Ford Focus s karoserií sedan vypadá dospěleji, představí se v USA

Ještě před oficiální premiérou plánovanou na nadcházející autosalon v New Yorku představil Ford třetí karosářskou verzi svého modernizovaného modelu Focus.

Rozsáhlý facelift řady Ford Focus byl prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarním autosalonu v Ženevě a představil se tam jako hatchback a kombi. Připomeňme, že Ford Focus zůstává průběžně nejprodávanějším modelem světa, a to zejména díky čínskému trhu, ovšem čas nezastavíte. Aktuální, v pořadí třetí generace Focusu se prodává už od konce roku 2010, a tak nyní přišel čas na faceliftu v půli životního cyklu, a teď se dostalo i na sedan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Třetí karosářskou verzí nového Focusu je tříprostorový sedan

Po stylistické stránce toho mnoho nového nečekejte, ztvárnění novinky odpovídá faceliftu známému už z Ženevy. Příď se tak dočkala především nové, výraznější masky chladiče ve stylu Aston Martinu (poprvé se přitom objevila už na provedení Ford Focus Electric), přepracovaného nárazníku a nových, užších a do stran protaženějších sdružených svítilen. Nejvýznamnější modifikace se tak odehrály na opačném konci karoserie.

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Záď dostala nový nárazník, přepracované víko zavazadlového prostoru a nízké a široké sdružené svítilny. Také provedení interiéru nového sedanu Ford Focus odpovídá již dříve představenému hatchbacku a kombi. Co se pohonných jednotek týče, zřejmě jedinou významnou novinkou v USA bude zavedení u nás známého zážehového tříválce 1,0 l EcoBoost, který jsme naposledy testovali ve Fordu Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift přídě a interiéru je podobný jako u evropských verzí

Ten bude kombinován, na USA možná trochu překvapivě, výhradně s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, ovšem hodnoty průměrné spotřeby EPA zatím známy nejsou. Ford dále slibuje tišší, komfortnější a lépe vybavený interiér a upravené nastavení zadních závěsů kol a elektrického posilovače řízení.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků