Ford Focus RS: krutých 350 koní

O Fordu Focus RS nové generace jsme krátce psali již dříve. Podle staršího zdroje měl mít RS stejný motor jako ST, tedy přeplňovaný pětiválec 2.5 l, ovšem naladěný na 191 kW, tedy 260 k. Britský Autocar ale píše něco jiného: pod kapotou ostrého hatchbacku se má usadit nový přeplňovaný řadový šestiválec s objemem 3.0 l, který nahradí současný šestiválec 2.9 l; ten se nachází ve vozech Volvo. Motor si odbude premiéru v nové generaci Volva S80 příští rok.

Podle Autocaru nebude se zástavbou do Focusu problém, motor má mít jen 180 kg a měl by být jen o milimetr delší než současný pětiválec ve verzi ST. Koncern plánuje celkem tři verze tohoto motoru. Základní bude plněn atmosféricky, bude mít objem 3.2 l, výkon 175 kW (238 k) a točivý moment 320 Nm. Další dvě verze budou přeplňované, dostanou objem 3.0 l a nabídnou výkony 210 kW (285 k) a 257 kW (350 k) a točivé momenty 400 a 450 Nm; posledně jmenovaný motor má dostat právě RS.

Vzhledem k výkonu nebude RS předokolka jako ST, ale bude mít pohon obou náprav, aby nenastal problém s přenosem síly motoru na silnici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků