Ford Focus RS dostal aktivní zadní diferenciál a výkon „přes 315 koní“

Další z velmi očekávaných premiér si připravila automobilka Ford, která do Ženevy přivezla novou generaci Focusu RS. Všeobecně převládal názor, že právě zde Ford oznámí veškeré detaily týkající se ostrého hatchbacku. Bohužel se tak nestalo.

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

V poměrně rozsáhlé tiskové zprávě se dočtete řadu různých informací, ale přesné parametry týkající se motoru a dynamiky stále chybí. Ford stále uvádí pouze to, že čtyřválcový EcoBoost o objemu 2,3 litru vyprodukuje více než 315 koní. Mimochodem omezovač vás utne na hodnotě 6800 ot./min.

Jak už určitě víte, nové RS bude čtyřkolka, která navíc dostala na zadní nápravu dvě sady spojek, takže bude systém aktivně dělit točivý moment pro levé a pravé zadní kolo, přičemž na každé z nich lze poslat až sto procent z toho, co přijde na zadní nápravu. Je jasné, že už pouze kvůli tomuto bude Focus RS zatáčet vysoce nadprůměrně.

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Focus RS si také budete moci nastavit podle toho, co zrovna budete chtít s autem dělat. Změní se nastavení obvyklých věcí včetně například tlumičů, ale změní se také chování čtyřkolky. Dokonce se máme těšit na „Drift Mode“, kdy se systém pohonu všech kol bude snažit poslat co nejvíce na zadní nápravu a učinit tak auto přetáčivé. K dispozici bude taktéž funkce Launch Control.

Standardem pro Focus RS jsou devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. Komu to nestačí, ten může sáhnout po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy pak obstarala, stejně jako u nové Hondy Civic Type R, společnost Brembo. Standardem je šestistupňová manuální převodovka.  

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků