Ford Focus RS dostal aktivní zadní diferenciál a výkon „přes 315 koní“

Další z velmi očekávaných premiér si připravila automobilka Ford, která do Ženevy přivezla novou generaci Focusu RS. Všeobecně převládal názor, že právě zde Ford oznámí veškeré detaily týkající se ostrého hatchbacku. Bohužel se tak nestalo.

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

V poměrně rozsáhlé tiskové zprávě se dočtete řadu různých informací, ale přesné parametry týkající se motoru a dynamiky stále chybí. Ford stále uvádí pouze to, že čtyřválcový EcoBoost o objemu 2,3 litru vyprodukuje více než 315 koní. Mimochodem omezovač vás utne na hodnotě 6800 ot./min.

Jak už určitě víte, nové RS bude čtyřkolka, která navíc dostala na zadní nápravu dvě sady spojek, takže bude systém aktivně dělit točivý moment pro levé a pravé zadní kolo, přičemž na každé z nich lze poslat až sto procent z toho, co přijde na zadní nápravu. Je jasné, že už pouze kvůli tomuto bude Focus RS zatáčet vysoce nadprůměrně.

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Focus RS si také budete moci nastavit podle toho, co zrovna budete chtít s autem dělat. Změní se nastavení obvyklých věcí včetně například tlumičů, ale změní se také chování čtyřkolky. Dokonce se máme těšit na „Drift Mode“, kdy se systém pohonu všech kol bude snažit poslat co nejvíce na zadní nápravu a učinit tak auto přetáčivé. K dispozici bude taktéž funkce Launch Control.

Standardem pro Focus RS jsou devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. Komu to nestačí, ten může sáhnout po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy pak obstarala, stejně jako u nové Hondy Civic Type R, společnost Brembo. Standardem je šestistupňová manuální převodovka.  

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků