Ford Focus s pořadovým číslem 3 000 000

Saarlouis, 26. února 2004 – Dnes sjel z pásu továrny společnosti Ford v německém Saarlouis Ford Focus s pořadovým číslem 3 000 000.

Ford Focus se za více než pět let své výroby stal jedním z vůbec nejpopulárnějších osobních automobilů Evropy. Jen v minulém roce se například na starém kontinentu prodalo 468 000 Focusů. Kromě německého Saarlouis se dnes Focus vyrábí také ve španělské Valencii, ruském St. Petersburgu, mexickém Hermosillu, argentinském Pachecu a severoamerickém Wayne. Na celém světě se tak dosud prodalo více než čtyři miliony Focusů, přičemž v letech 2000 a 2001 byl tento klíčový Fordův model dokonce nejprodávanějším osobním vozem světa.

V továrně v Saarlouis pracuje celkem 7 300 zaměstnanců, kteří tu každý den ve třech směnách vyrobí 1 500 Fordů Focus a Focus C-Max. Přes 70% z tohoto množství se exportuje do více než 80 zemí celého světa. Od svého otevření v roce 1970 vyrobila továrna v Saarlouis více než 9 milionů vozů včetně legendárních modelů Escort a Capri.

S jubilejním třímiliontým Focusem, kterým byl mimochodem sportovní model Focus ST 170 v klasické modré "závodní" barvě, sjel z výrobní linky za potlesku zaměstnanců John Fleming, evropský viceprezident Fordu pro výrobu.

 

 

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků