Ford Focus s karoserií sedan vypadá dospěleji, představí se v USA

Ještě před oficiální premiérou plánovanou na nadcházející autosalon v New Yorku představil Ford třetí karosářskou verzi svého modernizovaného modelu Focus.

Rozsáhlý facelift řady Ford Focus byl prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarním autosalonu v Ženevě a představil se tam jako hatchback a kombi. Připomeňme, že Ford Focus zůstává průběžně nejprodávanějším modelem světa, a to zejména díky čínskému trhu, ovšem čas nezastavíte. Aktuální, v pořadí třetí generace Focusu se prodává už od konce roku 2010, a tak nyní přišel čas na faceliftu v půli životního cyklu, a teď se dostalo i na sedan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Třetí karosářskou verzí nového Focusu je tříprostorový sedan

Po stylistické stránce toho mnoho nového nečekejte, ztvárnění novinky odpovídá faceliftu známému už z Ženevy. Příď se tak dočkala především nové, výraznější masky chladiče ve stylu Aston Martinu (poprvé se přitom objevila už na provedení Ford Focus Electric), přepracovaného nárazníku a nových, užších a do stran protaženějších sdružených svítilen. Nejvýznamnější modifikace se tak odehrály na opačném konci karoserie.

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Záď dostala nový nárazník, přepracované víko zavazadlového prostoru a nízké a široké sdružené svítilny. Také provedení interiéru nového sedanu Ford Focus odpovídá již dříve představenému hatchbacku a kombi. Co se pohonných jednotek týče, zřejmě jedinou významnou novinkou v USA bude zavedení u nás známého zážehového tříválce 1,0 l EcoBoost, který jsme naposledy testovali ve Fordu Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift přídě a interiéru je podobný jako u evropských verzí

Ten bude kombinován, na USA možná trochu překvapivě, výhradně s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, ovšem hodnoty průměrné spotřeby EPA zatím známy nejsou. Ford dále slibuje tišší, komfortnější a lépe vybavený interiér a upravené nastavení zadních závěsů kol a elektrického posilovače řízení.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků