Ford Focus RS, ďalší osud je neistý

Európska divízia automobilky Ford musela prekvapivo upustiť od svojich plánov na sériovú výrobu Focusu RS, jedného z najočakávanejších hot-hatchov v tomto roku. Dôvodov na obmedzenie výroby je hneď niekoľko, medziiným aj limity emisii CO2, ktoré koncern výrazne presiahol. A keďže všetci máme prírodu radi a limity dodržiavať treba, tak sa takpovediac „sériového“ RS-ka sa dočkáme možno až  na budúci rok. A práve kvôli tomu, že nad výrobou visí veľký otáznik, Ford  v prípade výroby neplánuje do sveta pustiť viac ako niekoľko stoviek kusov. Podľa hovorcu automobilky bolo dôvodov na takúto prudkú zmenu viacero a neboli to len ekologického charakteru, Ford napríklad už od samotného testovania, sa RS-ko netešilo veľkému záujmu zo strany dílerov, a to najmä za hranicami Veľkej Británie. Práve preto si Focus RS budeme môcť pozrieť maximálne na WRC rallye, alebo na pretekoch áut do vrchu.

O tom, že tento problém nie je určite zanedbateľný svedčia aj prípady, keď automobilka musela svojím zákazníkom, ktorý si Focus RS objednali a zaplatili dopredu, vrátiť peniaze. Odôvodnenie bolo jednoduché, ich voz sa možno nikdy nevyrobí. Škoda je to najmä pretože v tejto verzii by sme sa od Focusu dočkali výkonu cez 300 koní a pohonu 4x4.  

Pre ozajstných fanúšikov je však nádej, že ak sa nedočkajú Focusu RS MkII, dočkajú sa jeho nástupcu tiež s označením RS, ktorý by sa mal objaviť najskôr v roku 2010.

Jeden z už vyprodukovaných kusov sme mali možnosť vidieť aj na tohtoročnom autosalóne v Bratislave, tu sa predstavil kompletne pripravený na tohtoročnú sezónu pretekov do vrchu.

Klepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků