Německá ladičská společnost Anderson Germany, jejíž roztodivné produkty čtenářům AR nejsou rozhodně neznámé, nyní přichází s vlastní adaptací stávajícího kompaktu Ford Focus RS. Vyznačuje se černým laděním karoserie i jejího interiéru, ale také výkonem zvýšeným o více než 100 koní, což by mělo zkrátit čekání všech milovníkům ostrých kompaktních Fordů na novou generaci Focusu RS. Pod názvem Ford Focus RS Black Racing Edition v Düsseldorfu připravili decentně, ale přesto svérázně pojatý automobil vyznačující se matově černým lakováním s rudými detaily.
Pod přední kapotou se skrývá modifikovaný přeplňovaný pětiválec 2,5 l původem od Volva, jehož výkon byl ale navýšen z výchozích 305 koní (224 kW) až na 420 koní (309 kW). Interiér vyobrazeného vozu barevnou kombinací odpovídá zbarvení karoserie a všimneme si v něm čalounění černou kůží a Alcantarou doplněného červeným stehováním (včetně prošívání sedadel a obkladů dveří). Alcantaru najdeme kupodivu nejen na částech věnce volantu, ale také na jeho středu. Podrobnosti k této stavbě očekáváme v nejbližších dnech.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost