Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ještě sportovnější zážitky při jízdě ve Fordu Focus RS nyní umožňuje speciální sada RS Edition. Ta se již nabízí i v České republice.

Speciální odstín modré barvy Nitrous, matně černá střecha a kryty zrcátek ve stejném odstínu. Kromě toho dvoubarevná skořepinová sedadla, devatenáctipalcová kovaná kola s černým povrchem a hlavně - mechanický samosvorný diferenciál.

To jsou hlavní odlišnosti nového Fordu Focus RS se sadou RS Edition od základního provedení tohoto vozu.

Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Výše zmíněnou výbavu získáte za příplatek 111 000 Kč, který pak základní cenu vozu 952 900 navýší na celkových 1 063 900 Kč.

Namontovaný samosvorný diferenciál Quaife na přední nápravě, který vyvinul sám Ford Perfomance snižuje točivý moment přenášená na kolo s horší trakcí. Naopak více momentu posílá na to kolo, které má lepší záběr. Tím se eliminuje nežádoucí prokluz předních kol a lze lépe využívat potenciál tohoto auta s 257 kilowattovým motorem. 

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Na fotky standardního provedení focusu RS se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků