Ford Focus RS opět bude, prakticky stejný

Původní spekulace o tom, že i se současnou generací Fordu Focus přijde i ostrá verze RS, byly potvrzeny již dříve. Od té doby se jen čeká na to, jaké RS bude, kdy přijde a kolik bude stát.

To, co Focus RS před pár lety přinesl do segmentu civilních sportovních vozů, zatím nemá následovatele. Vyladěný dvoulitr na 158 kW (215 k), zrychlení na stovku za 6,7 s, hlavně speciálně vyladěný podvozek a mezi předními koly samosvorný diferenciál, tomu dnes může konkurovat snad akorát speciální edice Renaultu Mégane RS se stejným typem diferenciálu.

Díky svým vlastnostem a také faktu, že Focusů RS bylo vyrobeno jen 5 000, se stal legendou ještě za svého života. A tak nová generace jde opět stejnou cestou. Tedy turbo motor vpředu a náhon na stejnou nápravu. Bohužel místo pod přední kapotou zabral těžký pětiválec 2,5 R5, který se k danému vozu už tolik nehodí. Jeho výkon bude ovšem navýšen ze současných 225 k u modelu ST na 280 k u modelu RS.

Samozřejmostí bude opětované nasazení předního samosvorného diferenciálu, který bude muset zvládnout opravdu vysoký výkon. Zcela přepracován bude také podvozek, který má umožnit vysoké jízdní výkony.

Focus RS tak v podstatě nepřinese nic nového a je pouhým logickým následovatelem minulé generace. Spekulace, že dostane náhon na všechna kola, se nyní nepotvrdily a tak mezi duel STI a Evo neprotne další soupeř. A je to určitě škoda.

Cenu známe také částečně. Měla by se pohybovat okolo 33 000 eur (přibližně 920 tis. Kč) což by bylo opravdu výborné. Nejenom, že by nová generace stála méně, než minulá, ale navíc jde o přiměřenou částku.

Termín přichodu na trh také není znám úplně přesně. Vůz by se měl objevit v roce 2009, ale zda to bude na počátku, na konci nebo úplně jindy, to zatím nevíme.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků