Ford: Focus nadále zůstává nejprodávanějším autem na světě

Stěžejní model značky Ford v nižší střední třídě je bestsellerem zejména díky Číně, na kterou připadá třetina všech prodaných Focusů.
Ford: Focus nadále zůstává nejprodávanějším autem na světě

Nejprodávanějším modelem osobního auta na světě byl v prvním pololetí roku 2013 Ford Focus. Tvrdí to samotná automobilka na základě vlastní analýzy údajů společnosti Polk, která se zabývá celosvětovými registracemi nových aut.

Ford Focus si v prvním pololetí připsal 589 709 nových registrací, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2012 představuje nárůst o 20 procent.

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Hlavním motorem tohoto nárůstu je Čína, kde si Focus meziročně polepšil o neuvěřitelných 137 %. V prvním pololetí roku 2013 zde bylo zaregistrováno 202 380 aut tohoto typu, což znamená, že na Čínu připadá třetina všech prodaných Focusů.

Dařilo se rovněž Fiestě. Ta byla v prvním pololetí 2013 podle Fordu čtvrtým nejprodávanějším autem světa, když zaznamenala celkem 356 434 nových registrací.  

Tyto výsledky potvrzují účinnost plánu One Ford, který po svém příchodu k modrému oválu zavedl současný ředitel Alan Mulally. Ten zavelel sjednotit roztříštěný výrobní program v jednotlivých částech světa a dosáhnout tak úspor z rozsahu, které byly při dřívějším uspořádání nemyslitené. 

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Ford Focus byl podle svého výrobce nejprodávanějším autem na světě i za celý rok 2012. S tím ovšem nesouhlasila Toyota a v dubnu letošního roku se na toto téma mezi oběma výrobci rozhořel mediální spor.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků