Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

58 komentářů

RS
9. února • 11:43

Mě u Focusu RS chybí automat. Jinak bych již psal objednávku. Nechci rozproudit diskusi na téma, že správní řidič má manuál. Jen nerozumím tomu, proč není na výběr. I Lancer Evo měl automat :-) a jezdí opravdu dobře. ;-)

PoliceCollector
8. února • 17:04

LoL, to někdo myslel vážně koupit si místo Ponyho Oktávku Ereso ? Jako proč ? To má smysl pokud chcete vozit rodinu i když já si tedy myslím že lepší nežli Oktávka je pro tenhle účel Subaru WRX... Znám lidi co RS maj a chválí si jí, ale pokud bych chtěl auto pro zábavu a nechtěl do toho vrazit nějak moc peněz, tak jdu do Mustanga, protože je to legenda, má charakter a je na stejné cenové úrovni jako menší a méně výkonná (ale pohledná) Toyota GT86.... Podle mě je Mustang na hodně zajímavé úrovni, pokud chcete sporťák zvučného jména a zase nechcete vyhazovat prachy... Fokouš není špatnej ale u mne teda Fokouš ani Golfík nějaké extra sportovní emoce nevzbuzují a v konkurenci jiných značek (WRX, Mustang, GT86, Miata, možná i Boxter) teda neobstojí a nekoupil bych si ho. Spíš je škoda že Škodovka nevydá civilní verzi WRC 2 a nemyslím Fabku RS...

enthusiastic.driver
10. února • 12:40

Slyšeli jsme slovo člověka bez řidičáku, který se bojí manuálu :-D

Sir CHerokee
8. února • 17:48

Pod to se podepisuju! Ale nic proti Focusu RS. Jen ať mi nikdo netvrdí, že je to praktické rodinné auto...s kufrem menším jak Fabie.

Stan
8. února • 15:53

Exteriér velmi povedený, ale interiér? To je hrůza, jako by to dělali Číňani pod značkou Fort. Opravdu hrozivá směs všemožných tvarů a prvků. Jsem zvědavý na spolehlivost toho udělátka na zadní nápravě. Pokud to bude výdržné a nebo levné na servis, tak je to pecka a Haldex ať jde do kopru...

matej
8. února • 9:54

1599kg... takze fordovskych realnych 1600+ jen to fikne? neni to moc?

martin172
8. února • 23:33

No ak sa nemýlim tak je to aktuálne najťažšie auto v tomto segmente, pritom hmotnosť je najväčší nepriateľ športových áut. Takže za mňa je to proste veľa. Čo som si pozeral tak aj civic type r čo má o 40koní menej má lepší pomer výkon/hmotnosť. A tej hmotnosti Focusu rs celkom verím, lebo už aj verzia ST mala statných 1470kg, takže tých 130kg prírastok na to čo v RS pribudľo je úplne reálnych.

Magister
8. února • 11:16

Na tak malé auto docela hodně.

Antiautomat
8. února • 15:58

..to je ten paradox, ku ktoremu sa dostavame. Mame (udajne) coraz lahsie, kompaktnejsie, pevnejsie, kozmickejsie, inymi slovami (marketingovy slovny pa-zvratok) OPTIMALIZOVANEJSIE kary a na druhej strane, ako je mozne, ze hmotnost len a len stupa? Nech sa mi nikto nic nesnazi nakecat o tom, ze je to kvoli pasivnej bezpecnosti.Auto inak po dizajnovej stranke pekne, len mam strach ze sa po tej 'vhodne pre kazdeho' medialnej masazi do toho posadi siltovkar, ktory to ma patricne 'v ruke' na jeho domacom x-boxe. A problem je na svete....

Sir CHerokee
8. února • 19:25

No té váze nerozumím. Před týdnem jsem měl půjčeno na vyzkoušení Jaguar XE a ten, ač je to auto podstatně větší a jiné třídy, měl výborných 1450 kg....tuž kde nabral Focus 1600 mi hlava nebere.

Mino
8. února • 20:18

Viděl bych to třeba v pohonu 4x4. Ostatně když se podívám na ten Jaguar XE, tak 4x4 verze toho jaguaru je hned o 110 kilo těžší než zadokolka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sir CHerokee
8. února • 21:48

Jo, to je mi jasné. A soudě podle počasí posledních 4 - 5 let, tak je 4x4 zbytečné, pokud člověk nebydlí v horách. Ale i tak je to furt hodně v tom Focuse.

Antiautomat
9. února • 8:39

Ono je mozne ze pri aute, ktore je odzaciatku stavane na velky motor, bude hmotnostny prirastok mensi, trebars ten Jag. Kdezto ked sa to snazite postavit 'odspodu', to jest do maleho auta dat silny motor, potrebujete v dnesnej dobe okolo toho motora kopec eko a turbohovadin, tazku prevodovku a je mozne ze pridavne upravy aby sa to po nastartovani nerozletelo na drobne. No a potom je vysledok taky aky je.

enthusiastic.driver
8. února • 9:37

Tak to teda vypadá, že Ford rodokmenu RS opět nepřekvapil a je skvělý. Potěšilo, že Ford myslel na tvrdé užívání a jestli to je vážně dimenzované na půlhodinový stint, aniž by se to nerozteklo, tak zvedám všechny čtyři palce.Poměr výkon / cena je úchvatný. Docela bych tipl, že po novém RS se zapráší ještě rychleji, než po tom předchozím.

Honza
8. února • 7:43

V prospektech je obsah nádrže 61 litrů, vy udáváte 51 a kufr má 370l.

ObiWanKenobi
8. února • 9:40

kufor bol zmenseny na 260l kvoli zadnemu diferencialu a zmenenemu ramu zadnej napravy

Magister
8. února • 11:15

No to už je hodně maličký... hlavně, že tady někteří teoretici o tom mluvili jako o rodinném autě :-P

mrazik
8. února • 20:27

To by ho manzelka hnala, mit tohle jako rodine auto.

Jiří Červenka
8. února • 8:08 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Nevím, z jakých prospektů vycházíte, ale my uvádíme údaje podle dokumentu, který Ford připravil pro média, a v něm je rozhodně 51 a 260 l.

Honza
14. února • 18:29

Těch otazníků - oficiální ceník fordu o obsahu nádrže 62 l a obsahu kufru 363 l, je příliš. Např.také Fahrbericht - Review z Valencie udává váhu 1527 kg a ne 1599 kg. Opravdu nevím co si o tom myslet.

RS
9. února • 11:44

Jen dotaz, řešil se na tiskovce automat? :-))

Venca
8. února • 23:44

Zdravím, chtěl bych poděkovat za sdělení prvních dojmů v češtině a zajímavá fota. Nevím zda ze své pozice můžete reagovat na oficiální ceník fordu v CZ, ale tam jsou uvedeny hodnoty 62l nádrž a 363l zavazadlový prostor, staženo z ford.cz právě teď :-) Možná by se to chtělo podívat i na jiné hodnoty ;-). Přeci jen mít a nemít v nádrži 11l benzínu je někdy dost podstatný rozdíl :-)

Kankunen
8. února • 6:47

Přátelé, přece si Mustang a FRS vůbec nekonkurují. Ten kdo má v garáži plakáty Cosího a fičí na rally o Mustangu neuvažuje a naopak příznivci amerik nepůjdou do Focuse.

Magister
8. února • 7:57

Tak to podle mě není....je to spíše podle věku. Mustang s V8 a samosvorem je pro fajnšmekra a zkušeného řidiče.

takurcite
8. února • 16:50

Focus je pro tricatnika, Mustang pak pro ctyricatnika a klidne i starsiho, nebo pro milovnika amerik.
Proste uz nepotrebujete nikoho vozit vzadu, uz vas nelakaji okruhy, radsi krasny zvuk pri vylete a jizda na kochacku... (samozrejme to neplati uplne obecne, cest vyjimkam, ale ja bych to mel takto).
Timpadem bych si mustanga poridil take pouze s V8, ovsem rozhodne by mi huba upadla rict, ze s tim ecoboostem je spatny, spis asi ne tak dobry :)

enthusiastic.driver
8. února • 9:34

To jo, a Focus RS je výhradně pro zastydlého puboše v kšiltovce, jak psal nahoře Cherokee, že? :-) Souhlas s Kankunenem.

Sir CHerokee
8. února • 17:42

Ne puboše, psal jsem cca do 30 let... ;-) pro svobodného.

enthusiastic.driver
10. února • 12:35

Děsím se toho, že zestárnu... To pak budu muset jezdit jen ve velkých GT, jinak budu ve všem ostatním vypadat nepatřičně :-O:-D Se asi zastřelím :-D

mrazik
8. února • 8:41

Kankunen ma pravdu a to na 100%. Jo Cosina by byla pekna....

Magister
8. února • 11:14

Až uvidíš lékaře, právníka nebo obchodníka v práci s nepohodlným a poměrně malým focusem RS, tak dej vědět ;-).

enthusiastic.driver
8. února • 12:06

No vidíš, náš podnikový lékař jezdí do práce nepohodlným a malým Golfem R :-D Mám mu říct, že by měl vystoupit z komory?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sir CHerokee
8. února • 17:41

Já pracuju kousek od krajského soudu a hot hatche jsem tam ještě neviděl. A k tomu...Golf není tak výstřední, ale i tak si myslím, že to bude výjimka.

KFL
7. února • 21:54

Konečně! FRS vypadá velmi slušně, musím se dostat někam na test-drive. Jen si říkám, jestli už na to nejsem moc starej :D.A hlavní otázkou zůstává - jsou vlastnosti a pomůcky FRS natolik schopné, že udělají pilota i ze začátečníka? Jinými slovy - dynamika a schopnosti jsou dostupné komukoli? Anebo je tam skrytá složka, kterou si člověk musí "vydřít"? Protože to je obvykle na zábavných autech to nejlepší...

Jiří Červenka
8. února • 8:11 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Žádný strach, vždyť duchem jsi mlád a samo se to pořád neřídí:)

ObiWanKenobi
7. února • 13:00

Otazka na redaktora - co sa tyka zabavnosti, je to lepsie ci horsie ako u Meganu RS? Napriek rozlisnej koncepcii pohonu, vedeli by ste to porovnat?

Carlos
7. února • 11:20

Parádní test parádního auta za parádní cenu, takový výběr ostrých HB jako je dnes nikdy nebyl.

Sir CHerokee
7. února • 11:09

Pěkný text! Je dobře, že ford pomalu ustupuje od podivných bublin a dělá zase zajímavá auta, na která jsme u něj byli zbyklí! Věřím, že s tímto Focusem bude zábava. Ale tak nějak v koutku duše mi něco říká, že to je spíše auto pro mladé svobodné a s kšiltovkou dozadu, jako v případě ostrých golfů. V našich podmínkách však na toto auto tito potenciální zákazníci většinou nedosáhnou. A 30+ už se poohlídnou po něčem dospělejším.... když už mám zůstat u forda, tak u výjimečného Mustangu s V8, který není o moc dražší, ale nabízí něco, co žádný hot hatche a ani žádná evropská konkurence nemá.... od legendy, designu až po spojení zadokolka + manuál + atmo V8.

enthusiastic.driver
8. února • 9:22

No, Golf R je vážně typické auto pro kšiltovkáře :-) Mustang je fajn, ale pokud chce někdo 5 dveří a čtyřkolku, těžko si koupí Mustanga...

mrazik
8. února • 8:38

Ja myslim, ze prave na 30+ je cileno, protoze s Focus RS lze jezdit do prace, odvezt deti do skoly a o vikendu si uzit legraci. To s Mustangem neudelas, to je vyslovene vikendovka.

Magister
8. února • 11:12

Nejsem si jist, zda lékař, právník nebo manažer chce do práce jezdit autem, které je tak malé, nepohodlné a vypadá tak, jako Focus RS. To je opravdu spíše pro mladší.

Marek
17. června • 9:27

Hele, já jsem doktor a do práce hodlám od příštího roku jezdit právě Focusem RS. Jo a je mi 40 ;-) Přesně jak tu někdo napsal - odvezeš v tom i děti a když je vysadíš ve školce, tak si potom užiješ i spoustu zábavy... :-))

enthusiastic.driver
8. února • 15:58

Hele, náš pdonikový lékař jezdí do práce malým a nepohodlným Golfem R - neměl bych mu říct, aby vystoupil z komory? :-)

Sir CHerokee
8. února • 17:40

Vidíš a já pracuju kousek od krajského soudu, ale žádný hot hatche jsme tam neviděl. Btw. Golf ještě není alespoň tak výstřední jako toto. A taky není tak zajímavý....

sokar
7. února • 11:28

To vysvětluj moulům co si mustanga koupí se čtyřválcem ecoboost....:-(

Zombot
7. února • 21:16

Mustanga se čtyřválcem jsem si koupil a jako moula si nepřipadám. Osmiválec má sice mnohem lepší zvuk, ale na každodenní ježdění bych ho prostě neuživl kvůli spotřebě (zatím jezdím za 10.5 az 11l). Výkon Ecoboostu mi úplně stačí a jako bonus mám v zatáčkách jistější pocit než u osmiválce kvůli znatelně lehčímu předku. Jediné, co mi fakt chybí, je vysokoptáčkpvý charakter motoru, který má osmiválec naprosto famózní, ale zvyknout se na to dá.

Sir CHerokee
7. února • 23:24

Co se zatáček týká - V8 má samosvor, 2,3 ne...

sokar
9. února • 18:16

ZOMBOT- Kupuješ si sportovní auto resp. sportovně vypadající auto, ale hlavně aby to moc nežralo... bububu. A podle mínusů je tady dostatek kreténu , kterým to příjde normální mít mustanga ve čtyřválci. Sory kámo ale fakt budeš za idiota. Respektive nebudeš dokud někdo nezjistí že tam chybí čtyři válce.Ják píše sir cherokee tak ten rozdíl ve spotřebě nebude tak markantní, kdežto provev auta ano.

Sir CHerokee
7. února • 23:20

Myslím, že ten 8 válec nebude žrát v průměru o moc více. Uvidím. Zvažuju, že do něj půjdu.

wm
7. února • 21:48

To sis mohl koupit rs oktavii.

Fero
8. února • 16:26

Prej si mohl koupit Vochcávku.... To je vůl ! :-D Vochcanda tomu nesahá ani po kotníky!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
10. února • 7:33

Vzhledem k tomu, ze cilova kategorie je uplne jinde a s jinymi preferencemi, tak zde zase plati, ze mustang nesaha octe po kotniky. Ale js to tak rozdilne, ze pochybuji, ze by nekdo v realu vybiral mezi temito vozy

*
8. února • 17:58

A víš co se takových najde, co si tohle myslí? Neuvěřitelné! :-/

enthusiastic.driver
8. února • 9:23

No jo, octávka má taky čtyři válce, co? Takže to je vlastně úplně stejné auto :-)

Zombot
8. února • 3:37

To jsem asi mohl, ale rozhodně jsem rád, že jsem to neudělal i když budu mezi petrolheady za idiota. Nic proti Octavii, ale nedělá se jako kabriolet a proti Mustangu to je prostě jen rychlé rodinné auto bez charakteru. Když jsem měl půjčený GT, tak mi ukazoval kolem 17 l/100km, takže jsem rád za Mustanga se EcoBoostem. Čtyřválcového Mustanga bych určitě nikomu nenutil jako jedinou správnou volbu, jen to podle mě není tak špatné auto, jak se o něm povídá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukáš
8. února • 9:24

Pokud ho používáš jako daily car, tak s ecoboostem nemám na rozdíl od ostatních vůbec žádný problém. Pokud ho někdo chce jako druhé auto na víkendové vyjížďky pro radost, pak je atmo V8 jasná volba.

Magister
8. února • 7:56

Špatné určitě není. S tím souhlasím. A v kabriu to ještě jde....

Sir CHerokee
7. února • 12:05

No 4 válec v mustangu působí nepatřičně..leda tak v akbriu pro ženu někde na Floridě. :-P

R
7. února • 16:55

Jak to říct...k tomu Mustangu mi více sedí automat...ale jinak plný souhlas

Doporučujeme

Články odjinud