Ford Focus RS s pohonem všech kol nejspíš bude

Přestože Ford oznámil, že z důvodů velkých nákladů nepřijde nynější generace Focusu s opravdu ostrou verzí RS a také to, že Focus nedostane náhon na všechna kola, vypadá to, že toto tvrzení bylo pouhým "matením nepřítele". Dle důvěryhodných zdrojů a také z dostupných materiálů vyplývá, že Ford v zimě testoval Focus s náhonem na všechna kola a vyladěným pětiválcem.

Testovaný Focus byl vybaven "koncernovým" náhonem na všechna kola, který používá např. Volvo S60R. Testován byl také nynější pětiválec o objemu 2,5 litru. Ten pro testy dostal větší turbo a motor dosahoval výkonu 220 kW (300 k). Stejný motor je i v nynější verzi ST, je ovšem naladěn na 165 kW (225 k).

Právě kombinace modelu s náhonem na všechna kola a motorem naladěným na tento výkon dává za pravdu předchozím spekulacím a kusým informacím, které o Focusu RS s těmito parametry hovořily jako o jasné věci. Focus by se v případě uvedení tohoto modelu stal soupeřen pro Imprezu STi nebo Lancer EVO a opustil by kolbiště klasických hot hatchů.

Ford ovšem na případné dotazy ohledně modelu RS odpovídá stále stejně. Dle jejich názorů by model RS byl příliš drahý a počet zákazníků těchto vozů je příliš malý, takže by se vývoj a výroba nevyplatily. Ford ovšem dodává, že již brzy začne prostřednictvím své dealerské sítě nabízet speciální kity pro model ST ke zvýšení výkonu. Mělo by se jednat o tovární tuningové komponenty, jako je výfukový systém, silnější brzdy, modifikace řídící jednotky atd., což by dle jejich názorů mělo kompenzovat fakt, že RS nebude.

Jak je vidět, existují zde dva protichůdné názory. Který z nich se stane realitou, uvidíme až s postupem času. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků