Ford Focus nové generace: další informace

Český tištěný magazín Autohit zveřejnil několik dalších informací o připravované druhé verzi Focusu. Ten je vedle Octavie II, Golfu V a a Astře III asi nejočekávanější novinkou příštího roku; nachází se totiž v nejexponovanější nižší střední třídě.

Jeho vzhled by měl vycházet ze C-MAXu a omlazeného Mondea (mimochodem, jeho test chystáme na pondělí 22. prosince) a bude nabízet větší počet karoserií než současná verze. První je již uvedené MPV, C-MAX, kromě sedanu, kombi a hatchbacku to bude navíc sportovní kupé ve stylu studie Visos. Bude postaven na podvozkové plošině C1, která slouží jako základ pro Mazdu3 či Volvo S40/V50; lze tedy očekávat slušný rozvor 2 640 mm (platforma Golfu V má jen 2 578 mm) a tedy i velmi dobrý prostor na zadních sedačkách. Stejně jako u C-MAXu či Mazdy3 budou špičkové i jízdní vlastnosti, kterými je vyhlášená i současná generace Focusu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace Fordu Focus očima grafiků z Infomotori

Pod kapotou bude jako základní motor 1.6 Duratec, který používá i současný Focus a je to také základní motorizace C-MAXu. Novinkou budou motory SCi s přímým vstřikováním 1.6 a 1.8, přičemž motor 1.8 l se už dnes prodává pod kapotou nového Mondea (viz test příští týden). Nejsilnějším motorem v době začátku prodeje bude motor TDCi s výkonem rovných 100 kW a točivým momentem 300 Nm, chybět nebude ani motor 1.6 TDCi, který si odbyl svou premiéru v C-MAXu. Nebudou chybět manuální šestistupňové převodovky a rovněž poloautomaty s řazením na volantu. Údajně by se mohla objevit také čtyřkolka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zamaskovaný Focus II při testovacích jízdách

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Pro srovnání: Ford Focus C-MAX

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků