Ford Focus RS500 byl vyprodán za pouhých 12 hodin

Jestli jste si už brousili zuby a chystali bankovní konto na limitovanou edici Fordu Focus RS500, kterou jsme vám jen nedávno představili v tomto článku, pak se už zřejmě můžete jenom modlit za to, aby někdo zrušil svou objednávku a uvolnil tak místo někomu dalšímu. Odhalení prvních informací a fotografii způsobilo ve Velké Británii doslova hysterii a všechny dostupné kusy byly závazně rezervovány během pouhých 12 hodin. Vypadá to ale tak, že Ford a jeho dealeři ještě budou mít co vysvětlovat, objednávkové knihy totiž měly ještě pár dní zůstat zavřeny a čekat se mělo alespoň do oficiální premiéry, která se uskuteční na autosalonu v Lipsku. Vrásky na čele přitom model vyrobil i samotným prodejcům, z nichž někteří o nové edici neměli ani tušení

Vzhledem k tomu, že tato informace pochází z Velké Británie předpokládáme, že vyprodána byla pouze pro Brity vyčleněná ćást pětisetkusové edice modelu, jakkoli jde o její nejvýznamnější část. Ford Focus RS500 jinak měl být dostupný i v dalších devatenácti evropských zemích vč. České republiky a čeští dealeři Ford podle všeho pár jednotek kusů alokovaných pro náš minitrh zatím ani objednat neumí. Zda bude alespoň ddodrženo kvantitativní rozdělení kusů mezi jednotlivé trhy a k nám se dostane přislíbených pět kusů si ale vzhledem k obrovskému zájmu nemůžeme být jisti.

Nemalý chaos kolem začátku prodejů a příjímání objednávek ale nijak neshazuje kvalitu a exkluzivitu tohoto černého ďábla, jehož dovednosti jsme si už měli možnost prohlédnout i na prvním videu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS500: jako poslední z řady vzbudil obrovský zájem

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků