Ford Focus nové generace: 27 nových fotografií

Netrpělivě očekávaná druhá generace Focusu se představí stejně jako další novinky v Paříži. Bude důstojnou konkurencí pro Golf, Octavii, Mégane či Astru? Bude se nový vzhled a provedení zádi líbit zákazníkům? (doplněny fotografie ve vyšším rozlišení)
Ford Focus nové generace: 27 nových fotografií

Nový Focus byl oficiálně představen prvního září. Po Golfu a Octavii jde o letošní nejočekávanější novinku v nižší střední třídě. Nejprve se na trhu objeví 13. listopadu tří a pětidveřový hatchback, v únoru 2005 pak přijde kombi, později i sedan (viz špionážní foto). Focus, který se bude vyrábět ve španělských městech Saarlouis a Valencia, je postaven na nové platformě (rozvor 2 640 mm), která byla poprvé použita u Mazdy 3 a dnes se na ní vozí také Volvo S40, V50 a Ford Focus C-MAX. Stejně jako předchozí generace i podvozek novinky má nezávislé zavěšení zadních kol. Skvělé jízdní vlastnosti jsme si už ověřili u všech zmíněných vozů.

Přední maska novho Focusu má výraznou spodní část nárazníku, maska se přizpůsobila současným modelům (C-MAX, Mondeo...), efektní je prolis od světlometů ke sklu ve stylu Volva S40. Z profilu pak vynikne svažující se záď, která je největším rozdílem oproti současné generaci; hodně skloněné sklo bude ale pravděpodobně omezovat výhled vzad. Jistě se najdou mnozí, kterým se novinka bude líbit méně než stará generace, na druhou stranu na první pohled líbivý design většinou nejrychleji zastarává. Lze předpokládat, že nový Focus bude stejně nadčasový jako jednička.

V nabídce bude celkem šest motorů, čtyři benzíny a dva nafťáky. Motor 1.6 TDCi bude možné kombinovat s bezestupňovou převodovkou CVT, která nabídne i šestistupňový manuální režim, 1.6 16V si pak budete moci pořídit se čtyřstupňovým automatem. Kompletní přehled motorů a technických parametrů je uveden v tabulce; naftové motory samozřejmě plní Euro 4 a na přání bude dostupný i filtr pevných částic.

Fotogalerie

Exteriér

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špionážní fotografie sedanu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přehled motorů, technické parametry

Benzínové motory 1.4 16 V 1.6 16 V 1.6 Ti-VCT 2.0 16 V

Typ motoru

R4

R4

R4

R4

Objem

1 388 ccm

1 596 ccm

1 596 ccm

1 999 ccm

Výkon

59 kW

74 kW

85 kW

107 kW

  v otáčkách

5 700

5 500

6 000

6 000

Točivý moment

124 Nm

150 Nm

155 Nm

185 Nm

  v otáčkách

n/a

4 000

4 150

4 500

0-100 km/h

14,1 s

11,9 s

10,8 s

9,2 s

Max. rychlost

164 km/h

180 km/h

190 km/h

206 km/h

Spotřeba

6,6 l

6,7 l

6,4 l

7,1 l

Naftové motory 1.6 TDCi 1.6 TDCi CVT 2.0 TDCi
Typ motoru R4 R4 R4
Objem 1 560 ccm 1 560 ccm 1 997 ccm
Výkon 80 kW 80 kW 100 kW
v otáčkách 4 000 4 000 4 000
Točivý moment 240 Nm 240 Nm 320 Nm
v otáčkách 1 750 1 750 2 000
0-100 km/h 10,9 s 11,5 s 9,3 s
Max. rychlost 188 km/h 183 km/h 203 km/h
Spotřeba 6,4l 7,1 l 5,6 l

Ford Focus Hatchback

Kombi

Délka (mm) 4 342

4 473

Šířka vč. zrcátek (mm) 1 840 1 840
Výška (mm) 1 447 1 447
Rozvor (mm) 2 640 2 640
Výška zavazadlového prostoru (mm) 830 890
Šířka zavazadlového prostoru (mm) 1 050 1 159
Délka zavazadlového prostoru
k druhé řadě sedadel (mm)
927 1 042
Délka zavazadlového prostoru
k první řadě sedadel (mm)
1 530 1 670
Zavazadlový prostor (l) 385 475
po složení sedadel (l) 1 245 1 525

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků