Ford Focus RS může mít od Mountune až 375 koní a plnou tovární záruku

Říká vám pane nejnovější inkarnace Fordu Focus RS, ale už jste si za tu dobu zvykli na jeho dynamické schopnosti? Že by to chtělo pár koní navíc? Jako bychom vás slyšeli. Možnost tady naštěstí je, a ta možnost se jmenuje Mountune. O záruku se přitom nemusíte bát.

Ford | Sportovní auta | Hatchbacky | Byznys | První svezení | Ford Focus

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Britský úpravce dokázal ze čtyřválcového motoru vydolovat dalších 25 koní a 40 Nm, takže se výkon zastavil na 375 koních a nejvyšší točivý moment na 510 newtonmetrech. Díky tomu ubral Focus RS dvě desetiny sekundy na zrychlení, takže pokoří stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost zůstává na standardních 266 km/h.

Možná by vás mohlo zajímat, jak toho Mountune dosáhl. Změny naštěstí nejsou nikterak radikální, je tady nový vzduchový filtr, přepracované sání a nový software řídící jednotky. I díky tomu zabere úprava jen 90 minut a přijde na rozumných 899 liber, tedy asi 29 tisíc korun.

Video | Ford | Sportovní auta | Hatchbacky | Fascinace | První svezení | Ford Focus

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Vzhledem k tomu, že úpravu pomáhala vyvíjet sama divize Ford Performance, nemá zvýšení výkonu vliv na tovární záruku. Ostatně, úpravy je možné nechat provést i v autorizovaném servisu. Zatím jsou však k dispozici jen na anglickém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků