Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Předchozí generace Fordu Focus RS dorazila na sklonku života v limitované edici RS500 s matně černým lakem a výkonem zvýšeným z 300 na 350 koní. A u té současné má Ford naprosto stejné plány, vzniknout by mělo také pouhých 500 kusů. Automobilka sice tvrdí, že je vše zatím ve fázi úvah, ale na Nürburgringu už se čile prohání testovací prototypy s výraznějšími spoilery a zlověstnějším zvukem.

Ford | Ford Focus

Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Protože standardní výkon třetí generace Focusu RS dosahuje hodnot, jakými se pyšnila právě limitovaná edice, bude muset Ford trochu zvýšit laťku. Díky pohonu všech kol si to však může bez problémů dovolit. Pokud bychom počítali se stejným patnácti procentním zvýšením výkonu, znamenalo by to něco okolo 294 kW (400 k). A to už by mohlo zatopit prémiovým hatchbackům v podání Mercedesu A45 či Audi RS3.

Sportovní auta | Ford | Hatchbacky | Byznys | První svezení | Ford Focus

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Převodovka zůstane i nadále manuální, beze změny bude i speciální pohon všech kol. Spekuluje se o použití samosvorného diferenciálu na předních kolech, brzdy i podvozek by ale měly pocházet z klasického „eresa“. I tak počítejte s tím, že si za exkluzivitu připlatíte, cena bude přibližně o polovinu vyšší oproti standardnímu modelu, což znamená zhruba 1,4 milionu korun.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků