Ford Focus RS může mít od Mountune až 375 koní a plnou tovární záruku

Říká vám pane nejnovější inkarnace Fordu Focus RS, ale už jste si za tu dobu zvykli na jeho dynamické schopnosti? Že by to chtělo pár koní navíc? Jako bychom vás slyšeli. Možnost tady naštěstí je, a ta možnost se jmenuje Mountune. O záruku se přitom nemusíte bát.

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Britský úpravce dokázal ze čtyřválcového motoru vydolovat dalších 25 koní a 40 Nm, takže se výkon zastavil na 375 koních a nejvyšší točivý moment na 510 newtonmetrech. Díky tomu ubral Focus RS dvě desetiny sekundy na zrychlení, takže pokoří stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost zůstává na standardních 266 km/h.

Možná by vás mohlo zajímat, jak toho Mountune dosáhl. Změny naštěstí nejsou nikterak radikální, je tady nový vzduchový filtr, přepracované sání a nový software řídící jednotky. I díky tomu zabere úprava jen 90 minut a přijde na rozumných 899 liber, tedy asi 29 tisíc korun.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Vzhledem k tomu, že úpravu pomáhala vyvíjet sama divize Ford Performance, nemá zvýšení výkonu vliv na tovární záruku. Ostatně, úpravy je možné nechat provést i v autorizovaném servisu. Zatím jsou však k dispozici jen na anglickém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků