Ford Focus sedan konečně v Česku

spořivý venkovan  |  06. 10. 2005 00:41

 Sedan si kupují v Česku pouze unudění snobové, co neumějí vzít do ruky ani kladívko a nedokáží si sami zatloci ani hřebík, natož si vymalovat či obložit koupelnu. Spořivý praktický Čech, jako já,  naopak kupují auta s velkým kufrem a výklopnými zadními dveřmi, aby bylo možné převážet v autě stavební materiál, nářadí pro kutily, či možnost si přivést z obchodu klasickou TV (72cm), bojler, pračku, dlaždice, pytle s cementem a štukování, koberce, laťky, palubky, okapy, žlaby, vodovodní trubky, Alu skládací žebřík, česák ovoce, pytle substrátu, sazenice, stromky na sadbu, bedýnky z ovocem a zeleninou, atd. atd. 

Odpovědět  |   | 
Venouš - venkovan 2  |  06. 10. 2005 00:50

Máte pravdu pane, sedany se na venkově vůbec neprodávají. Všiml jsem si zajímavého postřehu, že nejvíc aut v provedení sedan nebo dokonce snobské coupé - jezdí v Praze. Hold pražáci jsou na práci levý a na všechno si objednávají odborné firmy.  

Odpovědět  |   | 
spořivý venkovan  |  06. 10. 2005 00:53

Není nad fortelného venkovského kutila, co dokáže šetřit penězi, kterých není nikdy hodně.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  06. 10. 2005 10:52

Nikdy jsem nepochopil proc bych mel delat nesikovne praci kterou neumim misto specialisty pro ktereho je to jeho job a jehoz hodinova mzda je zlomkem te me.

Odpovědět  |   | 
mistr kambaly  |  06. 10. 2005 11:42

a evidentně nechápete ani ironii...

Odpovědět  |   | 
martin  |  06. 10. 2005 08:32

Asi nežiješ v naší republice, ale televizor, pračku... ti dnes každý prodejce doveze až do bytu

Odpovědět  |   | 
Black_Talon  |  06. 10. 2005 09:04

s Vaším názorem zcela souhlasím a gratuluji ke koupi vynikajícího vozu, kterým Volvo V70 bezesporu je...

Odpovědět  |   | 
Mac2  |  06. 10. 2005 11:56

Mimochodem Volvo V 70 koupí v Česku jen blázen. Je to hezké auto ale na Slovensku je o 200 tisíc Kč levnější a podstatně levnější než u nás je i v Německu.

Odpovědět  |   | 
Nekdo  |  13. 10. 2005 20:34

A nekomu nezalezi na cene, takze si koupi V70 i v Cesku a netaha se s nim az od "sousedu"

Odpovědět  |   | 
Zekon  |  12. 10. 2005 20:54

no nevím jak tobě, ale mě se LCD 80cm vejde i do Tráboše

Odpovědět  |   | 
standa  |  23. 05. 2006 12:07

V to případě ti doporučuji trabanta s přívěsem, tam se taky dost vejde a ještě ušetříš.

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  06. 10. 2005 08:12

Až tu zas někdo bude brečet jak je Octavia předražená, ať si pak stáhne ceník focusu, mělo by ho to uklidnit. Nehledě na to, že Focus pořád nenabízí pořádný dvoulitr, o silnějším motoru nemluvě (kde jsou ti kritici, co by cpali do octavie šestiválce?), automat který by stál za řeč, je jen k slabému dieselu, tzn. většího rozšíření u nás dojdou max. základní verze s 1,6, kdo chce víc (v čemkoliv) bude si muset koupit Mondeo.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  06. 10. 2005 09:38

je fakt, že ceníkové ceny jsou příšerné, ale zrovna u fordu se dávají poměrně velké slevy (i kolem 20 %)...

Odpovědět  |   | 
empi  |  07. 10. 2005 08:31

Hlavne, ze u Skodovky zadnou slevu nedostanes, ze?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  06. 10. 2005 12:55

No jo, ten dvoulitr je tragedie, ubohych 107 kW - to takova oktavie, ta ma ukrutnych 110, to je o 2.8% vic, joooo! Sice oktavia ma tech 110 kW jen pri provozu na N98, ale to se vyplati (N95 spaluje taky, ale 110 kW uz to nema)!
 
Klidek Dinare, oktavka souperem tohoto fokusu opravdu nebude. V teto tride zajistuje funkci koncernoveho sedanu Jetta a pokud te pohorsuje 504k za 1.6/85 kW, doporucuju cenik VW, tam ti teprve spadne brada - zakladni FSI stoji 590k (!!). Dvoulitrova Jetta zacina na 674k (to je taky o "neco" vic nez 635k) a diesel - no ja nevim, 1.9 TDi/77 kW nabidne nizsi vykon, nez 1.8 TDCi a vyssi povinne ruceni, to vse pri uzasne cene 605k! Dvoulitry jsou vyrovnane, tam si koncern uctuje 690k. Takze kdyz to vemu kolem a kolem, Focus v ramci sve nejblizsi konkurence zadna hruza neni. A priste bych doporucil nesrovnavat jabka s hruskama.

Odpovědět  |   | 
Kuba2k  |  06. 10. 2005 14:35

Souhlas. Kdyz jsme u toho, jaky motor ma Octavie silnejsi nez Focus? Ty 3kW coz je rozdil u 2.0 benzinu nepocitam. U dieselu? Tam je rozdil taky jenom 3kW (100 vs 103 kW). Octavia RS? Ta ma "jen" 147kW, Focus ST ma 166kW. Tak jde jsou ty silnejsi motory?
 
Ceny - existuje jeste vubec nekdo, kdo kupuje auta za cenikovou cenu? Kokni se na standardni cenik Focuse a porovnej to s "normalni" cenou, za kterou to koupis - je tam rozdil kolem 100 000 Kc. Predpokladam, ze casem to u sedanu nebude jiny.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  06. 10. 2005 15:34

Asi tak.
 
Pokud jde o ceny, tak se slevami bych neoperoval - je to moc individualni a nelze srovnavat cenikovou cenu Jetty s cenou, kterou ti da na Ford nejaky prodejce (verim tomu, ze slevu ukecas i na tu Jettu). Navic politika Fordu a treba Skody je jina - Ford ti da vyraznou slevu na cokoliv, Skoda ti misto toho kazdy tyden nabizi zarucene vyhodnou "neco-line".

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  06. 10. 2005 16:57

Skyline, Kuba2k: hm, argumenty jako řemen. K dvoulitrům, ano papírově to nevypadá nijak rozdílně (i když u krouťáku ano), ale rozdíl je citelný, fordovský dvoulitr dole vůbec nejede, nahoře je hlučný, má klasickou charakteristiku 16V motoru 90. let, do 4tis. nic, pak vše. FSI je současná užší špička mezi 2,0 čtyřválci, to že vy s tím máte problém, motoru fordu nijak nepomůže. Argument s 98okt. už je otřepaná vesta. Specielně pro Skylina, vystupuješ tu často jako znalec, tak běž si oba motory vyzkoušet a porovnat, pak mi napiš, v čem se mýlím. To co píšu netvrdím na základě tabulek parametrů, ale jsem ochoten uznat subjektivitu pocitů při testech a tom se dál bavit. O rozdílu v dieselech jsem nenapsal ani slovo, o převodovkách zase vy nic.
 Ke konkurenci, opět se pleteš, na českém trhu není jiné auto, které by více konkurovalo focusu sedan než Octavia, (dalším v pořadí je Megan sedan). Jetta bude spíš problém pro octavii a passat než pro Focus. (bráno z pohledu trhu).

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  07. 10. 2005 08:54

Takze, s motory jsem nejel, takze v tomto pripade hodnotim jen podle parametru, z tveho prispevku ale nijak nevyplynulo, co vlastne "poradny dvoulitr" znamena. Argument s N98 je mozna otrepany, ale porad pravdivy, s tim zas nic nenadelas ty (kdyby ten vykon 110 kW dosahoval motor pri N95, nebyl by N98 doporucenym palivem a VW by neuvadel "pri pouziti N95 se mirne snizi vykon a zvysi spotreba").
 
Ad prevodovky - jo, to jsem zapomnel napsat. Jetta ma DSG jen a pouze k 1.9/77 kW, nic jineho se k zadnemu jinemu motoru nenabizi. Takze tvoje stiznost na nemoznost objednat do fokusu automat se silnejsim dieselem je uplne mimo, u Jetty mas taky smulu.
 
Nepletu, ty si jen pletes pojmy s dojmy. Zakaznik fokusu sedan se na oktavku divat rozhodne nepujde, stejne jako se zakaznik oktavky nepujde divat na fokus. Kdo chce liftback, bude vybirat mezi liftbacky (oktavka, elantra). Kdo chce sedan, pujde se podivat na Jettu, Focus, Megane (a dalsi). Tvoje posledni veta je pak naprosto mimo - takze Focus sedan NEBUDE konkurentem Golfu sedan?!?!? To je strasna kravina, pokud Jetta bude konkurovat Passatu (proboha jak?), pak podle stejne logiky bude Focus konkurovat Mondeu. Jezismarja.... A zaroven bude Golf sedan konkurovat oktavii, ale Focus sedan ne?!?!? No nic, tady koncim, nema to cenu...

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  07. 10. 2005 13:09

Skyline: opravdu raději skonči, to co převádíš je hrubé nepochopení toho jak funguje automobilový trh. Podle tvé logiky je konkurentem sedanu zase jen sedan (pak by např. mohl být Megane sedan konkurencí pro BMW 3, proč ne?, stejně velká auta a sedany, že je to absurdní?, ano souhlasím). Konkurence mezi auty ve smyslu postavení na trhu je do jisté míry dáno jejich velikostí, konstrukcí + dalšími vlastnostmi, které se dají zobecnit jako zařazení do třídy (i když ani to už dnes nemá absolutní platnost). Rozhodující v tom, která auta si budou navzájem konkurovat, je společný potencionální zákazník. Toho bude mít (na našem trhu) i vzhledem k ceně Focus sedan více v octavii a meganu než jettě, která je výrazně dražší. Že je Octavia liftback, no a? Větší praktičnost je jedna z věcí, kterou může zákazník vzít jako +, záleží na jeho potřebách, ta auta nabízejí podobnou velikost, motory, cenu atd., tedy jsou to konkurenti. Nebo že by např. Mondeo nebylo konkurentem passatu?, pokud je ve verzi liftback?, takto to přece nefunguje! Že je Jetta větší problém pro Passat než pro Focus, je opět dáno zákaznickým pohledem, nový Passat budou kupovat většinou firmy jako managerské auto, ale dobře vybavený je poměrně drahý, jako alternativa se pak nabízí zůstat u značky a vzít sice menší, ale podobně vypadající jettu, kterou lze mít se stejným motorem a výbavou jako Passat (např. 200ps motor s automatem), to může být a bude v x případech dilema. O focusu sedan takový člověk uvažovat nebude, neb mu nenabídne (logicky ke svému zařazení v hierarchii svého koncernu) odpovídající motor a převodovku. V koncernu Ford roli jetty hraje S50, focus má stejnou úlohu jako octavie.  
K motorům, s vámi časopisovými kluky orientovanými na tabulky je problém. Znovu ti říkám, běž se svézt a napiš mi v čem se pletu, rád s tebou podiskutuju na témata jako je reakce na plyn, lineárnost zátahu a další věci dělající motor motorem. Faktem je, že současný fordovský 2,0 motor je už za zenitem a ve srovnání s 2,0 FSI je horší v každém parametru, a to i když FSI použije 95okt. benzín.
Auta koncernu VW na podvozku G5 nabízejí všechna převodovky DSG k dieselům a 6st. tiptronic k benzínům. (možná dnes ještě cz importér jetty nenabízí všechny verze, ale to je otázka času, žádné auto není ve všech verzích od počátku výroby). Focus nenabízí ke své škodě k těmto převodovkám konkurence schopnou alternativu.
Ještě poznámku: napsals: "Zákaznik fokusu sedan se na oktavku divat rozhodne nepujde, stejne jako se zakaznik oktavky nepujde divat na fokus. Kdo chce liftback, bude vybirat mezi liftbacky (oktavka, elantra). Kdo chce sedan, pujde se podivat na Jettu, Focus, Megane (a dalsi)." Takto myslíš, že to funguje? Zeptej se nějakého prodejce kolikrát změnil rozhodnutí zákazníka z hatchbacku na kombi nebo sedan apod., lidí s utkvělou představou liftbacku obrážející různé autosalony najdeš málo. Celkově nejjednodušší bude, když si zajdeš do nějakého autosalonu Ford a zeptáš se jich, kdo je konkurence pro Focus sedan. Pokud uslyšíš slovo Jetta před slovem Octavia, sním svůj klobouk a vstoupím do kláštera

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  07. 10. 2005 13:57

Uz jsem dlouho nevidel nikoho tak mimo, jako tebe. Placas uplne nesmysly i v naprosto jasnych vecech. BMW 3 neni a nemuze byt konkurentem Meganu, protoze NENI stejne velke (jaks na to proboha prisel?) a pripojuji se sem navic trochu jine faktory, nez je velikost auta a jde o zjevne michani jablek s hruskama (ktere je pro tebe bohuzel velmi priznacne). Nicmene jestli v tvem pohledu na automobilovy trh figuruje Jetta uplne jinde, nez Focus sedan, pak opravdu neni o cem se bavit.
 
Konkurentem Mondea sedan je zase jen a pouze Passat sedan. Kdo chce liftback, ma u Passatu smulu a tak (pokud nebudou zadna jina auta) musi vzit Mondeo. Pokud vsak chce sedan, muze si vybrat. Co na tom nechapes?
 
A ze Volvo hraje v koncernu roli VW???? Proboha, Volvo je v poslednich letech jednoznacne NAD Fordem a jeho tercem neni VW, ale Audi! Nebo snad chces rict, ze konkurentem Passatu je S60? To snad ne, S60 je jasne cileno proti A4 (to snad vidi i slepy).
 
Navic podle tve logiky pak Focus 5D neni souperem pro Golf 5D (kdyz sedany obou aut nejsou souperi, nemuze tomu by jinak ani u 5D a 3D), cemuz se muzu tak akorat smat.
 
Motor uz jsem uzavrel, takze uz to nehodlam dal resit.
 
Ze se v jinych modelech DSG nabizi je zcela irelevantni. Na nasem trhu muzes mit s automatem jen Jettu 1.9/77 kW, Focus pak s 1.8/85 kW. A jak si sam protirecis, to snad ani neni mozne, nejsi nahodou dealer Skody? Ty pises, ze "zadne auto neni ve vsech verzich od pocatku vyroby" a omlouvas tim DSG jen pro slabsi diesel - ale ze bys uznal, ze tim padem je zcela logicke, ze ani Ford od pocatku vyroby nemusi mit vsechno, to uz ne, co? Se mi snad zdas...
 
Utkvela predstava je naopak to, ze nekdo meni 10x rozhodnuti. Nesmis ostatni soudit podle sebe. Nerozhodnych figurek, bloudicich od salonu k salonu bez predstavy, jestli chteji kombi nebo 3D urcite neni vetsina. A otazka na zaver: jakou odpoved ohledne nejvetsi konkurence by ti dal dealer Fordu pred prichodem Focusu sedan? Nebyla by to nahodou taky O2? Premyslej o tom.

Odpovědět  |   | 
Riccardo  |  07. 10. 2005 14:12

Každý, do si pustí konfigurátor škodovky na internetu pochopí, že se škodovka hodně změnila. Je to konečně konkurenceschopné auto ...

Odpovědět  |   | 
Mac2  |  06. 10. 2005 09:39

Nedávno jsem se díval na slovenské ceny Peugeotu, Opelu, Škody, MB a BMW. Skoro všechno je o 10% levnější. A u luxusních značek (Mercedes) se v Česku ještě snaží vydělat na změnách kurzu. V SR jsou ceny uvedeny v EURO a přepočítávají se na koruny podle aktuálního kurzu, v ČR jsou ceny v Kč, ale počítané z německých cen kurzem 30,5 Kč/EUR nebo ještě vyšším. Při současném kurzu 29,5 Kč/EUR to znamená dalších 30-100 tisíc do kapsy dovozce.

Odpovědět  |   | 
tomassi  |  06. 10. 2005 10:11

pjanda:vždyť koupě Focusu na Slovensku znamená investici do jednoho lístku na vlak...
Bffffff
 

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  06. 10. 2005 11:14

Neberte me hned za slovo, vetsina ctenaru patrne pochopi, ze to je investice navic  Nebo se Vam snad nelibi jezdit si pro auto vlakem?  Mam napsat vicenaklad, dodatecny naklad nebo neplanovana investice?  Ale budiz, trochu to vylepsim

Odpovědět  |   | 
tomassi  |  06. 10. 2005 13:13

pjanda: V pohode. Mne sa paci ,ako ste to napisali.

Odpovědět  |   | 
ss  |  06. 10. 2005 11:11

Som Majiteľom Ford Focus Sedan 1,6 85kW Ghia First Edition od  1.5.2005  a som sním spokojný. To čo rozhodlo pri kúpe tohot auta bola cena - ktorá bola v porovnaní s cenami nového Focusu v tom čase v ČR takmer o 100,-tis.Sk !!! ---- A ktomu, že sedany si kupujú iba snobovia -> priznám sa, že boli situácie, kedy mi preblislo hlavou, že som si mal kúpiť hatchback, ale ešte sa nestalo že by mi po nejakej snahe vevošlo do kufra to čo som tam chcel dať. Pravdaže chladničky neprevážam každý týždeň.

Odpovědět  |   | 
ddd  |  06. 10. 2005 12:03

A to eště není šecko,v Německu sů ceny oproti slobenským asi eště o 25-30 tis nižší,tzn 2.0l benzín za 535 tis a 2.0l nafta za 570 tis :)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 10. 2005 16:32

Máš nejaký link na takéto ceny ? Na nemeckom webe fordu som našiel napr. Focus sedan Trend 2.0 za 19.975 EUR... Ani ostatné verzie neboli cenovo nič moc, v ČR sa dá napr. kúpiť v súčasnosti Focus 5-dv. Trend+ 1.6 74kW s bohatou výbavou za 409.900, v Nemecku ani omylom, to by bolo nejakých 13.800 EUR. Najlacnejší 5ř-dv. Focus tam začína na 15.300 EUR a to je 1.4 v záklede ( Ambiente ).

Odpovědět  |   | 
Tom  |  06. 10. 2005 21:52

http://www.incarter.de/


Focus Ghia / dt. Neuwagen zu Top-Konditionen

Kategorie: Limousine
kW: 74
Ps: 101
Preis: 14945,00 €

Beschreibung:
Außenspiegel beheizbar, Kopfstützen im Fonds, Lenksäule mech/elektrisch einstellbar, Mittelarmlehne, Wegfahrsperre, Servolenkung, 3.Bremsleuchte, ABS Antiblockiersystem, Zentralverriegelung mit Fernbed., weitere Ausstattungen vorhanden, 5-türig, Klimaanlage, Fensterheber elektrisch 4-fach, Nebelscheinwerfer, Diesel, Klimaanlage, Neuwagen, Polsterung Velours, 5-Gang Getriebe, Fahrersitz elektrisch verstellbar, Sidebag (4 Airbags)

zusätzliche Informationen zum Fahrzeug:
Serienausstattung gem. aktuellem Herstellerkatalog *** weitere

Odpovědět  |   | 
Tom  |  06. 10. 2005 21:55

http://www.juetten-koolen.de/

Ford Focus II Trend 1,8 TDCi (4- türig)

Kategorie Limousine
Getriebe 5-Gang
Motor Diesel
Hubraum 1753 ccm
PS/KW 116 / 85

Baujahr 2005
Türen 4

Grundpreis 17.400 €

Odpovědět  |   | 
ddd  |  06. 10. 2005 22:41

No nesmíš ssa dívat na oficiální stránky Fordu,ale na jednotlivé prodejce např tady,Nejlevnější Focus sedan Ghia za 16295 Euro,s 2L benzínem je za 17836 Euro a s2L naftů za 19080 Euro - http://www.deutsche-neufahrzeuge-24.de/liste-focus-%3Cb%3Elimousine--4-t%FCrer%3C-b%3E-%28deutschlan d%29_frei%20konfigurierbare%20_2273_ghia.php

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A