Ford Focus RS dostal aktivní zadní diferenciál a výkon „přes 315 koní“

Další z velmi očekávaných premiér si připravila automobilka Ford, která do Ženevy přivezla novou generaci Focusu RS. Všeobecně převládal názor, že právě zde Ford oznámí veškeré detaily týkající se ostrého hatchbacku. Bohužel se tak nestalo.

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

V poměrně rozsáhlé tiskové zprávě se dočtete řadu různých informací, ale přesné parametry týkající se motoru a dynamiky stále chybí. Ford stále uvádí pouze to, že čtyřválcový EcoBoost o objemu 2,3 litru vyprodukuje více než 315 koní. Mimochodem omezovač vás utne na hodnotě 6800 ot./min.

Jak už určitě víte, nové RS bude čtyřkolka, která navíc dostala na zadní nápravu dvě sady spojek, takže bude systém aktivně dělit točivý moment pro levé a pravé zadní kolo, přičemž na každé z nich lze poslat až sto procent z toho, co přijde na zadní nápravu. Je jasné, že už pouze kvůli tomuto bude Focus RS zatáčet vysoce nadprůměrně.

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Focus RS si také budete moci nastavit podle toho, co zrovna budete chtít s autem dělat. Změní se nastavení obvyklých věcí včetně například tlumičů, ale změní se také chování čtyřkolky. Dokonce se máme těšit na „Drift Mode“, kdy se systém pohonu všech kol bude snažit poslat co nejvíce na zadní nápravu a učinit tak auto přetáčivé. K dispozici bude taktéž funkce Launch Control.

Standardem pro Focus RS jsou devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. Komu to nestačí, ten může sáhnout po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy pak obstarala, stejně jako u nové Hondy Civic Type R, společnost Brembo. Standardem je šestistupňová manuální převodovka.  

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků