Ford Focus s karoserií sedan vypadá dospěleji, představí se v USA

Ještě před oficiální premiérou plánovanou na nadcházející autosalon v New Yorku představil Ford třetí karosářskou verzi svého modernizovaného modelu Focus.

Rozsáhlý facelift řady Ford Focus byl prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarním autosalonu v Ženevě a představil se tam jako hatchback a kombi. Připomeňme, že Ford Focus zůstává průběžně nejprodávanějším modelem světa, a to zejména díky čínskému trhu, ovšem čas nezastavíte. Aktuální, v pořadí třetí generace Focusu se prodává už od konce roku 2010, a tak nyní přišel čas na faceliftu v půli životního cyklu, a teď se dostalo i na sedan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Třetí karosářskou verzí nového Focusu je tříprostorový sedan

Po stylistické stránce toho mnoho nového nečekejte, ztvárnění novinky odpovídá faceliftu známému už z Ženevy. Příď se tak dočkala především nové, výraznější masky chladiče ve stylu Aston Martinu (poprvé se přitom objevila už na provedení Ford Focus Electric), přepracovaného nárazníku a nových, užších a do stran protaženějších sdružených svítilen. Nejvýznamnější modifikace se tak odehrály na opačném konci karoserie.

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Záď dostala nový nárazník, přepracované víko zavazadlového prostoru a nízké a široké sdružené svítilny. Také provedení interiéru nového sedanu Ford Focus odpovídá již dříve představenému hatchbacku a kombi. Co se pohonných jednotek týče, zřejmě jedinou významnou novinkou v USA bude zavedení u nás známého zážehového tříválce 1,0 l EcoBoost, který jsme naposledy testovali ve Fordu Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift přídě a interiéru je podobný jako u evropských verzí

Ten bude kombinován, na USA možná trochu překvapivě, výhradně s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, ovšem hodnoty průměrné spotřeby EPA zatím známy nejsou. Ford dále slibuje tišší, komfortnější a lépe vybavený interiér a upravené nastavení zadních závěsů kol a elektrického posilovače řízení.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky