Ford Focus RS s pohonem všech kol nejspíš bude

Přestože Ford oznámil, že z důvodů velkých nákladů nepřijde nynější generace Focusu s opravdu ostrou verzí RS a také to, že Focus nedostane náhon na všechna kola, vypadá to, že toto tvrzení bylo pouhým "matením nepřítele". Dle důvěryhodných zdrojů a také z dostupných materiálů vyplývá, že Ford v zimě testoval Focus s náhonem na všechna kola a vyladěným pětiválcem.

Testovaný Focus byl vybaven "koncernovým" náhonem na všechna kola, který používá např. Volvo S60R. Testován byl také nynější pětiválec o objemu 2,5 litru. Ten pro testy dostal větší turbo a motor dosahoval výkonu 220 kW (300 k). Stejný motor je i v nynější verzi ST, je ovšem naladěn na 165 kW (225 k).

Právě kombinace modelu s náhonem na všechna kola a motorem naladěným na tento výkon dává za pravdu předchozím spekulacím a kusým informacím, které o Focusu RS s těmito parametry hovořily jako o jasné věci. Focus by se v případě uvedení tohoto modelu stal soupeřen pro Imprezu STi nebo Lancer EVO a opustil by kolbiště klasických hot hatchů.

Ford ovšem na případné dotazy ohledně modelu RS odpovídá stále stejně. Dle jejich názorů by model RS byl příliš drahý a počet zákazníků těchto vozů je příliš malý, takže by se vývoj a výroba nevyplatily. Ford ovšem dodává, že již brzy začne prostřednictvím své dealerské sítě nabízet speciální kity pro model ST ke zvýšení výkonu. Mělo by se jednat o tovární tuningové komponenty, jako je výfukový systém, silnější brzdy, modifikace řídící jednotky atd., což by dle jejich názorů mělo kompenzovat fakt, že RS nebude.

Jak je vidět, existují zde dva protichůdné názory. Který z nich se stane realitou, uvidíme až s postupem času. 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků