Ford Focus RS může mít od Mountune až 375 koní a plnou tovární záruku

Říká vám pane nejnovější inkarnace Fordu Focus RS, ale už jste si za tu dobu zvykli na jeho dynamické schopnosti? Že by to chtělo pár koní navíc? Jako bychom vás slyšeli. Možnost tady naštěstí je, a ta možnost se jmenuje Mountune. O záruku se přitom nemusíte bát.

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Britský úpravce dokázal ze čtyřválcového motoru vydolovat dalších 25 koní a 40 Nm, takže se výkon zastavil na 375 koních a nejvyšší točivý moment na 510 newtonmetrech. Díky tomu ubral Focus RS dvě desetiny sekundy na zrychlení, takže pokoří stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost zůstává na standardních 266 km/h.

Možná by vás mohlo zajímat, jak toho Mountune dosáhl. Změny naštěstí nejsou nikterak radikální, je tady nový vzduchový filtr, přepracované sání a nový software řídící jednotky. I díky tomu zabere úprava jen 90 minut a přijde na rozumných 899 liber, tedy asi 29 tisíc korun.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Vzhledem k tomu, že úpravu pomáhala vyvíjet sama divize Ford Performance, nemá zvýšení výkonu vliv na tovární záruku. Ostatně, úpravy je možné nechat provést i v autorizovaném servisu. Zatím jsou však k dispozici jen na anglickém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský