Ford Focus RS může mít od Mountune až 375 koní a plnou tovární záruku

Říká vám pane nejnovější inkarnace Fordu Focus RS, ale už jste si za tu dobu zvykli na jeho dynamické schopnosti? Že by to chtělo pár koní navíc? Jako bychom vás slyšeli. Možnost tady naštěstí je, a ta možnost se jmenuje Mountune. O záruku se přitom nemusíte bát.

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Britský úpravce dokázal ze čtyřválcového motoru vydolovat dalších 25 koní a 40 Nm, takže se výkon zastavil na 375 koních a nejvyšší točivý moment na 510 newtonmetrech. Díky tomu ubral Focus RS dvě desetiny sekundy na zrychlení, takže pokoří stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost zůstává na standardních 266 km/h.

Možná by vás mohlo zajímat, jak toho Mountune dosáhl. Změny naštěstí nejsou nikterak radikální, je tady nový vzduchový filtr, přepracované sání a nový software řídící jednotky. I díky tomu zabere úprava jen 90 minut a přijde na rozumných 899 liber, tedy asi 29 tisíc korun.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Vzhledem k tomu, že úpravu pomáhala vyvíjet sama divize Ford Performance, nemá zvýšení výkonu vliv na tovární záruku. Ostatně, úpravy je možné nechat provést i v autorizovaném servisu. Zatím jsou však k dispozici jen na anglickém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků