Ford Focus RS WRC Edition: pozoruhodná série pro Švýcarsko

Na loňské výstavě automobilů v Zürichu představil švýcarský importér vozů Ford prototyp Focus RS WRC Edition a zároveň vyzval veřejost, aby jí pomohla s jeho dotvořením. Rozjela se tak zajímavá designérská soutěž, jež vyvrcholila internetovým hlasováním, společnost Ford Switzerland nyní splnila svůj slib a šestice nejúspěšnějších konceptů se díky ní dostala do výroby.

Všem vozům jsou společné devatenáctipalcové lité ráfky OZ a bílý lak v odstínu Frozen, ale navzájem se liší barevným zpracováním, uvnitř najdeme zvláštní plakety podepsané piloty týmu Ford WRC Mikko Hirvonenem and Jarmo Lehtinenem. Pod kapotou zůstal zachován standardní přeplňovaný pětiválec s objemem 2,5 l naladěný na 305 koní (224 kW), resp. 400 Nm, jenž vozu zajišťuje zrychlení z klidu na 100 km/h pod 6 s a dosažení nejvyšší rychlosti 260 km /h. Vskutku originální dárek ke čtyřicátému výročí Ford RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS WRC Edition

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků