Ford Focus RS: krutých 350 koní

O Fordu Focus RS nové generace jsme krátce psali již dříve. Podle staršího zdroje měl mít RS stejný motor jako ST, tedy přeplňovaný pětiválec 2.5 l, ovšem naladěný na 191 kW, tedy 260 k. Britský Autocar ale píše něco jiného: pod kapotou ostrého hatchbacku se má usadit nový přeplňovaný řadový šestiválec s objemem 3.0 l, který nahradí současný šestiválec 2.9 l; ten se nachází ve vozech Volvo. Motor si odbude premiéru v nové generaci Volva S80 příští rok.

Podle Autocaru nebude se zástavbou do Focusu problém, motor má mít jen 180 kg a měl by být jen o milimetr delší než současný pětiválec ve verzi ST. Koncern plánuje celkem tři verze tohoto motoru. Základní bude plněn atmosféricky, bude mít objem 3.2 l, výkon 175 kW (238 k) a točivý moment 320 Nm. Další dvě verze budou přeplňované, dostanou objem 3.0 l a nabídnou výkony 210 kW (285 k) a 257 kW (350 k) a točivé momenty 400 a 450 Nm; posledně jmenovaný motor má dostat právě RS.

Vzhledem k výkonu nebude RS předokolka jako ST, ale bude mít pohon obou náprav, aby nenastal problém s přenosem síly motoru na silnici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků