Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Poněkud pietně pojal Ford loučení se současnou generací Focusu. Jeho vrcholná verze RS se v provedení RS500 oděla do černého hávu.

Automobilka překvapila veřejnost předčasnou premiérou vrcholného Focusu RS500. Ten stane na samém vrcholu současné generace modelu Focus a za jeho překvapivě brzkým uvedením stojí podle FMC „ohromný zájem veřejnosti“.

I zástupy věhlasných ladičů Golfů nyní mají nad čím přemýšlet, neboť Focus RS500 bude technicky i vizuálně pěkně ostrým náčiním. Pod jeho přední kapotou se nachází známý, přeplňovaný pětiválec s objemem 2,5 l, jenž dosahuje nejvyššího výkonu 350 koní (257 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 460 Nm, jenž se skrze šestistupňovou převodovku přenáší na kola přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka podle předpokladů vychází z modelu Ford Focus RS, oproti němuž však nabízí o 15 % vyšší výkon a o 4,5 % posílený točivý moment. Focus RS500 díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 265 km/h, což je o 2 km/h více než u výchozího Focusu RS, a zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,6 s (- 0,3 s). Ford navíc přidal i údaj o zrychlení z klidu na 160 km/h, které se odehraje za 12,2 sekundy.

Na těchto parametrech se podílí zejména přeprogramovaná řídicí jednotka, větší chladič stlačovaného vzduchu a vzduchový filtr, výkonnější palivové čerpadlo a výfuková soustava s větším průřezem. Zároveň je třeba říci, že výčet technických změn u motoru začíná i končí, všechny ostatní úpravy jsou víceméně pouze kosmetického rázu.

Všechny vozy Focus RS500 budou lakovány výhradně matově černou barvou a o jejich řádný kontakt s vozovkou se budou starat devatenáctipalcová kola specifického, opět černého vzhledu, obuté do pneumatik 235/35 R19. Mezi jejich tenkými paprsky prosvítají rudě zbarvené brzdiče.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na palubě posádku kromě jiného uvítají anatomická sedadla Recaro v červené barvě, stejně barevně laděné je i prošívání koženě čalouněného volantu či řadící páky. Mezi výbavou najdeme mj. dvouzónovou klimatizaci nebo vyspělou audiosoustavu Sony s šestidiskovým changerem a Bluetooth. Chybět nesmí kovová destička s výrobním číslem umístěná na středovém panel.

Ford Focus RS500 vznikne v sérii omezené na pouhých pět stovek automobilů a jejím posláním je důstojně zakončit kariéru stávající generace řady Focus. Proto budou vyrobeny v září letošního roku jako úplně poslední Focusy II vůbec. Z limitované série je i pět kusů určeno pro Českou republiku (pro Slovensko to bude zřejmě některý z dvanácti kusů pro ostatní východoevropské země), takže pokud máte zájem, můžete začít šetřit.

Jestliže vás vůz zaujal, sledujte oficiální stránky Fordu Focus RS500, kde má být co nevidět zveřejněno propagační video a série vyzváněcích tónů zaměřených na model RS500. Jeho oficiální premiéra proběhne 9. dubna v Lipsku a prodeje začnou ve dvacítce evropských zemí na počátku května. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS500

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků