Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ještě sportovnější zážitky při jízdě ve Fordu Focus RS nyní umožňuje speciální sada RS Edition. Ta se již nabízí i v České republice.

Speciální odstín modré barvy Nitrous, matně černá střecha a kryty zrcátek ve stejném odstínu. Kromě toho dvoubarevná skořepinová sedadla, devatenáctipalcová kovaná kola s černým povrchem a hlavně - mechanický samosvorný diferenciál.

To jsou hlavní odlišnosti nového Fordu Focus RS se sadou RS Edition od základního provedení tohoto vozu.

Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Výše zmíněnou výbavu získáte za příplatek 111 000 Kč, který pak základní cenu vozu 952 900 navýší na celkových 1 063 900 Kč.

Namontovaný samosvorný diferenciál Quaife na přední nápravě, který vyvinul sám Ford Perfomance snižuje točivý moment přenášená na kolo s horší trakcí. Naopak více momentu posílá na to kolo, které má lepší záběr. Tím se eliminuje nežádoucí prokluz předních kol a lze lépe využívat potenciál tohoto auta s 257 kilowattovým motorem. 

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Na fotky standardního provedení focusu RS se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků