Ford Focus nové generace: další informace

Český tištěný magazín Autohit zveřejnil několik dalších informací o připravované druhé verzi Focusu. Ten je vedle Octavie II, Golfu V a a Astře III asi nejočekávanější novinkou příštího roku; nachází se totiž v nejexponovanější nižší střední třídě.

Jeho vzhled by měl vycházet ze C-MAXu a omlazeného Mondea (mimochodem, jeho test chystáme na pondělí 22. prosince) a bude nabízet větší počet karoserií než současná verze. První je již uvedené MPV, C-MAX, kromě sedanu, kombi a hatchbacku to bude navíc sportovní kupé ve stylu studie Visos. Bude postaven na podvozkové plošině C1, která slouží jako základ pro Mazdu3 či Volvo S40/V50; lze tedy očekávat slušný rozvor 2 640 mm (platforma Golfu V má jen 2 578 mm) a tedy i velmi dobrý prostor na zadních sedačkách. Stejně jako u C-MAXu či Mazdy3 budou špičkové i jízdní vlastnosti, kterými je vyhlášená i současná generace Focusu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace Fordu Focus očima grafiků z Infomotori

Pod kapotou bude jako základní motor 1.6 Duratec, který používá i současný Focus a je to také základní motorizace C-MAXu. Novinkou budou motory SCi s přímým vstřikováním 1.6 a 1.8, přičemž motor 1.8 l se už dnes prodává pod kapotou nového Mondea (viz test příští týden). Nejsilnějším motorem v době začátku prodeje bude motor TDCi s výkonem rovných 100 kW a točivým momentem 300 Nm, chybět nebude ani motor 1.6 TDCi, který si odbyl svou premiéru v C-MAXu. Nebudou chybět manuální šestistupňové převodovky a rovněž poloautomaty s řazením na volantu. Údajně by se mohla objevit také čtyřkolka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zamaskovaný Focus II při testovacích jízdách

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Pro srovnání: Ford Focus C-MAX

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků