Ford Focus RS: tak teď už oficiálně

První informace o modelu Focus s přívlastkem RS jsme vám přinesli již v pátek. Po včerejšku však víme o tomto modelu ještě více.

Není třeba příliš opakovat, že automobilka „modrého oválu“ si dala na novém Focusu RS skutečně záležet a výsledek rozhodně stojí za to. Připomeňme, že první spekulace se začaly šířit již v březnu a teď můžeme konstatovat, že nebyly příliš daleko od pravdy. Těmi se však teď určitě zabývat nebudeme a vrhneme se rovnou na oficiální informace, jimiž nás Ford včera obdařil.

Ostrý hatchback s modrým oválem má pod kapotou umístěn turbem přeplňovaný pětiválec Duratec o objemu 2,5 litru nabízející výkon 224 kW / 300 koní a maximální točivý moment 410 Nm. Výkon je pronášen pomocí šestistupňové mechanické převodovky na kola přední nápravy. S takovou výbavou zvládne sprint z 0 na 100 km/h za méně než šest sekund. Tím ale výčet výjimečných vlastností RS nekončí, právě naopak.

Výrobce se rozhodl podvozek tohoto modelu vypilovat do co nejlepší podoby. Bylo například použito úplně nové zavěšení kol RevoKnuckle, které bylo speciálně vyvinuto právě pro tento model. Při pohonu pomáhá upravený samosvorný diferenciál Quaife, díky němuž se podařilo výrazně zlepšit trakci přední nápravy a tím i jízdní vlastnosti. Mezi další úpravy podvozku můžeme zařadit třeba rozšíření rozchodu kol o 40 mm, čímž se zlepšila celková stabilita. Ford Focus RS, ačkoli je předpoklad, že jej budou řídit převážně zkušenější řidiči, disponuje taktéž technologii ESP, elektronický modul je však nastaven tak, aby řidiči pomáhal skutečně jen v krizových případech a nikoli při ´prvním ostrém zatočeni či náznak smyku. Automobilka Ford si tak za tento krok jistě zaslouží pochvalu, protože stále třeba myslet nato, že vůz má vést řidič a ne přístroje. Co se týče pneumatik, vůz obouvá nízkoprofilové pneumatiky Continental o rozměru 235/35 R19. Za litými disky se ukrývají brzdní kotouče, o průměru 336 mm vepředu a 300 mm vzadu.  

Od technických specifikací se teď přesuňme k úpravám kosmetického charakteru, které jsou poměrně rozsáhlé. Pro lepší aerodynamiku zde přibyl nový bodykit, kapota s průduchy a na mohutnosti přidávají i rozšířené blatníky. V zadní části pak nemůžeme opomenout difuzor a karbonový spoiler pro lepší přítlak. Pár kosmetických změn se ušlo taky interiéru, palubní deska je zdobena hliníkovými, nebo karbonovými lištami. Nechybí ani speciální volant s neodmyslitelným nápisem RS a hliníkové pedály. Osobitnou pozornost si zaslouží i dvojice skořepinových sportovních sedadel Recaro.

Jak už bylo zmíněno v předešlém článku, Ford Focus RS debutuje na londýnském autosalonu 22. července a do prodejů by se měl dostat v průběhu prvního kvartálu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Ford Focus RS

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků