Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Pokud vlastníte jeden z nových Fordů Focus RS a zpráva o 50 koních výkonu navíc pro rozlučkovou verzi RS500 vás zrovna nepotěšila, máme pro vás i pozitivní novinku. Ford se totiž rozhodl nabídnout i stávajícím majitelům Focusu RS možnost „doladit” si své žihadýlko na 350 koní a potrápit tak i matně černé bestie z poslední edice.

Pozoruhodné je, že se tak rozhodl učinit sice skrze svá dealerství, ale přesto ve spolupráci s externí ladičskou firmou Mountune. Ta zřejmě měla na starosti i doladění RS500, ale oficiálně o tom dosud nepadlo slovo.

Jestliže u Fordu pěkně poprosíte, namontují vám za cenu 2 195 liber (cca 64 000 Kč) vč. práce úpravu MK350 sestávající z úpravy řídící jednotky, nového palivového čerpadla, většího vzduchového filtru, upraveného mezichladiče stlačeného vzduchu a výfukového potrubí. A to není vůbec špatná nabídka, uvážíme-li, že výsledkem bude výkon až 350 koní a 460 Nm točivého momentu.

Dynamické parametry jsou působivé - stovka za 5,6 sekundy je již známou veličinou, zrychlení na 160 km/h za 12,2 sekundy ale vzbuzuje obdiv a akcelerace z klidu na 240 km/h za rovných 35 sekund už  bere dech. Maximální rychlosti přitom činí 265 km/h.

Úprava je k dispozici pro nové i starší vozy, zatím však pouze v Británii. Podle tiskové zprávy ale má být brzy dostupná v celé Evropě a těšit se tak nad můžeme i zde. Oproti pouhému „chiptuningu” za 20 až 30 tisíc Kč je výše zmíněná sofistikovaná úprava s dvojnásobnou cenou a razítkem „Ford Approved” daleko lepší nabídkou...

Tip: Přečtěte si náš test Fordu Focus RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS Mountune
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků