam v nestrezenem okamziku spadne na hlavu 1,5 m dlouha haubna. To auto melo uz neco zasebou, ale chovani plynovych vzper v zime bylo prinejmensim vesele. Takze i pohrabac ma svoje plus

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  02. 12. 2005 09:21

Skyline to co pises je hezke, ale to jsou jen tve osobni pocity a ty je prezentujes jako objektivni. Ok, mas takovy nazor a nikdo ti ho nebere. Me se trebea nelibi nove Opely, memu svagrovi se libi. Ale proto nemohu tvrdit, ze stojej za houby, protoze jsou hnusny. To je ciste subjektivni zalezitost.
Napr. Focus I byl nekolikrat nepjrodavanejsi auto v Evrope

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 12. 2005 11:12

Ja to nejak prezentuju? Rikam svuj nazor a pripustil jsem, ze se to nekomu libit muze - co jineho mam psat? Ze je to krasne auto, ktere se zrovna me nelibi??? Ja nikde netvrdim, ze stoji za houby, protoze jsou hnusny. Ja jen tvrdim, ze nektery mi pripadaji hnusny, zbytek je nudny - nic vic. Ze je to subjektivni je snad jasne, kdyz jde o design. Proto o nem vetsinou diskuse nevedu, rado se to zvrhava na flame (navic uplne zbytecne). Ale tady mi to, jak uz jsem napsal vys, nedalo - od Ghia jsem proste cekal mnohem vic, treba Mondeo Titanium X ma interier celkem OK. Tenhle kolotoc nevkusu me neoslovil. A uz jsem si zvykl na to, ze jdu casto proti proudu, jsem clovek, ktereho stadni chovani odpuzuje a tedy me nijak neprekvapuje, ze jezdim autem, ktere na titul "nejprodavanejsi auto v Evrope" nikdy nedosahlo. Ma ale veci, ktere proste nikdo jiny neni schopen nabidnout. Kazdy jsme holt nejaky.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  02. 12. 2005 17:26

Musim souhlasit se Skylinem, co se designu novych Fordu tyce. OK, design je subjektivni, ale vkus je jeste trochu neco jineho - souvisi se vzdelanim, vnimanim hodnot a vzahum k nim apod. Ale zpatky k autum . Osobne si take myslim, ze z vnejsku neni novy Focus nic zrovna krasneho, ale ani nic vylozene urazliveho, proste dalsi forma "konzervatismu". Interier ale vazne moc vkusny neni... Jednotlive prvky a jejich ztvarneni proste k sobe nesedi, neladi, biji se a nepusobi jako celek esteticky sladene. Na druhou stranu je potreba rict, ze konkretne korejska ci valna vetsina japonskych aut obecne jsou na tom s designem a "prirozenou eleganci a esteticnosti" dost spatne. Viz. napr. Mitsubishi,"Hjundaj", Nissany (krom 350Z , minula generace Coroll (a ta soucasna na me krici jedine: "totalni nuda bez napadu"), taky novy Civic, zejmena, co se interieru tyce: Jakkoliv je urcite technicky kvalitim autem (sam mam Hondu), tak mi designem interieru pripomina neco mezi poutovym kolotocem a prednim panelem "miniveze" urcene pro pubertaky (moc prekombinovane, casem rychle okoukatelne a krapet kycovite). 
Ono ale u vnimani designu pochopitelne nemalo zalez i na tom, k cemu vnitrne inklinujete - ciste, technicke linie bez zbytecnych prikras, nebo naopak bohata clenitost palubky se spoustou vycnelku, evokujici pocit kokpitu letadla - oboji muze ale byt udelano vkusne-nevkusne, kycovite-elegantne atd. Vzdy dulezita je ale vzajemna sladenost navrzeneho stylu a pouzitych prvku. Toz tak .

Odpovědět  |   | 
RS  |  12. 07. 2006 21:01

interiér (a obzvlášť ty kulaté výdechy klimatizace) se mi hodně nelíbil...do doby než jsem sednul do jednoho kusu a musím říct, že jsem byl velice příjemně překvapen, clá přístrojovka působí velice hodnotně a elegantně, podstatně líp než u mé O2 elegance. Jenom to ovládání klimy není úplně ono

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  01. 12. 2005 10:57

Nemuzu si pomoct, ale ta cena je fakt silena...

Odpovědět  |   | 
ja  |  01. 12. 2005 11:37

No jo, to je tradicni priplatek za diesel. Kdyz si koupis silnejsi dvoulitr v Ghia, tak usetris 50 tisic. A jinak ceny zacinaji na 500000...

Odpovědět  |   | 
Tech  |  01. 12. 2005 13:39

CHlopi-jenže to je ceníková cena a Ford dává velké slevy.....

Odpovědět  |   | 
Premyslik  |  01. 12. 2005 11:01

Autorove clanku, proc lzete ? Jak muzete rict, ze vozy konkurence maji spotrebu vetsi mezi 14-16 litry ? Jezdim casto do Blavy mam BMW 530D, tempomat dam na 200, V Brne jsem byl za 65 minut...kdyz to jde tak jedu i vic, a spotrebu jsem nemel nikdy vetsi nez 9,5 litru... Kdyz jedu volne, tempomat 150, tak jedu za 7,1 :) Podle me, na podavany vykon, to auto zere i travu u silnice

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  01. 12. 2005 11:18

Ona drava jizda neni jizda na dalnici

I takove 2.0TDI muze zrat pres 20l/100km. A BMW 330D rozhodne jeste vic, jen se s nim musi radit jinde nez na dalnici

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  01. 12. 2005 11:28

Myslite si, ze BMW 530d je konkurenci pro Ford Focus 2,0 TDCI? A myslite si, ze jizda po dalnici s tempomatem na 200 km/h generuje maximalni spotrebu? Pokud ano, tak priznavam: jsem lhar

Odpovědět  |   | 
Ze3gg  |  01. 12. 2005 13:32

Dalo by se srovnat tohle auto s Meganem? Mam Renaulty rad a Ford mi prijde dost tvrdy a nepohodlny oproti Renaultum. Rad bych videl nezaujaty nazor.
Z.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 12. 2005 01:09

Mozna prave to, co povazujete za nevyhodu, je pro jine vyhodou. Ford proste lepe drzi, to je mj zpusobeno tvrdsim naladenim podvozku. Navic zpetna vazba do volantu se neda srovnat. Muj nazor je, ze stale plati: francouzi jsou obvykle mekci, coz nekomu prijde komfortneji. Na druhou stranu v nejake kritictejsi chvilce to muze ridici zpusobit neprijemne pocity.

Odpovědět  |   | 
puck  |  02. 12. 2005 15:18

megan aj laguna drzia na ceste velmi dobre, len si treba zvyknut na naklananie auta. ale prekvapive je to, ze auto sa nakloni a drzi to iste robi aj scenic

Odpovědět  |   | 
Jan  |  05. 12. 2005 01:43

No, nerad bych vyvolaval flame, ale presednete si z laguny do mondea a zkuste jet krapet vice na hrane... Jen pro zajimavost srovnani minule generace magana a focusu - tam to opravdu bylo nebe a dudy. Pravdou je, ze se R. zlepsil.

Odpovědět  |   | 
Premyslik  |  02. 12. 2005 10:22

Auto jako takove konkurenci nejni, ale srovnamam spotrebu...Ford Fucus 2,0 TDCI je asi zrejme zazracny (vsem tedy vtomto pripade doporuciji), ze cim rychlejc se snim jezdi, tim ma mensi spotrebu, ale vsechny ostatni auta se kterejma sem jezdil, meli spotrebu nejvetsi pri takrka maximalnich rychlostech (200km/h) Nemluvim zde o mestskem cyklu...

Odpovědět  |   | 
Já I.  |  02. 12. 2005 10:59

Poradím ti, už sem raději nic nepiš. Ukazuješ jen všem jaký jsi primitiv!

Odpovědět  |   | 
M.S.P.  |  23. 01. 2006 14:24

Ani ne tak primitiv, jako blbec. Jen blbec je přesvědčený o své pravdě, i když to pravda není

Odpovědět  |   | 
Wq1  |  01. 12. 2005 14:17

Tak tohle je opravdu skvost mezi všemi příspěvky!

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  02. 12. 2005 08:10

Sám jsem řídil A8 4.2q a 745i aby to nevypadalo, že tvé 530D rovnáváme jen s Focusem.  Ale dávat tempmat na 200 - to si pěkná p*ča!  ....nebo spíš kecka

Odpovědět  |   | 
Premyslik  |  02. 12. 2005 10:30

To je videt, zi si s tema autama jak pises, tak maximalne vobjel mesto, jinak bys nemel potrebu nekoho urazet Zeptej se tech co Tyto auta opravdu vlastni a jak snima po dalnici jezdi

Odpovědět  |   | 
puck  |  02. 12. 2005 15:19

bodovy system vas nauci jazdit

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  04. 12. 2005 14:28

Jo s jedním objel město a druhé na půl dne a to bylo asi 200 km uznávám, no a co? Nejde o to, žeby to v tom autě působililo, že jedeš tolik. Nejde o to žebych si netroufl. Ale jde o ohleduplnost k ostatním. Neříkám si to párkrát zkusit někde na prázdné rovince, ale jezdit běžně s tempomatem na 200 to mi vstávají vlasy hrůzou. Škoda, že TIR  už nemůžou předjíždět, ti by tě svoují souběžnou jízdou pěkně zchladili

Odpovědět  |   | 
Shr3k  |  14. 02. 2006 01:29

Věřte nebo ne, z vlastní zkušenosti vím, že právě v 530d je tempomat zaseknutý na 200 docela už na hraně (na klikaté dálnici ala D1, nebo třeba německé A2). Nicméně na D2 se to dá pochopit (tedy vzhledem k limitům u nás spíš nedá, ale to je jiné téma).

V 730d je pocit o trochu snesitelnější.

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  02. 12. 2005 10:11

...tihle internetovt zavodnici jako premyslik me dokazou pokazdy rozesmat

Odpovědět  |   | 
Tomas BMW 330d 6,8l/100  |  01. 12. 2008 07:25

Pekne jsi to napsal,Pemysliku pekne.at autorove clanku taky videji, ze moro bile vrtule umeji jezdit za minimum,ja mam dalky pod 7l/100 ale prevazne jsem porad ve meste a dost couram a jsem tam za 8,8l/100 uz asi mesic se to nezmenilo.

Odpovědět  |   | 
petr  |  01. 12. 2005 13:28

Nedavno u Vas vysel test na novy VW Jetta, coz je dle me primy konkurent tohoto focusu. Co vidite jako hlavni rozdily mezi obema auty at uz v kladnem nebo zapornem smyslu? Uvazuji o koupi automobilu v teto tride, proto by me zajimalo co byste doporucil, popripade vase zkusenosti s temito vozy?
dekuji 

Odpovědět  |   | 
Hank Boček  |  01. 12. 2005 15:50

Dobrý den,
u všech testů uvádíte poměrně detailní měření závislosti převod-rychlost-otáčky. Myslím si ale, že pokud byste vložili tyto hodnoty do "pilového" diagramu, že by výsledky byly přehlednější, hodnotnější a snadněji srovnatelné mezi různými vozy. Nepřemýšleli jste o tom?
Děkuji readakčnímu kolektivu za jeho dobrou práci, H.B.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  02. 12. 2005 09:04

a kdybyste k tomu dal i aktualni spotrebu, byl bych moc raaaath

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  02. 12. 2005 13:05

Tak toho se asi nedočkáte Ono změřit převody není relativně problém, protože výhodou tohoto měření je to, že výsledek nezávisí na tom, zda jedete do kopce, z kopce atd. prostě při určité rychlosti jsou otáčky vždy stejné. Ono je již problém najít dráhu, kde se dá změřit dynamika. Protože u ní se vyžaduje rovnost komunikace, bez kopečků a bez dalších vlivů, které mohou velmi zásadně změnit výsledek. Pokud bychom měli do tohoto uvést i spotřebu, tak bychom potřebovali na každý test mít pronajaté ruzyňské letiště. A navíc, ne všechny vozy mají PP a tak by bylo měření velmi zkreslené a proto zbytečné. Proto se asi nedočkáte ani jiného měření okamžité spotřeby, protože tato okamžitá spotřeba je velmi závislá na okolnostech. Stačí mírný vánek a již je údaj zkreslený.
Lepší dle mého názoru je, sledovat spotřeby v testech jednotlivých redaktorů. Protože oni většinou svůj styl nemění. Pokud tedy jeden, konkrétní, redaktor s jedím vozem dosáhne spotřeby 8l a s druhým 9l, zde říci, že druhé auto bude mít spotřebu větší u všech. Ovšem ani toto není pravidlem. Spotřeba je prostě velmi individuální záležitost a tak se asi nikdy nedočkáte toho, co si přejete. Tedy nějaký úsek, kde bychom měřili se všemi vozy spotřebu. Výsledek by nikdy nebyl správný.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  01. 12. 2005 19:18

ad motorizace (dle zkušenosti/svezení)>
2.0TDCI 100kW
zápory = velmi tuhá spojka, pod 2.000ot.skoro vůbec netáhne (jako kdyby se dusil), krátké zpřevodování - prudký nárůst výkonu ve 2.000ot.(nedá se jezdit "normálně" - velmi rychlý nástup kroutícího momentu způsobuje "cukání"), auto je hodně těžké na předek
klady = tichost, spotřeba

Odpovědět  |   | 
Ropek  |  01. 12. 2005 20:17

Celkem by mě zajímalo, jak by se mělo auto správně zajíždět. Myslel jsem si, že pokud má motor najeto přes 2 tis. km, už se s tím nedá nic moc dělat. Při přebírání nové firemní Fabie jsem měl jediné instrukce: Do prvního tisíce km nechoďte za červené pole a pak už je to jedno. V příručce se píše, že se má prvních 1500 km jezdit do 60 % otáčkového maxima. Tak jak to teda je? Mnoho chytráků mně doporučovalo, že mu mám dávat hned od začátku pořádně naprdel, ať to není lenivé. Je rozdíl v zajíždění nafťáku a benzínu?

Odpovědět  |   | 
Red_Dwarf  |  01. 12. 2005 21:09

Docela dobré auto.Seděl jsem v tom v Lipsku na autosalonu a prostor vzadu obrovský(vzhledem k třídě).Kdybych kupoval Focuse,tak určitě tento sedan.Ale nekupuju nic,takže nic

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 12. 2005 23:18

Měl jsem půjčený na několik dní pětidvéřový nový Focus v Anglii (volant vpravo a rozhodně mě nenadchnul. Motoricky nesrovnávám - mel jsem jiný motor. Nepřesné a dlouhé řazení, hlučné, příliš jsem cítil nerovnosti silnice (připadal jsem si už při 70mph tak nějak nepříjemně). Můj závěr - je to dobré druhé malé auto na nákupy, srovnatelné s Fabií.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  02. 12. 2005 09:26

Myslim, ze jste typicky zakaznik francouzskeho mekeho podvozku. Nemyslim to zle. Ja napr. planuji nakup Focusu a vim, ze minimalne kola R17'' tam proste musi byt. Tvrdost auta uvitam, nevadi mi. To nepresne razeni bylo asi spatnym kusem, protoze toto je jedna z veci, kterou kazdy chvali.

Odpovědět  |   | 
ja  |  02. 12. 2005 10:12

Nevim jak v tomto pripade, ale uz jsem videl parkrat, ze se verze pro Anglii a kontinent u nejakeho konkretniho auta dost lisila kvalitou atp. Casto se to vyrabi v ruznych tovarnach, a to muze zpusobit rozdil...

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 12. 2005 01:18

Popravde receno, za ty penize bych si urcite radeji vzal Mondeo. Je proste o kousek vys. A ne v Ghia, jejiz interier opravdu nic moc, ale bud v levnejsim Trendu ci drazsim Sportu. Tam ostatne budou i jine lepsi (dle meho nazoru) sedacky. Alespon tak to drive bylo.

Zajimalo by me, jake by byly prodeje Focusu v liftbacku. Kdyz udelam paraelu s Mondeem, tak Mondeo 5D povazuji designove za velmi velmi povedene. Byla by to urcite konkurence pro Octavii.

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  02. 12. 2005 08:04

Ten "malej Monďas" působí velice sympaticky (hatch už míň). Nechápu proč Ford váhal se sedanem pro náš trh, dyť je to sympatický.  ....Jinak při psaní se pan Janda snažil

Odpovědět  |   | 
ja  |  02. 12. 2005 10:13

No duvod je jasny - homologace neco stoji a prodeje sedanu jsou extremne nizke. Vetsina bere radsi kombik, kdyz muze.

Odpovědět  |   | 
Kuba2k  |  02. 12. 2005 12:55

Muzu ti rict, ze homologace sedanu v CR nestala ani korunu. O tom to neni. Ale s uvedenim nejake jine varinaty na trh je spojeno mnohem vic prace v pozadi, kterou nikdo nevidi.

Odpovědět  |   | 
puck  |  02. 12. 2005 15:27

ten siesty kvalt vyzera obludne tazky prevod.

ale mohol by mi niekto vysvetlit preco rozdiel v otackach medzi 6. a 5. kvaltom nie je rovnaky ?
80: 5 – 1700; 6 - 1350 rozdiel je 350 otaciek
100: 5 – 2100; 6 - 1700 400 otaciek
120: 5 – 2500; 6 - 2000 500 otaciek
140: 5 – 2950; 6 - 2350 600 otaciek
160: 5 – 3350; 6 - 2700 650 otaciek
180: 5 – 3800; 6 – 3050 750 otaciek
200: 5 – 4200; 6 - 3350 850 otaciek

Odpovědět  |   | 
ja  |  02. 12. 2005 15:50

No taky mi uplne to nesedi , ale z jineho duvodu nez tobe:

kdyz pri 100 budes tocit X otacek, musis na 200 tocit dvakrat vic = 2X. Takze pokud je rozdil mezi 5 a 6 na 100 km/h 400 otacek, mel by rozdil na 200 km/h byt 800 otacek (dvojnasobny).

To ovsem neni - mozna je to nepresnosti mereni.

Odpovědět  |   | 
puck  |  02. 12. 2005 15:54

no to som tiez pozeral. ked zvysujes rychlost lienarne, tak aj otacky musia rast linearne. tam to zhruba sedi na 5. stupni (+/- 50 otaciek) ale na 6. stupni to nesedi. zrejme v tom bude ta chyba merania

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  05. 12. 2005 10:23

čo som si všimol u testov iných áut, aj tam je nelinearita. Zrejme vstupujú do hry krivka krútiaceho momentu  a výkonu (moje laické vysvetlenie).

Odpovědět  |   | 
stenly  |  02. 12. 2005 17:05

Tento týden jsem si s ním dal 1000 km služebku ve 4 lidech. Nebudu hodnotit motor, na dálnici chudobka ztuha jdoucí přes 140/150 kmh, ale to je můj problém, prostě jsem ho chtěl zkusit. Najeto měl asi 15000 km. 
postřehy:
Solidní pocit vně i uvnitř vozu, chybí ten odvaz při náběhu předchozí verze. Sedačky dobré, nemám rád nízké posazy jako v japoncích, zde posaz OK. Po 4 hodinách nastoupil pocit příliš tvrdé opěrky hlavy, dozadu posunout nešla. Spolujezdci vzadu spokojeni, prostorné. Příliš široký střední panel, tlačí to do nohy, u mě velké mínus pro vůz. Brzdy přesně takové, jaké mají být, nástup OK, progrese OK, ABS OK. Příliš hrubý povrch volantu. Uvědomíte si ale až po delší jízdě. Jisté jízdní vlastnosti, pouze kolem 150 kmh nepříjemné pohupování - vlnění odzadu, čekal bych to od staré naložené octávky, ne zde. Velké mínus je řazení - velmi, ale velmi ztuha jdoucí páka, sice po přesné dráze, ale ztuha. Shit. Při pokusu zařadit 3 stupeň z neutrálu u jedoucího auta musíte skutečně zatlačit.  Podotýkám, že naprosto obdobnou bídu jsem zažil s Mondeem před 2 mi měsíci, taky nové auto asi s 9tis.km. Takže argumenty na nepovedený kus neberu. Renault Scénic či C5 má převodovku výrazně lepší. Nemají tak utaženou kulisu (což Němec asi považuje za přesnost ), ale řazení je u nich mnooohem příjemnější. Co mě ještě zůstalo v paměti, hezky jdoucí spojka, měkká (alespoň u 1,4 motoru) a přesná. Výkonný ostřikovač předního skla, podprůměrné stěrače zanechávající šmouhy. Osazeny byly ty "frajerské" svinující se. Majitel se pak taky svine při placení nové sady . Takže tak, poměrně příjemné autí se spoustou nejenom papírových konkurentů.   
 

Odpovědět  |   | 
ja  |  02. 12. 2005 23:05

Co jsou to svinujici se sterace?

Odpovědět  |   | 
Fir  |  02. 12. 2005 21:56

...ale hlavně si prohlídněte ten foto detail na pedály-takovýhle zakončení koberce a vůbec ta odkrytost
izolace pod ním a ten kloub vypadají fakt "kvalitně". Kdyby to dělali Rusi tak neřeknu nic. Stejný dojem
jsem měl po prohlídce novýho Focusu bohužel i např. s protikusy zámků a hlavně veškerých černých
plastů na vnějšku auta. I proto sem na to debilní klišé o vynikajícím zpracování jistých aut hodně
alergickej (Astra, Golf nebo tenhle zázrak za 800 litrů.) Howg

Odpovědět  |   | 
endura  |  09. 12. 2005 20:30

ako mozu byt 2 testy rozne: madari v automanii presne tento voz ohodnotili : motor je vo vacsine rezimov na 3 tisicrocie hlucny ako maloktory iny , co sa tyka podvozku - tam nedoslo k ziadnemu zlepseniu a nakoniec to najlepsie - spotreba 7,5 litrikov. Neviem ako u vas ale naftaka kupujem kvoli spotrebe a toto u mna nie je usporne auto. Ja mam teraz jeden z prvych sedanov starsej generacie 1,8TDdi 90k vyrobeny v II. 1999 ale ked budem menit auto, ford to nebude - bud koncern TDI PD alebo Multijet.

Odpovědět  |   | 
Kapaa  |  16. 03. 2015 19:50

Když Focus, tak raději motor od Yamahy! http://www.ojetinypodlupou.cz/ojetina/ford-focus-ii-gen... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A