Ford Focus RS: krutých 350 koní

35 komentářů

Filip Čečil
10. června • 0:31

Je velká škoda že Ford bude pužívat motory Volvo.Už to nebude nový Cosworth.Už dlouho jsem se těšil až vyrazí Focus Cosworth na silnice, byli i náznaky v minulé generaci.Testy automobilu byli, fotky také a info také, jen se nezačal nikdy pordávat.Už to nebude přímý konkurent Mitsubishi a Subaru a stejne tak si myslim ze Jak EVO VIII MR tak STi 2005 PPP (Prodrive Performance Pack) jsou a budou lepší.......
 
Škoda dopadne to jako s Mazdou 6 MPS nebo chcete-li Mazdou Speed, už to nikdy nebude takové jak se avizovalo....

SkylineGT-R
10. června • 13:57

Filip: Suhlas tiez si myslim ze spolupraca s Volvom nie je najstastnejsia. 2.5T uz nebude taky charizmaticky motor ako v Cosworthe ale bo Focuse RS 1.gen. Proste chladne Volvo. Vraj taha od 3 000 a pri 5 000 vadne, pritom sa da vytocit do 7000.

Dusan
10. června • 10:27

Od zacatku bylo jasne, ze novy Ford nebude konkurenci ani pro Imprezu WRX natoz pro Lancer. Zadny evropsky nebo americky vyrobce totiz proste nedokaze postavit vuz takto nabity technologiemi a sportovnimi prvky za tak rozumnou cenu jako Subaru nebo Mitsubishi. Ford by samozrejme dokazal udelat podobne kvalitni vuz, jenze v jeho podani by stal tri miliony a to za nej nikdo neda. Sila Japoncu je v tom, ze dokazi postavit delo za cenu evropske vzduchovky.

SkylineGT-R
9. června • 9:55

Tiez neverim ze daju 350 k. To by bolo moc. Aj ked by som si to prial. Len dufam ze to nebude Haldex z Volva ale stala stvorkolka, najlepsie z aktivnymi diferakmi. A to ako ten R6 tam bude napriec? Tak to som zvedavy...

Flavio
9. června • 10:32

 V tomto Autocaru moc nevěřím. Nevidím důvod proč by měli do Focusu dávat zrovna řadový třílitrový šestiválec a ještě k tomu napříč, když Volvo má 2.5T  o výkonu 300k. Také nevěřím těm uváděným 350k. Myslím si, že jich nebude mít víc něž 300 a pravděposobnnější možnost bude cca. 280k. Přenos výkonu na silnici bude zajišťovat zcela jistě Haldex. Kvůli jedné "limitované" verzi nebudou vyvíjet permanentní 4x4.

igi
9. června • 11:18

Ked tam bude Haldex, tak to na Subaru or EVO nemoze stacit. Pritom cena predokolky 1.generacie Focusu RS bola ako WRX, neviem ci nie vacsia...

SkylineGT-R
9. června • 11:40

Presne tak, haldex je o nicom, este tak do Octavie a Golfu ale do Focusu RS?! Tym padom sa EVO a STI nemaju coho bat. Predosly RS bol sice drazsi ako WRX ale aj ked to bol predohrab na suchu by mohol byt aj rychlejsi ako Subaru. So samosvorom, negativnym odklonom kolies a tymi vsetkymi super vecami to bola riadna masina. Sa bojim ze spolupraca s Volvom moze viac uskodit ako pomoct.

Flavio
9. června • 12:07

No, spolupráce s Volvem pomůže Fordu min. v tom, aby cena RSa byla konkurenceschopná (díky velkému počtu shodných dílů) a aby se už neopakovala situace s předešlým RS, u kterého i přes jeho poměrně vysokou cenu měl Ford na každém kusu ztátu ve výši 200tis.Kč.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
SkylineGT-R
9. června • 12:14

Flavio: To je jasne ze je to kvoli nakladom ale sa to moze odrazit na kvalitach auta. Prvy RS bol a stale je pre mna osobne absolutna bomba. Spickovy bol prave preto ze sa na nom nesetrilo. Moze sa stat ze aj ked bude novy stvorkolka, nebude lepsi ako ten starsi a hlavne asi bude o dost tazsi...
Goes: Torsen + 300 PS to by sa mi pacilo. Stredovy diferak ale asi nebude nastavitelny co? Dufam ze nazadok nedaju menej ako 50%.

Flavio
9. června • 12:36

Ale i Ford má zájem na ziskovosti RSa a pokud se konkurence (Sti, EVO) pohybuje v cenové hladině okolo 1,25mil., Fordu nezbyde nic jiného než šetřit a tím pádem oželet některé technické vychytávky.

goes
9. června • 12:42

no u subaru je to jasne, to je firma cela o 4x4, ale takove EVO je taky dost vyjmecne vuci zbytku produkce, a taky se micine zaplati. Ale pokud si vezmete byvy FocusRS, tak za ty penize to bylo auto o nicem, tedy jede dobre, je to mazec, ale pokud bych chtel poradne svezeni tak si nekoupim 200 konovou predokolku, ale za ty penize radeji rok-dva jetou STI nebo EVO a jsem nekde uplne jinde...
focusRS si nekupovali machirci, co potrebujou budit dojem, protoze to auto je malo zname v bezne populaci a nikomu nic proadne nerekne, zato s takovou STi kdyz clovek prijel, tak to uz na pohled budi obdiv a v tom vidim taky problem. A tech fajnsmekru zas tolik neni a ti, co tomu hovi a maji na to, proc by kupovali byvalou RS, kdyz si mohli pro pozitek koupit lepsi auto...

Flavio
9. června • 12:57

Myslím si, že EVO pro Mitsu moc ziskové není, ostatně jako zbytek jejich současné produkce. Neustále se spekuluje zda-li další evoluce ještě bude nebo ne. Pro Mitsu je to spíš taková prestižní záležitost a marketingový tahák pro zákazníky, než něco co by zaplatilo sama sebe.

goes
9. června • 13:15

ja to toho nevidim, co se tyce rentability, ale prestiz je dulezita, Skodovka ma na zvyseni prestize FRS, tak micina ma EVO, kazdy ma neco :)

Yaroukh
9. června • 14:08

ale Mitsubishi se (narozdil od Skodovky) uz topi ve $r...
(jestli ti to je znamo, omlouvam se)

igi
9. června • 15:02

Ale tiez na rozdiel od skodovky moze povedat ze niekedy urobilo dobre auto

Yaroukh
9. června • 15:56

jo, to Rover, Packard ci Studebaker urobili asi taky

Yaroukh
9. června • 16:01

(takze to ted za ne nekdo muze rikat :o)

SkylineGT-R
9. června • 11:44

Fero: To je fakt ze sa da Haldex nastavit lenze podla mna to nie je stavane na staly 4x4 a napr. v Golfe je vzadu trvalo len 10% kroutaku. Vzadu musi byt samosvor to je jasne. Ale vsetko sa do zda dost komplikovane pochybujem ci sa odvazi Ford do takych veci pustat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
goes
9. června • 12:03

no na staly 4x4 prechazi ted i alfa a nevidim duvod, proc by Ford, ktery ma zkusenosti s rally a tedy stalym nahonem by nemohl dat torsen, konstrukcne to zas neni tak narocne, jak se muze zdat, zatim muzem akorat spekulovat jak to dopadne, ale pokud daji torsen, samosvory atd. tak myslim, ze i pokud to bude mit "jen" kolem 300PS tak to bude super zradelko

Flavio
9. června • 12:19

V případě, že chce Ford u RS využít některé komponenty Volva, mezi než patří již odzkoušený Haldex na platformě Fucusu (S40/V50), stěží začně experimentovat s Torsenem u verze, která bude z pohledu zájmu zákazníků až na samém okraji a tímto krokem si zbytečně zvyšovat náklady. 

Kuba2k
10. června • 2:45

Na podvozku noveho Focusu by mela vzniknout nejmensi modelova rada Land Roveru, takze je klidne mozny, ze neco podobnyho vymysli.

Fero
9. června • 11:35

Haldex sa da naprogramovat, tam by som problem nevidel.
Otazne je ale akymi diferakmi bude osadena predna/zadna naprava. Ak budu otvorene, tak to je nahovno, minimalne vzadu samosvor. Ale ak sa Focus RS bude chciet rovnat s WRX STI alebo EVO-m, tak tam musia dat aktivne diferaky, o com tiez pochybujem.

igi
9. června • 9:42

uz toho nakecal, 350k je velmi slusne cislo, ale pochybujem ze tam nieco take daju...osobne by som to tipoval na max. 300k.

Zdenek
9. června • 8:50

Jsem zvědavej na reakci VW, zvládnout pro Golf stejnej výkon motoru by nemusel být problém, ale co ten podvozek.....Fabia WRC jim asi moc nepomůže...

Pete
9. června • 8:52

Golf má mít R36, ale to bude mít prej jenom 280 ps. Ale bez turba.

Yaroukh
9. června • 12:08

navic ma VW absolutne nulovou sportovni image

M
10. června • 21:56

No nevím jestli ford má o tolik lepší sportovní image.

VW
14. září • 17:29

rekl bych ze jo,sorry VW

Pete
9. června • 8:29

To je víc jak M3! Kurňa, dobrá kára

goes
9. června • 8:49

M3 ma prece v zakladu 400PS a CLS na tom bude urcite jeste lip

Pete
9. června • 8:51

M3 má 333 ps  Až nová M3 ale bude mít 400 ps.

kolac_bb
9. června • 11:36

343 ps....

-Ferda-
9. června • 12:58

645 Ci ma 333 k (V8)
M3 ma 343 (R6) => a dle novych info by mohla nova M3 kolem 400 k, aby konkurovala nove Audine RS4....

goes
9. června • 0:28

tak pokud bude RS s 350PS tak to bude mazec, ze by nova era vykonych auto pro volny cas?

RedRicK
9. června • 7:33

Ale iste... V rovnakej kategorii ako Impreza WRX STi a Lancer Evo :) Uvidime, ako vyladia podvozok, ale vzhladom na WRC Focus to bude pravdepodobne slusne.

Asi tak, ako cena :)

RRK

Doporučujeme

Články odjinud