Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Pokud vlastníte jeden z nových Fordů Focus RS a zpráva o 50 koních výkonu navíc pro rozlučkovou verzi RS500 vás zrovna nepotěšila, máme pro vás i pozitivní novinku. Ford se totiž rozhodl nabídnout i stávajícím majitelům Focusu RS možnost „doladit” si své žihadýlko na 350 koní a potrápit tak i matně černé bestie z poslední edice.

Pozoruhodné je, že se tak rozhodl učinit sice skrze svá dealerství, ale přesto ve spolupráci s externí ladičskou firmou Mountune. Ta zřejmě měla na starosti i doladění RS500, ale oficiálně o tom dosud nepadlo slovo.

Jestliže u Fordu pěkně poprosíte, namontují vám za cenu 2 195 liber (cca 64 000 Kč) vč. práce úpravu MK350 sestávající z úpravy řídící jednotky, nového palivového čerpadla, většího vzduchového filtru, upraveného mezichladiče stlačeného vzduchu a výfukového potrubí. A to není vůbec špatná nabídka, uvážíme-li, že výsledkem bude výkon až 350 koní a 460 Nm točivého momentu.

Dynamické parametry jsou působivé - stovka za 5,6 sekundy je již známou veličinou, zrychlení na 160 km/h za 12,2 sekundy ale vzbuzuje obdiv a akcelerace z klidu na 240 km/h za rovných 35 sekund už  bere dech. Maximální rychlosti přitom činí 265 km/h.

Úprava je k dispozici pro nové i starší vozy, zatím však pouze v Británii. Podle tiskové zprávy ale má být brzy dostupná v celé Evropě a těšit se tak nad můžeme i zde. Oproti pouhému „chiptuningu” za 20 až 30 tisíc Kč je výše zmíněná sofistikovaná úprava s dvojnásobnou cenou a razítkem „Ford Approved” daleko lepší nabídkou...

Tip: Přečtěte si náš test Fordu Focus RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS Mountune

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků