Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Předchozí generace Fordu Focus RS dorazila na sklonku života v limitované edici RS500 s matně černým lakem a výkonem zvýšeným z 300 na 350 koní. A u té současné má Ford naprosto stejné plány, vzniknout by mělo také pouhých 500 kusů. Automobilka sice tvrdí, že je vše zatím ve fázi úvah, ale na Nürburgringu už se čile prohání testovací prototypy s výraznějšími spoilery a zlověstnějším zvukem.

Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Protože standardní výkon třetí generace Focusu RS dosahuje hodnot, jakými se pyšnila právě limitovaná edice, bude muset Ford trochu zvýšit laťku. Díky pohonu všech kol si to však může bez problémů dovolit. Pokud bychom počítali se stejným patnácti procentním zvýšením výkonu, znamenalo by to něco okolo 294 kW (400 k). A to už by mohlo zatopit prémiovým hatchbackům v podání Mercedesu A45 či Audi RS3.

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Převodovka zůstane i nadále manuální, beze změny bude i speciální pohon všech kol. Spekuluje se o použití samosvorného diferenciálu na předních kolech, brzdy i podvozek by ale měly pocházet z klasického „eresa“. I tak počítejte s tím, že si za exkluzivitu připlatíte, cena bude přibližně o polovinu vyšší oproti standardnímu modelu, což znamená zhruba 1,4 milionu korun.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků