Ford Focus RS od Mcchip: 401 koní

Focus RS se po zásluze stává vděčným objektem péče různých ladičských firem. Mcchip z něj jako první „vydoloval” přes 400 koní.

Společnost Mcchip-dkr z německého Salzgitteru, jejíž samotný název napovídá, jakým způsobem asi pracuje na zvyšování výkonu, je zatím jednou z těch posledních, které se Focusu RS podívala na zoubek.

Vůz dovedla svým způsobem k extrémním hodnotám, přičemž i ty standardní rozhodně budí patřičný dojem, a proto si je předem připomeneme: nejvyšší výkon 305 koní (224 kW), točivý moment až 440 Nm a šestistupňová převodovka s ortodoxním, manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Firma Mcchip nabízí pro Focus RS dva stupně ladění. Ten první nese označení Stage 1 a spočívá skutečně pouze v zavedení nových „map“ z vlastního vývoje do řídicí jednotky. Tento zákrok má motoru přidat 30 kW na výkonu, čímž poskočí až na 345 koní (254 kW), přičemž točivý moment naroste na 520 Nm. Výrobce neudává hodnoty zrychlení, ale nejvyšší rychlost prý u Stage 1 činí 271 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhý stupeň s názvem Stage 2 spočívá kromě nového programu také v instalaci vylepšeného mezichladiče stlačovaného vzduchu, speciálních svíček, dalších modifikací elektroniky a sportovně střižených sacích a výfukových traktů. Výkon motoru takto upraveného kompaktního vozu dosahuje hodnoty 401 koní (ano, bezmála 300 kW!) a točivý moment prý dává plných 612 Nm.

O údaje o dynamice jízdy jsme i v tomto případě ochuzení, nejvyšší rychlost ale údajně dosahuje 278 km/h. Společnost Mcchip však v tomto bodě zdůrazňuje, že jí šlo o vytvoření vozu nejen extrémně výkonného, ale také spolehlivého při službě v každodenním provozu.

Sada úprav Stage 1 vás přijde na solidních 799 Euro, ale pokud chcete jít ještě dál, budete muset sáhnout do své kapsy poněkud hlouběji: za Stage 2 zaplatíte již 4 499 Euro. Za hatchback jedoucí takřka 280 km/h to ale není neadekvátní příplatek...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS Mcchip

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků