Ford Focus RS, nejrychlejší sériově vyráběný model v historii evropského Fordu, přidal do seznamu svých pozoruhodných parametrů také jeden překvapivý údaj - průměrnou spotřebu jen 7,3 l/100 km. Tato působivá hodnota, jedna z nejlepších v dané kategorii, byla dosažena v rámci sedmého ročníku britského „eko-maratonu“. Soutěžící jsou zde hodnoceni podle toho, o kolik dokážou snížit spotřebu paliva ve srovnání s oficiální hodnotou kombinované spotřeby, kterou udává výrobce vozu. Focus RS, poháněný přeplňovaným motorem 2,5 l o výkonu 224 kW, spotřeboval na soutěžní trase o délce 579 km celkem 40,9 l benzínu, což oproti udávané spotřebě představuje zlepšení o 28 procent.
Za volant usedl britský motoristický novinář Jeremy Walton, který v cíli dvoudenního klání prohlásil: „Toto je zatím nejrychlejší silniční Ford RS, ale je také nejhospodárnější. Ukázalo se, že s trochou sebeovládání lze i takto silný sportovní vůz používat v běžném provozu bez obav z horentních účtů za benzín.“
Nemyslíme si ale, že by zrovna tento údaj o něčem podobném vypovídal. Minimální spotřeba nemusí říkat vůbec nic o tom, jak dokáže být vůz úsporný v běžném provozu při jeho užívání adekvátním způsobem. Nebo si někdo půjde koupit Focus RS pro ježdění eco-rallye?
Tip: Přečtěte si náš test Fordu Focus RS.
Ford Focus RS
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost