Ford Focus RS: tak teď už oficiálně

První informace o modelu Focus s přívlastkem RS jsme vám přinesli již v pátek. Po včerejšku však víme o tomto modelu ještě více.

Není třeba příliš opakovat, že automobilka „modrého oválu“ si dala na novém Focusu RS skutečně záležet a výsledek rozhodně stojí za to. Připomeňme, že první spekulace se začaly šířit již v březnu a teď můžeme konstatovat, že nebyly příliš daleko od pravdy. Těmi se však teď určitě zabývat nebudeme a vrhneme se rovnou na oficiální informace, jimiž nás Ford včera obdařil.

Ostrý hatchback s modrým oválem má pod kapotou umístěn turbem přeplňovaný pětiválec Duratec o objemu 2,5 litru nabízející výkon 224 kW / 300 koní a maximální točivý moment 410 Nm. Výkon je pronášen pomocí šestistupňové mechanické převodovky na kola přední nápravy. S takovou výbavou zvládne sprint z 0 na 100 km/h za méně než šest sekund. Tím ale výčet výjimečných vlastností RS nekončí, právě naopak.

Výrobce se rozhodl podvozek tohoto modelu vypilovat do co nejlepší podoby. Bylo například použito úplně nové zavěšení kol RevoKnuckle, které bylo speciálně vyvinuto právě pro tento model. Při pohonu pomáhá upravený samosvorný diferenciál Quaife, díky němuž se podařilo výrazně zlepšit trakci přední nápravy a tím i jízdní vlastnosti. Mezi další úpravy podvozku můžeme zařadit třeba rozšíření rozchodu kol o 40 mm, čímž se zlepšila celková stabilita. Ford Focus RS, ačkoli je předpoklad, že jej budou řídit převážně zkušenější řidiči, disponuje taktéž technologii ESP, elektronický modul je však nastaven tak, aby řidiči pomáhal skutečně jen v krizových případech a nikoli při ´prvním ostrém zatočeni či náznak smyku. Automobilka Ford si tak za tento krok jistě zaslouží pochvalu, protože stále třeba myslet nato, že vůz má vést řidič a ne přístroje. Co se týče pneumatik, vůz obouvá nízkoprofilové pneumatiky Continental o rozměru 235/35 R19. Za litými disky se ukrývají brzdní kotouče, o průměru 336 mm vepředu a 300 mm vzadu.  

Od technických specifikací se teď přesuňme k úpravám kosmetického charakteru, které jsou poměrně rozsáhlé. Pro lepší aerodynamiku zde přibyl nový bodykit, kapota s průduchy a na mohutnosti přidávají i rozšířené blatníky. V zadní části pak nemůžeme opomenout difuzor a karbonový spoiler pro lepší přítlak. Pár kosmetických změn se ušlo taky interiéru, palubní deska je zdobena hliníkovými, nebo karbonovými lištami. Nechybí ani speciální volant s neodmyslitelným nápisem RS a hliníkové pedály. Osobitnou pozornost si zaslouží i dvojice skořepinových sportovních sedadel Recaro.

Jak už bylo zmíněno v předešlém článku, Ford Focus RS debutuje na londýnském autosalonu 22. července a do prodejů by se měl dostat v průběhu prvního kvartálu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Ford Focus RS

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků