Ford Focus RS WRC Edition: pozoruhodná série pro Švýcarsko

Na loňské výstavě automobilů v Zürichu představil švýcarský importér vozů Ford prototyp Focus RS WRC Edition a zároveň vyzval veřejost, aby jí pomohla s jeho dotvořením. Rozjela se tak zajímavá designérská soutěž, jež vyvrcholila internetovým hlasováním, společnost Ford Switzerland nyní splnila svůj slib a šestice nejúspěšnějších konceptů se díky ní dostala do výroby.

Všem vozům jsou společné devatenáctipalcové lité ráfky OZ a bílý lak v odstínu Frozen, ale navzájem se liší barevným zpracováním, uvnitř najdeme zvláštní plakety podepsané piloty týmu Ford WRC Mikko Hirvonenem and Jarmo Lehtinenem. Pod kapotou zůstal zachován standardní přeplňovaný pětiválec s objemem 2,5 l naladěný na 305 koní (224 kW), resp. 400 Nm, jenž vozu zajišťuje zrychlení z klidu na 100 km/h pod 6 s a dosažení nejvyšší rychlosti 260 km /h. Vskutku originální dárek ke čtyřicátému výročí Ford RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS WRC Edition

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků