Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Předchozí generace Fordu Focus RS dorazila na sklonku života v limitované edici RS500 s matně černým lakem a výkonem zvýšeným z 300 na 350 koní. A u té současné má Ford naprosto stejné plány, vzniknout by mělo také pouhých 500 kusů. Automobilka sice tvrdí, že je vše zatím ve fázi úvah, ale na Nürburgringu už se čile prohání testovací prototypy s výraznějšími spoilery a zlověstnějším zvukem.

Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Protože standardní výkon třetí generace Focusu RS dosahuje hodnot, jakými se pyšnila právě limitovaná edice, bude muset Ford trochu zvýšit laťku. Díky pohonu všech kol si to však může bez problémů dovolit. Pokud bychom počítali se stejným patnácti procentním zvýšením výkonu, znamenalo by to něco okolo 294 kW (400 k). A to už by mohlo zatopit prémiovým hatchbackům v podání Mercedesu A45 či Audi RS3.

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Převodovka zůstane i nadále manuální, beze změny bude i speciální pohon všech kol. Spekuluje se o použití samosvorného diferenciálu na předních kolech, brzdy i podvozek by ale měly pocházet z klasického „eresa“. I tak počítejte s tím, že si za exkluzivitu připlatíte, cena bude přibližně o polovinu vyšší oproti standardnímu modelu, což znamená zhruba 1,4 milionu korun.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků