Ford Focus s pořadovým číslem 3 000 000

Saarlouis, 26. února 2004 – Dnes sjel z pásu továrny společnosti Ford v německém Saarlouis Ford Focus s pořadovým číslem 3 000 000.

Ford Focus se za více než pět let své výroby stal jedním z vůbec nejpopulárnějších osobních automobilů Evropy. Jen v minulém roce se například na starém kontinentu prodalo 468 000 Focusů. Kromě německého Saarlouis se dnes Focus vyrábí také ve španělské Valencii, ruském St. Petersburgu, mexickém Hermosillu, argentinském Pachecu a severoamerickém Wayne. Na celém světě se tak dosud prodalo více než čtyři miliony Focusů, přičemž v letech 2000 a 2001 byl tento klíčový Fordův model dokonce nejprodávanějším osobním vozem světa.

V továrně v Saarlouis pracuje celkem 7 300 zaměstnanců, kteří tu každý den ve třech směnách vyrobí 1 500 Fordů Focus a Focus C-Max. Přes 70% z tohoto množství se exportuje do více než 80 zemí celého světa. Od svého otevření v roce 1970 vyrobila továrna v Saarlouis více než 9 milionů vozů včetně legendárních modelů Escort a Capri.

S jubilejním třímiliontým Focusem, kterým byl mimochodem sportovní model Focus ST 170 v klasické modré "závodní" barvě, sjel z výrobní linky za potlesku zaměstnanců John Fleming, evropský viceprezident Fordu pro výrobu.

 

 

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků