Ford Focus RS

Na letošní ročníku birminghamského autosalonu bude veřejnosti poprvé představen Ford Focus RS. Model RS je prvním z vyvíjených sportovních modelů v řadě Focus a navazuje, tak na celou řadu svých slavných předchůdců.
Ford Focus RS
Na letošní ročníku birminghamského autosalonu bude veřejnosti poprvé představen Ford Focus RS. Model RS je prvním z vyvíjených sportovních modelů v řadě Focus a navazuje, tak na celou řadu svých slavných předchůdců.

Jak již bylo řečeno, Focus RS navazuje na slavnou minulost modelů nesoucích označení RS. Do prodeje přijde nebo spíš přijede už na jaře příštího roku. Příznivce sportovně laděných Fordů jistě potěší i to, že v roce 2002 bude v prodeji Focus ST a skalní příznivci doufají i v představní Focusu Cosworth.

Ford Focus RS byl přímo odvozen od Focusu WRC a to znamená, že můžeme očekávat vynikající jízdní vlastnosti. Focus RS bude poháněn přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem Zetec s výkonen více než 200 ks.

Martin Leach z FMC nám k Focusu RS řekl: „Ford Focus RS byl vytvořen nadšenci pro nadšence, kombinuje nadšetní ze závodního auta s vlastnostmi potřebnými ke každodennímu používání na běžných silnicích.“

Karoserie Focusu RS je doplněna výrazným kitem. Tato aerodynamická sada zahrnuje inovovaný přední nárazník, prahové lišty, rozšířené blatníky a zadní střešní spoiler. V interiéru najdeme skořepinové sedadla, palubní desku obloženou panely s karbonovým efektem. Zajímavým prvkem je i tlačítkový startér. Všechny tyto tři prvky najdeme také v interiéru Focusu WRC.

O tom, že na vývoji Focus RS má hlavní podíl závodní tradice firmy, svědčí i fakt, že v rámci rally San Remo, budou všichni tři jezdci (McRae, Sainz, Liatti) testovat Focus RS. Cílem je získat další poznatky pro konečné naladění podvozku.

Bližší technické ani cenové informace zatím nebyly zveřejněny. Informace očekáváme jakmile se přiblíží termín prodeje.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků