Ford Focus RS opět bude, prakticky stejný

Původní spekulace o tom, že i se současnou generací Fordu Focus přijde i ostrá verze RS, byly potvrzeny již dříve. Od té doby se jen čeká na to, jaké RS bude, kdy přijde a kolik bude stát.

To, co Focus RS před pár lety přinesl do segmentu civilních sportovních vozů, zatím nemá následovatele. Vyladěný dvoulitr na 158 kW (215 k), zrychlení na stovku za 6,7 s, hlavně speciálně vyladěný podvozek a mezi předními koly samosvorný diferenciál, tomu dnes může konkurovat snad akorát speciální edice Renaultu Mégane RS se stejným typem diferenciálu.

Díky svým vlastnostem a také faktu, že Focusů RS bylo vyrobeno jen 5 000, se stal legendou ještě za svého života. A tak nová generace jde opět stejnou cestou. Tedy turbo motor vpředu a náhon na stejnou nápravu. Bohužel místo pod přední kapotou zabral těžký pětiválec 2,5 R5, který se k danému vozu už tolik nehodí. Jeho výkon bude ovšem navýšen ze současných 225 k u modelu ST na 280 k u modelu RS.

Samozřejmostí bude opětované nasazení předního samosvorného diferenciálu, který bude muset zvládnout opravdu vysoký výkon. Zcela přepracován bude také podvozek, který má umožnit vysoké jízdní výkony.

Focus RS tak v podstatě nepřinese nic nového a je pouhým logickým následovatelem minulé generace. Spekulace, že dostane náhon na všechna kola, se nyní nepotvrdily a tak mezi duel STI a Evo neprotne další soupeř. A je to určitě škoda.

Cenu známe také částečně. Měla by se pohybovat okolo 33 000 eur (přibližně 920 tis. Kč) což by bylo opravdu výborné. Nejenom, že by nová generace stála méně, než minulá, ale navíc jde o přiměřenou částku.

Termín přichodu na trh také není znám úplně přesně. Vůz by se měl objevit v roce 2009, ale zda to bude na počátku, na konci nebo úplně jindy, to zatím nevíme.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků