Ford Focus sedan konečně v Česku

Pozdě ale přece, tak by se dal označit příchod Focusu v karosářské variantě sedan na český trh. Zatímco třeba na Slovensku je v nabídce již měsíce, u nás je v těchto dnech horkou novinkou. Přečtě se si shrnutí nejdůležitějších informací a především to hlavní: nepříliš povedené české ceny.
Ford Focus sedan konečně v Česku

Ford se po dlouhém váhání rozhodl nabízet Focus verzi sedan i na Českém trhu a v těchto dnech si jej již můžete objednat u dealerů značky. Ačkoli je nový Focus sedan pro svou klasickou stavbu karoserie a odměřeně elegantní design jedním z nejreprezentativnějších aut nižší střední třídy, Ford s jeho nasazením v Česku nepochopitelně váhal. Přitom právě u nás se malým sedanům celkem daří a ani předchozí generace Focusu sedan není na našich silnicích výjimkou.

 

Zatímco u předchozí generace bylo pojetí zádě poměrně zvláštní a zadní partie nepůsobily na voze přirozeně, u současného Focusu je vše jinak. Zadek je velmi povedený a je jakýmsi mixem Volva S40 a většího Fordu Mondeo. Opticky jej odlehčuje prosklení C-sloupku za zadními dveřmi, které se obvykle objevuje až u vozů vyšších tříd. Dynamický vzhled vozu pak podtrhuje relativně krátký zadní převis karoserie a její klínovitý profil. Nevím jak vám, ale mě osobně se Focus sedan hodně líbí a když jsem jej v minulosti mohl zahlédnout v Rakousku nebo v Německu, vždy ve mě vyvolával příjemné pocity. Obzvláště na velkých kolech jde o důstojně působící malý vůz, se kterým bych se nebál vyrazit na důležité obchodní jednání, což mohu říci jen o málokterém jiném kompaktu. Takové malé Mondeo pro ty, kteří jezdí převážně sami nebo ve dvou.

 

Technické údaje sedanu jsou známé již delší dobu, proto je jen v krátkosti shrnu. Vůz měří na délku 4488, je široký na svou třídu výjimečných 1840 mm a je vyhnán do výšky 1489 mm. Rozvoru zůstala hodnota 2640 mm, zavazadelník má zajímavých 526 litrů. V nabídce motorů najdete čtyři agregáty, které patří k tomu nejlepšímu, co dnes Ford u Focusu nabízí - 1.6 Ti-VCT s proměnným časováním ventilů a výkonem 85 kW (115 koní), šestnáctiventilový dvoulitr se 107 kW (145 koní) a dva diesely 1.8 TDCi s 85 kW (115 koní) a 2.0 TDCi se 100 kW (136 koní). S nejsilnějším motorem, tedy benzinovým dvoulitrem, dosahuje Focus sedan již poměrně příjemné dynamiky, když na stovku zrychlí za 9,3 sekundy a jede až 212 km/h.

Tip: Přečtěte si naše testy Fordu Focus hatchback s motorem 1,6 Ti-VCT a kombíků s diesely 1,6 80 kW a 2,0 100 kW

Výbavy budou k dispozici dvě, a to Trend a Ghia, které odpovídají stejně označeným výbavám u ostatních karosářských variant. Trend budete moci kombinovat pouze s oběma stopatnáctikoňovými motory, Ghiu zase jen s oběma dvoulitry. A cena? V základu zaplatíte za Focus sedan 1,6 Ti-VCT 504 000 Kč, za stejně výkonný diesel se připlácí poměrně nepěkných 47 tisíc (551 000 Kč). Benzinový dvoulitr s výbavou Ghia pak přijde na 635 000 Kč, za diesel s o 7 kW nižším výkonem se připlácí dokonce 49 tisíc Kč (684 000 Kč). Ford nezapře, že některé diesely dělá ve spolupráci s Peugeot-Citroën a nasazuje na ně těžko přijatelné ceny. Stejně jako nedávno musím konstatovat, že za minus 7 kW si 49 tisíc připlatí jen fanda nafty, návratnost takové investice bude při daném rozdílu ve spotřebě (1,5 litru paliva na 100 km) okolo 100 tisíc km a řidiči bude ještě celou dobu chybět 7 procent výkonu...

Poznámka pod čarou: Vím, že mě za to u českého Fordu nebudou mít rádi, ale nemohu nezmínit, že pro zájemce o Focus sedan bude pořád zajímavější jeho dovoz ze zahraničí, třeba ze Slovenska. Např. model 2,0i Ghia tam vyjde 739 tisíc Sk, což je cca 560 tisíc Kč. To je o 75 tisíc Kč méně než u nás a i s náklady na dovoz se koupě na Slovensku nemůže nevyplatit. Slovenský Ford navíc nepostihla taková dieselová horečka a sedan 2,0 TDCi Ghia stojí jen o 40 tisíc Skk více, tudíž nějakých 592 tisíc Kč. Doplatek 32 tisíc Kč dělá z dieselu o dost zajímavějśí investici, navíc rozdíl oproti ceně v ČR činí ukrutných 92 tisíc Kč. Nemohu si pomoci, ale v dnešní době, kdy se ze zahraničí pomalu vozí i Babetty, mi přístup českého Fordu přijde být poněkud krátkozraký, vždyť koupě Focusu na Slovensku znamená dodatečnou investici v podobě jednoho lístku na vlak...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků