Ford Focus RS: téměř oficiálně

Spekulace ohledně nové generace Focusu RS se šíří už dlouho. Na veřejnost nyní prosákly první studiové fotky a část specifikací.

První spekulace ohledně nové generace modelu Focus RS se začaly šířit přibližně koncem března. Už v té době jsme mohli tušit, že automobilka hodlá tímto modelem pořádně zavařit konkurenci a tak je dlouhé držení informací pod pokličkou snad i pochopitelné. Přibližně před dvěma měsíci se internetem začaly šířit i první špionážní fotografie z testovacích jízd, přičemž čím dále, tím víc se vůz zbavoval taktického maskování. Nyní na povrch „prosákly“ první studiové fotografie, a tak si můžeme konečně prohlédnout Focus RS detailněji.

Kromě prvních fotografii jsou oficiálně potvrzeny i některé technické specifikace, Focus RS bude poháněn upraveným turbem přeplňovaným Duratecem o objemu 2,5 litru a s výkonem 224 kW / 300 koní. Pětiválec Duratec se výrobcům jevil jako nejvhodnější agregát a to zejména pro svou pružnost a poměrně snadno dosažitelný vysoký výkon. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za necelých 6 sekund. Zklamáním pro některé může být, že Ford Focus RS má pohon pouze na přední nápravu za pomoci speciálního diferenciálu Quaife a šestistupňové mechanické převodovky, ale podobně tomu bylo už u první generace tohoto vozu.
 
Samozřejmostí je taky úprava zevnějšku. Odlehčenou karoserii zdobí aerodynamický bodykit, spoilery, zadní části nechybí difuzor a v neposlední řade je nutno zmínit, i snížení světlé výšky. Boční profil zkrášlují 15-ti paprsková litá kola o rozměru 19 palců. Uvnitř najdeme speciálně upravený pracoviště řidiče, sportovní volant a posádka bude bezpečně usazena do skořepinových sedadel značky Recaro.
 

Bližší technické specifikace a přesnější informace o cenách budou zveřejněny až po oficiálním představení na autosalonu v Londýně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus RS: zelená bestie s modrým oválem na přídi

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků