Ford Focus RS: téměř oficiálně

Spekulace ohledně nové generace Focusu RS se šíří už dlouho. Na veřejnost nyní prosákly první studiové fotky a část specifikací.

První spekulace ohledně nové generace modelu Focus RS se začaly šířit přibližně koncem března. Už v té době jsme mohli tušit, že automobilka hodlá tímto modelem pořádně zavařit konkurenci a tak je dlouhé držení informací pod pokličkou snad i pochopitelné. Přibližně před dvěma měsíci se internetem začaly šířit i první špionážní fotografie z testovacích jízd, přičemž čím dále, tím víc se vůz zbavoval taktického maskování. Nyní na povrch „prosákly“ první studiové fotografie, a tak si můžeme konečně prohlédnout Focus RS detailněji.

Kromě prvních fotografii jsou oficiálně potvrzeny i některé technické specifikace, Focus RS bude poháněn upraveným turbem přeplňovaným Duratecem o objemu 2,5 litru a s výkonem 224 kW / 300 koní. Pětiválec Duratec se výrobcům jevil jako nejvhodnější agregát a to zejména pro svou pružnost a poměrně snadno dosažitelný vysoký výkon. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za necelých 6 sekund. Zklamáním pro některé může být, že Ford Focus RS má pohon pouze na přední nápravu za pomoci speciálního diferenciálu Quaife a šestistupňové mechanické převodovky, ale podobně tomu bylo už u první generace tohoto vozu.
 
Samozřejmostí je taky úprava zevnějšku. Odlehčenou karoserii zdobí aerodynamický bodykit, spoilery, zadní části nechybí difuzor a v neposlední řade je nutno zmínit, i snížení světlé výšky. Boční profil zkrášlují 15-ti paprsková litá kola o rozměru 19 palců. Uvnitř najdeme speciálně upravený pracoviště řidiče, sportovní volant a posádka bude bezpečně usazena do skořepinových sedadel značky Recaro.
 

Bližší technické specifikace a přesnější informace o cenách budou zveřejněny až po oficiálním představení na autosalonu v Londýně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus RS: zelená bestie s modrým oválem na přídi

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků