Ford Focus RS: svalnatec i v modré (nové foto)

Ford Focus RS, který se veřejnosti poprvé ukázal na londýnské autoshow již před několika měsíci, si snad nemusíme nějak zvlášť představovat. I přesto si připomeňme pár základních specifikací tohoto nejsilnějšího člena Fordí rodiny: Focusu RS bije pod kapotou přeplňovaný 2,5 litrový pětiválec Duratec s výkonem 220 kW/300 koní, který bohatě stačí nato, aby z klidu na stovku dostal tento vůz již za 5,9 vteřin, a aby dosáhl maximální rychlosti 263 km/h. Sériová verze se od prototypu odlišuje jen v některých detailech, ovšem po technické stránce zůstalo všechno stejné, takže počítat můžeme se speciálním samosvorem Quaife, pohonem přední nápravy a zavěšením kol RevoKnuckle.

Ford nyní při příležitosti začátku prodejů vypustil do světa i další snímky zachytávající tento vůz a to už i v jiné, než světlozelené barvě. I nadále ale platí, že tato barva je jednoznačně nejoblíbenější, což potvrzuje i množství objednávek s tímto odstínem.

Tip: Podrobnější představení Fordu Focus RS si můžete přečíst zde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Ford Focus RS v modré...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
...a v zelené

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků