Ford Focus nové generace: 27 nových fotografií

Netrpělivě očekávaná druhá generace Focusu se představí stejně jako další novinky v Paříži. Bude důstojnou konkurencí pro Golf, Octavii, Mégane či Astru? Bude se nový vzhled a provedení zádi líbit zákazníkům? (doplněny fotografie ve vyšším rozlišení)
Ford Focus nové generace: 27 nových fotografií

Nový Focus byl oficiálně představen prvního září. Po Golfu a Octavii jde o letošní nejočekávanější novinku v nižší střední třídě. Nejprve se na trhu objeví 13. listopadu tří a pětidveřový hatchback, v únoru 2005 pak přijde kombi, později i sedan (viz špionážní foto). Focus, který se bude vyrábět ve španělských městech Saarlouis a Valencia, je postaven na nové platformě (rozvor 2 640 mm), která byla poprvé použita u Mazdy 3 a dnes se na ní vozí také Volvo S40, V50 a Ford Focus C-MAX. Stejně jako předchozí generace i podvozek novinky má nezávislé zavěšení zadních kol. Skvělé jízdní vlastnosti jsme si už ověřili u všech zmíněných vozů.

Přední maska novho Focusu má výraznou spodní část nárazníku, maska se přizpůsobila současným modelům (C-MAX, Mondeo...), efektní je prolis od světlometů ke sklu ve stylu Volva S40. Z profilu pak vynikne svažující se záď, která je největším rozdílem oproti současné generaci; hodně skloněné sklo bude ale pravděpodobně omezovat výhled vzad. Jistě se najdou mnozí, kterým se novinka bude líbit méně než stará generace, na druhou stranu na první pohled líbivý design většinou nejrychleji zastarává. Lze předpokládat, že nový Focus bude stejně nadčasový jako jednička.

V nabídce bude celkem šest motorů, čtyři benzíny a dva nafťáky. Motor 1.6 TDCi bude možné kombinovat s bezestupňovou převodovkou CVT, která nabídne i šestistupňový manuální režim, 1.6 16V si pak budete moci pořídit se čtyřstupňovým automatem. Kompletní přehled motorů a technických parametrů je uveden v tabulce; naftové motory samozřejmě plní Euro 4 a na přání bude dostupný i filtr pevných částic.

Fotogalerie

Exteriér

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špionážní fotografie sedanu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přehled motorů, technické parametry

Benzínové motory 1.4 16 V 1.6 16 V 1.6 Ti-VCT 2.0 16 V

Typ motoru

R4

R4

R4

R4

Objem

1 388 ccm

1 596 ccm

1 596 ccm

1 999 ccm

Výkon

59 kW

74 kW

85 kW

107 kW

  v otáčkách

5 700

5 500

6 000

6 000

Točivý moment

124 Nm

150 Nm

155 Nm

185 Nm

  v otáčkách

n/a

4 000

4 150

4 500

0-100 km/h

14,1 s

11,9 s

10,8 s

9,2 s

Max. rychlost

164 km/h

180 km/h

190 km/h

206 km/h

Spotřeba

6,6 l

6,7 l

6,4 l

7,1 l

Naftové motory 1.6 TDCi 1.6 TDCi CVT 2.0 TDCi
Typ motoru R4 R4 R4
Objem 1 560 ccm 1 560 ccm 1 997 ccm
Výkon 80 kW 80 kW 100 kW
v otáčkách 4 000 4 000 4 000
Točivý moment 240 Nm 240 Nm 320 Nm
v otáčkách 1 750 1 750 2 000
0-100 km/h 10,9 s 11,5 s 9,3 s
Max. rychlost 188 km/h 183 km/h 203 km/h
Spotřeba 6,4l 7,1 l 5,6 l

Ford Focus Hatchback

Kombi

Délka (mm) 4 342

4 473

Šířka vč. zrcátek (mm) 1 840 1 840
Výška (mm) 1 447 1 447
Rozvor (mm) 2 640 2 640
Výška zavazadlového prostoru (mm) 830 890
Šířka zavazadlového prostoru (mm) 1 050 1 159
Délka zavazadlového prostoru
k druhé řadě sedadel (mm)
927 1 042
Délka zavazadlového prostoru
k první řadě sedadel (mm)
1 530 1 670
Zavazadlový prostor (l) 385 475
po složení sedadel (l) 1 245 1 525

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků