Ford Focus nové generace: další informace

Český tištěný magazín Autohit zveřejnil několik dalších informací o připravované druhé verzi Focusu. Ten je vedle Octavie II, Golfu V a a Astře III asi nejočekávanější novinkou příštího roku; nachází se totiž v nejexponovanější nižší střední třídě.

Jeho vzhled by měl vycházet ze C-MAXu a omlazeného Mondea (mimochodem, jeho test chystáme na pondělí 22. prosince) a bude nabízet větší počet karoserií než současná verze. První je již uvedené MPV, C-MAX, kromě sedanu, kombi a hatchbacku to bude navíc sportovní kupé ve stylu studie Visos. Bude postaven na podvozkové plošině C1, která slouží jako základ pro Mazdu3 či Volvo S40/V50; lze tedy očekávat slušný rozvor 2 640 mm (platforma Golfu V má jen 2 578 mm) a tedy i velmi dobrý prostor na zadních sedačkách. Stejně jako u C-MAXu či Mazdy3 budou špičkové i jízdní vlastnosti, kterými je vyhlášená i současná generace Focusu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace Fordu Focus očima grafiků z Infomotori

Pod kapotou bude jako základní motor 1.6 Duratec, který používá i současný Focus a je to také základní motorizace C-MAXu. Novinkou budou motory SCi s přímým vstřikováním 1.6 a 1.8, přičemž motor 1.8 l se už dnes prodává pod kapotou nového Mondea (viz test příští týden). Nejsilnějším motorem v době začátku prodeje bude motor TDCi s výkonem rovných 100 kW a točivým momentem 300 Nm, chybět nebude ani motor 1.6 TDCi, který si odbyl svou premiéru v C-MAXu. Nebudou chybět manuální šestistupňové převodovky a rovněž poloautomaty s řazením na volantu. Údajně by se mohla objevit také čtyřkolka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zamaskovaný Focus II při testovacích jízdách

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Pro srovnání: Ford Focus C-MAX

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků