Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Předchozí generace Fordu Focus RS dorazila na sklonku života v limitované edici RS500 s matně černým lakem a výkonem zvýšeným z 300 na 350 koní. A u té současné má Ford naprosto stejné plány, vzniknout by mělo také pouhých 500 kusů. Automobilka sice tvrdí, že je vše zatím ve fázi úvah, ale na Nürburgringu už se čile prohání testovací prototypy s výraznějšími spoilery a zlověstnějším zvukem.

Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Protože standardní výkon třetí generace Focusu RS dosahuje hodnot, jakými se pyšnila právě limitovaná edice, bude muset Ford trochu zvýšit laťku. Díky pohonu všech kol si to však může bez problémů dovolit. Pokud bychom počítali se stejným patnácti procentním zvýšením výkonu, znamenalo by to něco okolo 294 kW (400 k). A to už by mohlo zatopit prémiovým hatchbackům v podání Mercedesu A45 či Audi RS3.

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Převodovka zůstane i nadále manuální, beze změny bude i speciální pohon všech kol. Spekuluje se o použití samosvorného diferenciálu na předních kolech, brzdy i podvozek by ale měly pocházet z klasického „eresa“. I tak počítejte s tím, že si za exkluzivitu připlatíte, cena bude přibližně o polovinu vyšší oproti standardnímu modelu, což znamená zhruba 1,4 milionu korun.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků