Ford Focus RS s pohonem všech kol nejspíš bude

Přestože Ford oznámil, že z důvodů velkých nákladů nepřijde nynější generace Focusu s opravdu ostrou verzí RS a také to, že Focus nedostane náhon na všechna kola, vypadá to, že toto tvrzení bylo pouhým "matením nepřítele". Dle důvěryhodných zdrojů a také z dostupných materiálů vyplývá, že Ford v zimě testoval Focus s náhonem na všechna kola a vyladěným pětiválcem.

Testovaný Focus byl vybaven "koncernovým" náhonem na všechna kola, který používá např. Volvo S60R. Testován byl také nynější pětiválec o objemu 2,5 litru. Ten pro testy dostal větší turbo a motor dosahoval výkonu 220 kW (300 k). Stejný motor je i v nynější verzi ST, je ovšem naladěn na 165 kW (225 k).

Právě kombinace modelu s náhonem na všechna kola a motorem naladěným na tento výkon dává za pravdu předchozím spekulacím a kusým informacím, které o Focusu RS s těmito parametry hovořily jako o jasné věci. Focus by se v případě uvedení tohoto modelu stal soupeřen pro Imprezu STi nebo Lancer EVO a opustil by kolbiště klasických hot hatchů.

Ford ovšem na případné dotazy ohledně modelu RS odpovídá stále stejně. Dle jejich názorů by model RS byl příliš drahý a počet zákazníků těchto vozů je příliš malý, takže by se vývoj a výroba nevyplatily. Ford ovšem dodává, že již brzy začne prostřednictvím své dealerské sítě nabízet speciální kity pro model ST ke zvýšení výkonu. Mělo by se jednat o tovární tuningové komponenty, jako je výfukový systém, silnější brzdy, modifikace řídící jednotky atd., což by dle jejich názorů mělo kompenzovat fakt, že RS nebude.

Jak je vidět, existují zde dva protichůdné názory. Který z nich se stane realitou, uvidíme až s postupem času. 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků