Ford Focus má po faceliftu: Větší motory mizí z nabídky, kombi je ještě praktičtější

Po stránce konektivity a bezpečnosti si Focus polepšil, nabídka motorizací ale zřejmě dosti prořídla.

Nedlouho po modernizaci menší Fiesty se Ford pouští i do vylepšení hatchbacku a kombi Focus. I zde se automobilka činila po všech stránkách. Focus přináší novinky zvenku, v kabině i pod kapotou. Změny pro Focus ST, opět jakožto hot-hatch i ostrý kombík, jsme přinesli v samostatném článku.

Po stránce designu přináší modernizace Focusu obdobná vylepšení jako v případě menší Fiesty. Logo Fordu se přestěhovalo do nové mřížky chladiče, nové je osvětlení vpředu (full-LED standardně, adaptivní ve vyšších výbavách) i vzadu (LED ve vyšších výbavách) a přepracovány byly také nárazníky. Obecně pak Ford hleděl na ještě zásadnější odlišení jednotlivých verzí Titanium, ST-Line a Active. Rozšiřující sady výbavy X a Vignale zůstávají v nabídce.

Uvnitř je Focus vylepšen novou generací infotainmentu SYNC 4 s 13,2palcovou obrazovkou. Nyní nabízí cloudovou navigaci, hlasové ovládání rozumějící běžné řeči, aktualizace na dálku (tzv. over-the-air) a bezdrátovou podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Z nových asistentů lze zmínit třeba aktivní asistent mrtvého úhlu, který vedle upozornění na vozidlo ve vedlejším pruhu umí případně i zasáhnout do řízení a odvrátit srážku.

Ford Mustang přijde o část výkonu. Čas na jeho koupi se navíc nebezpečně krátí

Ford Mustang přijde o část výkonu. Čas na jeho koupi se navíc nebezpečně krátí

Focusu kombi zůstává objem kufru 635 litrů (max. 1653 litrů), samotné uspořádaní a praktičnost ale Ford dále vylepšuje. Vzadu tak najdete nový koberec, který se snadněji čistí (dříve pouze ve výbavě Vignale), a pro drobné předměty je zde nová boční síťka. Lepší osvětlení kufru teď zajišťují dvě LED světla. Nastavitelná podlaha má nyní středový kloub, takže ji lze složit a vytvořit z ní vertikální stěnu, která rozdělí zavazadelník na dva samostatné oddíly. Nakonec má zavazadelník i tzv. „vlhkou“ zónu s vloženou rohoží, určenou pro odkládání vlhkého oblečení či deštníků. Přibyl také instruktážní štítek s diagramy znázorňujícími různé možnosti uspořádání kufru.

Nový Ford Tourneo Connect oficiálně: Je to převlečený VW Caddy. Jen tím získal

Nový Ford Tourneo Connect oficiálně: Je to převlečený VW Caddy. Jen tím získal

I pod kapotou najdete řadu změn. Mild-hybridní tříválec 1.0 EcoBoost Hybrid (92 kW/125 k; 114 kW/155 k) je nyní kromě šestistupňové manuální převodovky dostupný také se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní Powershift. Nechybí pak i jeho varianta bez elektrifikace (92 kW/125 k) s manuální převodovkou. Nakonec zůstává v nabídce i vznětový motor 1.5 EcoBlue (88 kW/120 k), který je možné stejně jako doposud kombinovat s manuálním šestikvaltem nebo osmistupňovým automatem.

Nový Ford Ranger zahodil silné maskování. Dorazí i jako plug-in hybrid?

Nový Ford Ranger zahodil silné maskování. Dorazí i jako plug-in hybrid?

Dosavadní výkonnější turbodiesel 2.0 EcoBlue (110 kW/150 k) a také zážehový 1.5 EcoBoost (110 kW/150 k; 134 kW/182 k) v tiskové zprávě k modernizaci Focusu značka vůbec nezmiňuje. Uvidíme tedy, zda tyto motorizace po uvedení novinky na trh už opravdu v nabídce nenajdeme.

Každopádně uvedení na trh zatím české zastoupení Fordu neupřesňuje, stejně tak si budeme muset počkat na cenovky modernizovaného Focusu.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků