Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Sir CHerokee  |  07. 02. 2016 11:09

Pěkný text! Je dobře, že ford pomalu ustupuje od podivných bublin a dělá zase zajímavá auta, na která jsme u něj byli zbyklí! Věřím, že s tímto Focusem bude zábava. Ale tak nějak v koutku duše mi něco říká, že to je spíše auto pro mladé svobodné a s kšiltovkou dozadu, jako v případě ostrých golfů. V našich podmínkách však na toto auto tito potenciální zákazníci většinou nedosáhnou. A 30+ už se poohlídnou po něčem dospělejším.... když už mám zůstat u forda, tak u výjimečného Mustangu s V8, který není o moc dražší, ale nabízí něco, co žádný hot hatche a ani žádná evropská konkurence nemá.... od legendy, designu až po spojení zadokolka + manuál + atmo V8.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  07. 02. 2016 11:28

To vysvětluj moulům co si mustanga koupí se čtyřválcem ecoboost....

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  07. 02. 2016 12:05

No 4 válec v mustangu působí nepatřičně..leda tak v akbriu pro ženu někde na Floridě.

Odpovědět  |   | 
R  |  07. 02. 2016 16:55

Jak to říct...k tomu Mustangu mi více sedí automat...ale jinak plný souhlas

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  07. 02. 2016 21:16

Mustanga se čtyřválcem jsem si koupil a jako moula si nepřipadám. Osmiválec má sice mnohem lepší zvuk, ale na každodenní ježdění bych ho prostě neuživl kvůli spotřebě (zatím jezdím za 10.5 az 11l). Výkon Ecoboostu mi úplně stačí a jako bonus mám v zatáčkách jistější pocit než u osmiválce kvůli znatelně lehčímu předku. Jediné, co mi fakt chybí, je vysokoptáčkpvý charakter motoru, který má osmiválec naprosto famózní, ale zvyknout se na to dá.

Odpovědět  |   | 
wm  |  07. 02. 2016 21:48

To sis mohl koupit rs oktavii.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  08. 02. 2016 03:37

To jsem asi mohl, ale rozhodně jsem rád, že jsem to neudělal i když budu mezi petrolheady za idiota. Nic proti Octavii, ale nedělá se jako kabriolet a proti Mustangu to je prostě jen rychlé rodinné auto bez charakteru. Když jsem měl půjčený GT, tak mi ukazoval kolem 17 l/100km, takže jsem rád za Mustanga se EcoBoostem. Čtyřválcového Mustanga bych určitě nikomu nenutil jako jedinou správnou volbu, jen to podle mě není tak špatné auto, jak se o něm povídá.

Odpovědět  |   | 
Magister  |  08. 02. 2016 07:56

Špatné určitě není. S tím souhlasím. A v kabriu to ještě jde....

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  08. 02. 2016 09:24

Pokud ho používáš jako daily car, tak s ecoboostem nemám na rozdíl od ostatních vůbec žádný problém. Pokud ho někdo chce jako druhé auto na víkendové vyjížďky pro radost, pak je atmo V8 jasná volba.

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  08. 02. 2016 09:23

No jo, octávka má taky čtyři válce, co? Takže to je vlastně úplně stejné auto

Odpovědět  |   | 
Fero  |  08. 02. 2016 16:26

Prej si mohl koupit Vochcávku.... To je vůl ! Vochcanda tomu nesahá ani po kotníky!

Odpovědět  |   | 
*  |  08. 02. 2016 17:58

A víš co se takových najde, co si tohle myslí? Neuvěřitelné!

Odpovědět  |   | 
tom  |  10. 02. 2016 07:33

Vzhledem k tomu, ze cilova kategorie je uplne jinde a s jinymi preferencemi, tak zde zase plati, ze mustang nesaha octe po kotniky. Ale js to tak rozdilne, ze pochybuji, ze by nekdo v realu vybiral mezi temito vozy

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  07. 02. 2016 23:20

Myslím, že ten 8 válec nebude žrát v průměru o moc více. Uvidím. Zvažuju, že do něj půjdu.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  07. 02. 2016 23:24

Co se zatáček týká - V8 má samosvor, 2,3 ne...

Odpovědět  |   | 
sokar  |  09. 02. 2016 18:16

ZOMBOT- Kupuješ si sportovní auto resp. sportovně vypadající auto, ale hlavně aby to moc nežralo... bububu. A podle mínusů je tady dostatek kreténu , kterým to příjde normální mít mustanga ve čtyřválci. Sory kámo ale fakt budeš za idiota. Respektive nebudeš dokud někdo nezjistí že tam chybí čtyři válce.

Ják píše sir cherokee tak ten rozdíl ve spotřebě nebude tak markantní, kdežto provev auta ano.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  08. 02. 2016 08:38

Ja myslim, ze prave na 30+ je cileno, protoze s Focus RS lze jezdit do prace, odvezt deti do skoly a o vikendu si uzit legraci. To s Mustangem neudelas, to je vyslovene vikendovka.

Odpovědět  |   | 
Magister  |  08. 02. 2016 11:12

Nejsem si jist, zda lékař, právník nebo manažer chce do práce jezdit autem, které je tak malé, nepohodlné a vypadá tak, jako Focus RS. To je opravdu spíše pro mladší.

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  08. 02. 2016 15:58

Hele, náš pdonikový lékař jezdí do práce malým a nepohodlným Golfem R - neměl bych mu říct, aby vystoupil z komory?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 02. 2016 17:40

Vidíš a já pracuju kousek od krajského soudu, ale žádný hot hatche jsme tam neviděl. Btw. Golf ještě není alespoň tak výstřední jako toto. A taky není tak zajímavý....

Odpovědět  |   | 
Marek  |  17. 06. 2016 09:27

Hele, já jsem doktor a do práce hodlám od příštího roku jezdit právě Focusem RS. Jo a je mi 40 Přesně jak tu někdo napsal - odvezeš v tom i děti a když je vysadíš ve školce, tak si potom užiješ i spoustu zábavy...

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  08. 02. 2016 09:22

No, Golf R je vážně typické auto pro kšiltovkáře Mustang je fajn, ale pokud chce někdo 5 dveří a čtyřkolku, těžko si koupí Mustanga...

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  07. 02. 2016 11:20

Parádní test parádního auta za parádní cenu, takový výběr ostrých HB jako je dnes nikdy nebyl.

Odpovědět  |   | 
ObiWanKenobi  |  07. 02. 2016 13:00

Otazka na redaktora - co sa tyka zabavnosti, je to lepsie ci horsie ako u Meganu RS? Napriek rozlisnej koncepcii pohonu, vedeli by ste to porovnat?

Odpovědět  |   | 
KFL  |  07. 02. 2016 21:54

Konečně! FRS vypadá velmi slušně, musím se dostat někam na test-drive. Jen si říkám, jestli už na to nejsem moc starej :D.

A hlavní otázkou zůstává - jsou vlastnosti a pomůcky FRS natolik schopné, že udělají pilota i ze začátečníka? Jinými slovy - dynamika a schopnosti jsou dostupné komukoli? Anebo je tam skrytá složka, kterou si člověk musí "vydřít"? Protože to je obvykle na zábavných autech to nejlepší...

Odpovědět  |   | 

Žádný strach, vždyť duchem jsi mlád a samo se to pořád neřídí:)

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  08. 02. 2016 06:47

Přátelé, přece si Mustang a FRS vůbec nekonkurují. Ten kdo má v garáži plakáty Cosího a fičí na rally o Mustangu neuvažuje a naopak příznivci amerik nepůjdou do Focuse.

Odpovědět  |   | 
Magister  |  08. 02. 2016 07:57

Tak to podle mě není....je to spíše podle věku. Mustang s V8 a samosvorem je pro fajnšmekra a zkušeného řidiče.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  08. 02. 2016 08:41

Kankunen ma pravdu a to na 100%. Jo Cosina by byla pekna....

Odpovědět  |   | 
Magister  |  08. 02. 2016 11:14

Až uvidíš lékaře, právníka nebo obchodníka v práci s nepohodlným a poměrně malým focusem RS, tak dej vědět .

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  08. 02. 2016 12:06

No vidíš, náš podnikový lékař jezdí do práce nepohodlným a malým Golfem R Mám mu říct, že by měl vystoupit z komory?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 02. 2016 17:41

Já pracuju kousek od krajského soudu a hot hatche jsem tam ještě neviděl. A k tomu...Golf není tak výstřední, ale i tak si myslím, že to bude výjimka.

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  08. 02. 2016 09:34

To jo, a Focus RS je výhradně pro zastydlého puboše v kšiltovce, jak psal nahoře Cherokee, že?

Souhlas s Kankunenem.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 02. 2016 17:42

Ne puboše, psal jsem cca do 30 let... pro svobodného.

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  10. 02. 2016 12:35

Děsím se toho, že zestárnu... To pak budu muset jezdit jen ve velkých GT, jinak budu ve všem ostatním vypadat nepatřičně Se asi zastřelím

Odpovědět  |   | 
takurcite  |  08. 02. 2016 16:50

Focus je pro tricatnika, Mustang pak pro ctyricatnika a klidne i starsiho, nebo pro milovnika amerik.
Proste uz nepotrebujete nikoho vozit vzadu, uz vas nelakaji okruhy, radsi krasny zvuk pri vylete a jizda na kochacku... (samozrejme to neplati uplne obecne, cest vyjimkam, ale ja bych to mel takto).
Timpadem bych si mustanga poridil take pouze s V8, ovsem rozhodne by mi huba upadla rict, ze s tim ecoboostem je spatny, spis asi ne tak dobry :)

Odpovědět  |   | 
Honza  |  08. 02. 2016 07:43

V prospektech je obsah nádrže 61 litrů, vy udáváte 51 a kufr má 370l.

Odpovědět  |   | 

Nevím, z jakých prospektů vycházíte, ale my uvádíme údaje podle dokumentu, který Ford připravil pro média, a v něm je rozhodně 51 a 260 l.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Venca  |  08. 02. 2016 23:44

Zdravím, chtěl bych poděkovat za sdělení prvních dojmů v češtině a zajímavá fota. Nevím zda ze své pozice můžete reagovat na oficiální ceník fordu v CZ, ale tam jsou uvedeny hodnoty 62l nádrž a 363l zavazadlový prostor, staženo z ford.cz právě teď Možná by se to chtělo podívat i na jiné hodnoty . Přeci jen mít a nemít v nádrži 11l benzínu je někdy dost podstatný rozdíl

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 02. 2016 11:44

Jen dotaz, řešil se na tiskovce automat?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  14. 02. 2016 18:29

Těch otazníků - oficiální ceník fordu o obsahu nádrže 62 l a obsahu kufru 363 l, je příliš. Např.také Fahrbericht - Review z Valencie udává váhu 1527 kg a ne 1599 kg. Opravdu nevím co si o tom myslet.

Odpovědět  |   | 
ObiWanKenobi  |  08. 02. 2016 09:40

kufor bol zmenseny na 260l kvoli zadnemu diferencialu a zmenenemu ramu zadnej napravy

Odpovědět  |   | 
Magister  |  08. 02. 2016 11:15

No to už je hodně maličký... hlavně, že tady někteří teoretici o tom mluvili jako o rodinném autě

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  08. 02. 2016 20:27

To by ho manzelka hnala, mit tohle jako rodine auto.

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  08. 02. 2016 09:37

Tak to teda vypadá, že Ford rodokmenu RS opět nepřekvapil a je skvělý. Potěšilo, že Ford myslel na tvrdé užívání a jestli to je vážně dimenzované na půlhodinový stint, aniž by se to nerozteklo, tak zvedám všechny čtyři palce.

Poměr výkon / cena je úchvatný. Docela bych tipl, že po novém RS se zapráší ještě rychleji, než po tom předchozím.

Odpovědět  |   | 
matej  |  08. 02. 2016 09:54

1599kg... takze fordovskych realnych 1600+ jen to fikne? neni to moc?

Odpovědět  |   | 
Magister  |  08. 02. 2016 11:16

Na tak malé auto docela hodně.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  08. 02. 2016 15:58

..to je ten paradox, ku ktoremu sa dostavame. Mame (udajne) coraz lahsie, kompaktnejsie, pevnejsie, kozmickejsie, inymi slovami (marketingovy slovny pa-zvratok) OPTIMALIZOVANEJSIE kary a na druhej strane, ako je mozne, ze hmotnost len a len stupa? Nech sa mi nikto nic nesnazi nakecat o tom, ze je to kvoli pasivnej bezpecnosti.

Auto inak po dizajnovej stranke pekne, len mam strach ze sa po tej 'vhodne pre kazdeho' medialnej masazi do toho posadi siltovkar, ktory to ma patricne 'v ruke' na jeho domacom x-boxe. A problem je na svete....

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 02. 2016 19:25

No té váze nerozumím. Před týdnem jsem měl půjčeno na vyzkoušení Jaguar XE a ten, ač je to auto podstatně větší a jiné třídy, měl výborných 1450 kg....tuž kde nabral Focus 1600 mi hlava nebere.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  08. 02. 2016 20:18

Viděl bych to třeba v pohonu 4x4. Ostatně když se podívám na ten Jaguar XE, tak 4x4 verze toho jaguaru je hned o 110 kilo těžší než zadokolka.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 02. 2016 21:48

Jo, to je mi jasné. A soudě podle počasí posledních 4 - 5 let, tak je 4x4 zbytečné, pokud člověk nebydlí v horách. Ale i tak je to furt hodně v tom Focuse.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  09. 02. 2016 08:39

Ono je mozne ze pri aute, ktore je odzaciatku stavane na velky motor, bude hmotnostny prirastok mensi, trebars ten Jag. Kdezto ked sa to snazite postavit 'odspodu', to jest do maleho auta dat silny motor, potrebujete v dnesnej dobe okolo toho motora kopec eko a turbohovadin, tazku prevodovku a je mozne ze pridavne upravy aby sa to po nastartovani nerozletelo na drobne. No a potom je vysledok taky aky je.

Odpovědět  |   | 
martin172  |  08. 02. 2016 23:33

No ak sa nemýlim tak je to aktuálne najťažšie auto v tomto segmente, pritom hmotnosť je najväčší nepriateľ športových áut. Takže za mňa je to proste veľa. Čo som si pozeral tak aj civic type r čo má o 40koní menej má lepší pomer výkon/hmotnosť. A tej hmotnosti Focusu rs celkom verím, lebo už aj verzia ST mala statných 1470kg, takže tých 130kg prírastok na to čo v RS pribudľo je úplne reálnych.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  08. 02. 2016 15:53

Exteriér velmi povedený, ale interiér? To je hrůza, jako by to dělali Číňani pod značkou Fort. Opravdu hrozivá směs všemožných tvarů a prvků. Jsem zvědavý na spolehlivost toho udělátka na zadní nápravě. Pokud to bude výdržné a nebo levné na servis, tak je to pecka a Haldex ať jde do kopru...

Odpovědět  |   | 
PoliceCollector  |  08. 02. 2016 17:04

LoL, to někdo myslel vážně koupit si místo Ponyho Oktávku Ereso ? Jako proč ? To má smysl pokud chcete vozit rodinu i když já si tedy myslím že lepší nežli Oktávka je pro tenhle účel Subaru WRX... Znám lidi co RS maj a chválí si jí, ale pokud bych chtěl auto pro zábavu a nechtěl do toho vrazit nějak moc peněz, tak jdu do Mustanga, protože je to legenda, má charakter a je na stejné cenové úrovni jako menší a méně výkonná (ale pohledná) Toyota GT86.... Podle mě je Mustang na hodně zajímavé úrovni, pokud chcete sporťák zvučného jména a zase nechcete vyhazovat prachy...

Fokouš není špatnej ale u mne teda Fokouš ani Golfík nějaké extra sportovní emoce nevzbuzují a v konkurenci jiných značek (WRX, Mustang, GT86, Miata, možná i Boxter) teda neobstojí a nekoupil bych si ho. Spíš je škoda že Škodovka nevydá civilní verzi WRC 2 a nemyslím Fabku RS...

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 02. 2016 17:48

Pod to se podepisuju! Ale nic proti Focusu RS. Jen ať mi nikdo netvrdí, že je to praktické rodinné auto...s kufrem menším jak Fabie.

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  10. 02. 2016 12:40

Slyšeli jsme slovo člověka bez řidičáku, který se bojí manuálu

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 02. 2016 11:43

Mě u Focusu RS chybí automat. Jinak bych již psal objednávku. Nechci rozproudit diskusi na téma, že správní řidič má manuál. Jen nerozumím tomu, proč není na výběr. I Lancer Evo měl automat a jezdí opravdu dobře.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 71 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Kultura Bosozuku představuje největší japonský bizár. Přesvědčte se o tom sami

Kultura Bosozuku představuje největší japon…

Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.

10.  8.  2019 | | 28 N/A
Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za nákup on-line přidá slušný bonus

Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za…

S internetovým obchodem Mall.cz rozjíždí české zastoupení Hyundai spolupráci, díky které si budete moci nové auto objednat jednoduše on-line.

27.  4.  2020 | | 63 N/A