Ford Focus RS od BBR: až 404 koní

Máme zde konečně pořádné posílení určené pro vozy Ford Focus RS aktuální generace. Je libo 400 koní v ostrém kompaktu?
Ford Focus RS od BBR: až 404 koní

O jeho přípravu se postarala britská společnost BBR, kterou proslavily především úpravy vozů Cosworth z osmdesátých a devadesátých let a nedávné modifikace strojů Mazda MX5 s přeplňováním. Nyní u BBR připravili celkem čtyři stupně konverzí Fordu Focus RS, které se týkají nejen pohonných jednotek, ale též odladění závěsů kol. Pro začátek připomeňme, že Focus RS je poháněn řadovým pětiválcem s přeplňováním a objemem 2,5 l, který ve standardním naladění dává 300 koní (220 kW) a točivý moment 400 Nm.

Paket 1 stojí 595 liber a spočívá v prosté změně programu řídicí jednotky a tyto hodnoty zvýší na 342 koní (255 kW) při 6 150 ot./min. a 500 Nm při 3 350 ot./min. Sada 2 vás přijde na 1 245 liber a za její instalaci si připlatíte dalších 195 liber. U BBR pro ni montují větší mezichladič stlačovaného vzduchu a přepracované sání, takže se lze těšit na 355 koní (265 kW) při 6 080 ot./min., zatímco točivý moment 512 Nm je dostupný v rozmezí od 3 000 do 4 600 ot./min.

Sada 3 za 2 495 liber přidává k modifikacím sady 2 nové vstřikovače a speciální výfuk, což se projeví na výkonové špičce 382 koní (285 kW) při 6 080 ot./min. a točivém momentu vrcholícím hodnotou 526 Nm od 3 000 do 4 650 ot./min. Vrcholem nabídky BBR pro Focus ST se stává sada 4, která stojí 3 895 liber plus dalších 595 za odbornou instalaci. Vyznačuje se větším turbodmychadlem a novým palivovým čerpadlem, výkonem 404 koní (301 kW) při 6 220 ot./min. a točivým momentem 553 Nm při 3 380 ot./min. Pro ty, kteří stojí též o vylepšení podvozku, instalují u BBR několik druhů tlumičů včetně stavitelných jednotek Koni v cenách od 195 do 795 liber, za práci s jejich zástavbou si účtují 300 liber.

Je otázka, jak to všechno bude fungovat v praxi ve spojení s přenosem výkonu na silnici přes předníkola, ale na papíře vypadají parametry motoru úchvatně...

Tip: Přečtěte si náš test Focusu RS druhé generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS od BBR a paramtery jednotlivých možností úprav jeho motoru
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků