Ford Focus RS

Na letošní ročníku birminghamského autosalonu bude veřejnosti poprvé představen Ford Focus RS. Model RS je prvním z vyvíjených sportovních modelů v řadě Focus a navazuje, tak na celou řadu svých slavných předchůdců.
Ford Focus RS
Na letošní ročníku birminghamského autosalonu bude veřejnosti poprvé představen Ford Focus RS. Model RS je prvním z vyvíjených sportovních modelů v řadě Focus a navazuje, tak na celou řadu svých slavných předchůdců.

Jak již bylo řečeno, Focus RS navazuje na slavnou minulost modelů nesoucích označení RS. Do prodeje přijde nebo spíš přijede už na jaře příštího roku. Příznivce sportovně laděných Fordů jistě potěší i to, že v roce 2002 bude v prodeji Focus ST a skalní příznivci doufají i v představní Focusu Cosworth.

Ford Focus RS byl přímo odvozen od Focusu WRC a to znamená, že můžeme očekávat vynikající jízdní vlastnosti. Focus RS bude poháněn přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem Zetec s výkonen více než 200 ks.

Martin Leach z FMC nám k Focusu RS řekl: „Ford Focus RS byl vytvořen nadšenci pro nadšence, kombinuje nadšetní ze závodního auta s vlastnostmi potřebnými ke každodennímu používání na běžných silnicích.“

Karoserie Focusu RS je doplněna výrazným kitem. Tato aerodynamická sada zahrnuje inovovaný přední nárazník, prahové lišty, rozšířené blatníky a zadní střešní spoiler. V interiéru najdeme skořepinové sedadla, palubní desku obloženou panely s karbonovým efektem. Zajímavým prvkem je i tlačítkový startér. Všechny tyto tři prvky najdeme také v interiéru Focusu WRC.

O tom, že na vývoji Focus RS má hlavní podíl závodní tradice firmy, svědčí i fakt, že v rámci rally San Remo, budou všichni tři jezdci (McRae, Sainz, Liatti) testovat Focus RS. Cílem je získat další poznatky pro konečné naladění podvozku.

Bližší technické ani cenové informace zatím nebyly zveřejněny. Informace očekáváme jakmile se přiblíží termín prodeje.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků