preco ford focus II combi 1.6 tdci 66kw.....obycajne turbo,nema pdf,mala spotreba 3,6-6,5l..tempomat mimo mesta az sneh v meststkej premavke,preto taky skok v spotrebe..inak priemer 4,3l ,alebo 5,1l v meste. nakolko vyrobca predava TD motory s poddimenzovanym vykonom,kvoli ekologickym normam,napr uero5,je riadiaca jednotka upravena na vykon 99koni a 249nm...co bezne postacuje na normalnu jazdu.
S nicim jinym porovnat nemuzu a hodnotim z pohledu ridice: Rizeni: porovnatelne, mozna lepsi v odezvach u fokuse. Razeni jednoznacne lepsi u fabie: presnejsi a lehci. Brzdy ucinnejsi u fokuse, zato maji ale hodne ostry nastup, na co si je potreba zyknout. Kvalita zpracovani malinko lepsi u fokuse. Sedacky ma lepsi fabka. Mista ma vic fokus. Celkove bych bral fokuse pro vetsi prakticnost a pohodli, pro pozitek z jizdy zase fabii.
Hoši jak můžete srovnávat tyto dvě auta ... fábka je motorově mnohem dál podvozkově dál a celkově všema jízdníma vlastnostma ... to jsou auta úplně jinačí třídy a fábka je mnohem víš co se týče vlastností ... fábka rs není na pohodlí ale na lepší svezení, zatím co focus je na průměrný svezení ale pohodlný, to je prostě rodinný auto tak co se tady porovnává, to je to stejný jak kdyby se to srovnávalo třeba s ferrárkem ....taky má ferrárko lepší sedadla, ale focus více místa a focus je pohodlnější a praktičtější, a požitek z jízdy zase ferrárko ... chápete úplně stejně proti focusu vyšla fábka RS jako nějaký nový ferrárko ikdyž je o X tříd mnohem vepředu (btw nemyslím třídy výbavy, díky výbavě auto nikdy líp nepojede, výbava je pro ty co chtějí pohodlí a mají svá léta)
Ano, ta faabka je trida malych aut, Focus je uz nizsi stredni. Pokud je budes porovnavat, skutecne tam tedy ten rozdil tridy je. Stejne tak mezi faabkou RS a Focusem RS ;-) , ale tam je mezi nimi tech trid rozdilu jeste vic.
Fábie jsou plečky, které se s žádným Fokusem II nedají srovnávat a to v ničem !!! To se nedá ani komentovat.
porovnajte si fabiu 1.9TDI PD 74kw 60-100 4,5s to neda ani 2.0TDCI 100kw a to nehovorim o vyuzitelnych otackach kde TDI taha do 4500 3.st do 120 km/h a focus? iba radit a radit. Hlavne, ze "moderny" motor....
ale porovnej si kolik váží fabia a kolik focus... :D
kedykolvek
Porovnavali ste niekto 1,6 TDCi vs. 1,8 TDCi? Nikde na AR.cz som nenasiel test 1,8ky. Aky je ten motor v porovnani s 1,6kou? Oplati sa priplatit?
Pěkný autíčko .... šel bych do kombíka, ale s 1,6 85kW co vy na to ?
Jak měříte zrychlení? (stopky?, dva pasažéři?, rychlost je odečtena z tachometru?) Díky za odpověď.
Pokud je to jen trochu mozne, tak GPS+PDA, 200kg ridic a pasazer na palube, 50 kg zatez v kufru, sucha silnice. U vetsiny mnou zde testovanych aut byly podminky nastaveny stejne nebo jen s minimalnimi odchylkami. Bohuzel, ne vzdy to vyjde a napr. Focus 2,0 TDCI byl mereny v noci, na mokru a bez druheho pasazera. Je mi to lito, ale oba vozy jsem mel k dispozici pomerne kratce a podminky si nebylo mozne prilis vybirat. Pokud se Vam dynamika 2,0 TDCI zda prilis spatna nebo prilis dobra, oboji je mozne, podminky byly opravdu specificke, ale odchylky by nemely byt zase nijak zasadni.
Mozna jsem to jen prehledl, ale nevidim v clanku testovane 1.6ky.
Neprehledl, ceny Focusu se silnejsim 1,6 TDCI (80 kW) pro cesky trh prozatim nejsou znamy. Se slabsim (66 kW) by kombi Trend v testovane vybave prislo na 621 140 Kc (pokud jsem to nyni na rychlo spravne spocital, verim, ze ano), zaklad Trend prijde na 552 990 Kc, uplny zaklad na 533 990 Kc. Priplatek za TDCI 80 kW ocekavam okolo 25 tisic Kc.
Mohu jen potvrdit úspornost dieslu 1,6 TDCI. Měl jsem možnost ujet s tímto vozem asi 500 km. Podle palubního počítače jsem zaznamenal průměrnou spotřebu na české dálnici 5,5 l/100 km v režimu "spíše rychleji", kdy se jede rychlostí 140-150 km/hod. s častým zpomalením na rychlost kamionů předjíždějících šnečím tempem kolegy, a následným opětovným zrychlením na uvedenou přepravní rychlost. Když pak budete chtít patřit k těm rychlejším na silnicích první třídy, tzn. že pojedete 100-110 km/hod. a výkonu motoru využijete k častějšímu předjíždění, a v obcích snížíte na předepsanou rychlost, tak můžete počítat se skvělými 4,5 l/100 km.Podotýkám, že jsem jel normálně, nikoli "na spotřebu". Focuse jsem vnímal jako velmi příjemný automobil, s jízdními vlastnostmi dávajícími pocit pohodlí, bezpečnosti a příjemné ovladatelnosti. Doporučuji. I.B.
Mam Mazdu 3 , 1,6 MCD - je to stejný motor, ale se spotřebou nemohu souhlasit - myslím těch 4,5 l .Průměr mi dělá tak 5,6 l /100km (počítač ukazuje 5,1) . Možná jezdím trochu rychle, ale ta spotřeba se pořád drží od 5,4 do 5,8 - skutečných. Turboefekt je tam teda pořádnej, při předjíždění s tím raději zacházím jako s benzinem a pořádně si podřadím, aby byl motor v otáčkách.
Proc pises o turboefektu, kdyz nevis, co to je?
Mas ty alebo niekto iny, skusenost s "spozedenou reakciou plynu" (tak ako bolo pisane v clanku?) v 1.6 TDCI???
Mno, F2 mam asi 14dni a musim souhlasit s tim,ze tam ta zpozdena reakce je...zadna hruza to ale urcite neni. Jinak nastup turba je docela razantni, na 3.st. pri 2000-2500ot je nastup hodne citit a je s tim radost predjizdet, vlevo-plyn-vpravo a je to:))...to se mi u benzinu nikdy nestalo...
Skutecne citis, ze se turbo spina mezi 2000-2500 otackami? Bud se ti spina nejak dlouho a ve vysokych otackach :o) nebo jsi to vubec nepoznal, kdy se ti seplo a citis jenom narust vykonu, ktery je nejvyssi prave v tomhle rozmezi. Zvoleny prevodovy stupen nema s okamzikem spinani turba zadnou souvislost.
Jezdil jsem s tím tak nějak "dědkovsky", měl jsem toho Focuse jen na těch 500 km. Seznamoval jsem se s ním a působil na mne tak pohodově, že jsem vlastně ani nevyzkoušel jeho sportovní vlastnosti. Nezaregistroval jsem tedy problém, ale při charakteru mé jízdy jsem jej asi ani nemohl pocítit. S dieslem jinak vlastně ani nejezdím, nevnímal jsem negativa.S pozdravem, IB
Focus je pěkný, první generace se mi zatím líbí stále více, ale u kombi je to naopak. Když jsem seděl vzadu v 5tidveřovém F2 zdálo se mi tam málo místa (nad hlavou teda učitě, ale i u nohou) nemá kombi prodloužený rozvor? Docela bych rád viděl cenové srovnání s OII 1,9 elegance s tím 1,6 TDCI odpovídající výbavy (gia?)
predem rikam, ze vychazim jenom z prostudovani zdejsich fotografii a recenze, tak to berte s rezervou- vcelku se splnilo to, co jsem ocekaval, tedy kvalitni auto na vysoke urovni, nic jineho po zkusenostech s F1 jsem ani necekal. Parada. - motor. Netusim s 2.0TDCI jsem nikdy nejel, nebudu hodnotit- ale toto je test combiku a nemohl jsem si nevsimnout nekolika srovnani s O2..- je tam porad nakladaci hrana, proc? v Mondeu je odstranena, mohli si z toho vzit priklad a bylo by to super, presne toto je vycitano O2 a je to i u F2, kapku do degraduje combi v pohodlnosti nakladani- velmi dobra ROVNA lozna plocha, to je velmi prijemne, bohuzel kufr i zadni cast zadnich sedacek je svetlych, dost neprakticke, radeji bych volil svetly interier, ale kufr urcite tmavy- dalsi pozitivum vidim v tom, ze zamek 5tych dveri je zapusteny v zadni hrane kufru, tudiz nehori poskozeni nakladane veci..- jinak pohoda
Ale vždyť tam žádná hrana není. Nakládací hrana je v rovině s podlahou.
koukni poradne: http://www.autorevue.cz/Images/5595/1111111111.jpg
A co tady http://www.autorevue.cz/Images/5595/3333333333.jpgTam to vypadá, že nákladovou hranu nemá...
Omlouvam se vsem, v testu jsem to patrne dostatecne durazne neuvedl. Podlaha plynule navazuje na nakladaci hranu, takze podlaha je opravdu zcela rovna, pouze v rozich je male zakulaceni, predpokladam kvuli zvyseni tuhosti.
Já jsem si to myslel, ale na 100% jsem si to nedovolil tvrdit. Byl jsem na několika testovacích jízdách, ale tohle mi nějak uniklo. Vím, že prodejce mluvil o rovné ploše u F1 a proto jsem si nebyl jistý, že jím má i F2.
tak to jsem prehlidl fotecku, beru zpet, z te venkovni to zkreslovalo a vypadalo to na schot, tudiz dalsi pozitivum.. parada
Nieje to sice moc k veci, ale mna by pri tychto testoch celkom potesila fotka pristrojovky a "night design" palubovky v noci. Ved pri dnesnych dig. fotakoch to nieje problem a nemusi sa cakat az na vecer, staci ist do garaze a je to...
Som majiteľom takmer nového Ford Focus2 1,6 Ti-VCT Ghia sedan (3 týždne - cca 1000km) a môžem zhrnúť niektoré vlastnosti takto:- subjektívne veľmi pekné auto, veľmi veľa vnútorného priestoru pre cestujúcich, dostatočne veľký kufor ale s malým otvorom a vysoko položenou hranou ( v tomto je hatchback lepší)- jazdné vlastnosti perfektné, výborné držanie stopy v zákrutách, agilné správanie, výborná reakcia na volant- kvalita materiálov interiéru a ovládateľnosť jednotlivých prvkov na veľmi vysokej úrovni ( rukoväte na dverách su kvalitov trochu nižšie), pohodlie verzie Ghia na veľmi vysokej úrovni- zvláštny zvuk motora, takmer ako diesel, zvlášť pri chode na voľnobeh, motor by mohol byť trochu živší, inak veľmi dobrý záťah vo vyšších otáčkach (nad 4tis som to ešte ani neskúšal )- najnižšiu spotrebu pri najšetrnejšej jazde som dosiahol o 0,8l viac ako je udávaná- trochu mi chýbajú v porovnaní s konkurenciou odkladacie priestory na fľaše 1litr. alebo 1,5litr.- veľmi obtiažné cúvanie bez senzorov a manipulácia auta v meste ( aj keď sa to nezdá je to už veľká krava - teda sedan - asi si dám domontovať senzory - inak v servise vyjdu lacnejšie ako sériové a na rozdiel od sériových majú aj zobrazovanie na displeji), bral by som aj trochu väčsie spätné zrkadlá- slabé bočné vedenie sedadiel - určite nepostačujúce jazdným vlastnostiam auta- na rozdiel od všetkých testov sa mi brzdy nezdajú až také ostré, majú neskorší nabeh aspoň v porovnaní s firemnými Renault Kangoo ( možno je to bubnovými brzdami na zadných kolesách aj keď ten Renault ich tiež nemá)- rychlostná páka ma vcelku dobrý chod až na 3.rýchlostný stupeň, kedy sa mi niekedy nepodarí pri preradzovaní z 2. preradiť na prvý krát (neviem ale na už spomínanom firemnom Renault Kangoo mám pocit, že sú rýchlostné stupne presnejšie a kratšie), inak by som bral aj kratšie dráhy- ak sa bavíme o pocitoch, tak je to veľmy dobré auto
a sedan sa uz predava?
Různé verze Focusů mají různé brzdy. Diesely mají brzdy nejlepší. Mají kotouče vzadu a přední kotouče většího průměru.
Nechce se mi věřit, že by všechny verze F2 neměly vzadu kotouče. Teď to nějak nemůžu zjistit, ale mám za to, že teď už je to v nižší střední třídě samozřejmost.
Také mi to připadlo divné, ale sami majitelé některých benzínů 1,6 na internetových diskuzích tvrdí, že mají vzadu bubny. Záleží i na tom, pro jaký trh je to auto určeno
Chlapi, je to bohuzel tak....mam FF2 1.6 TDCi 80kw, dovoz z Francie a vzadu jsou jen bubny.Nicmene i tak se me brzdy zdaji vyborne....
Preci me napada ale jedna vec, kterou Ford nedisponuje. A to tou, ze neposkytuje moznost pripojeni zadni napravy pomoci spojky Haldex a nebo jeste lepe Torsen.
tichošlápek??????????? &nb sp; ale no tak... uberte trosku z toho dieseloveho nadseni.
Mám Mondeo 2.2TDCI a je tišší jak předchozí Mondeo 1.8 v benzínu. Takže v porovnání s některými benzíny a hlavně diesely typu TDI PD je TDCI opravdu tiché.
Jestli jezdis jenom s benzinovymi motory, potom ten pojem nechapes, kdyz to slysis jen zvenku ;-)
Vazeny pane Jando: muzete prosim popsat, dle Vasich zkusenosti, celkove porovnani mezi O2 2,0TDI a touto variantou Focuse? Jde mi o celkovy dojem a o prime porovnani motoru, podvozku a zpracovani, ceny. Popr. prosim dodejte osobni preference pro jeden z testovanych vozu... dekuji.
To jsou mi neprijemne otazky Ale nebudu se vyhybat prime odpovedi, Focus je po mem soudu ve vetsine smeru o neco lepsi nez Octavie. Rozdily nejsou velke, ale existuji. Focus ma o neco lepsi podvozek, je znatelne odvladatelnejsi, ma o hodne lepsi brzdy, vice vnitrniho prostoru (pro posadku) a vladne lepsi akustikou (podvozek, motor, aerodynamicy hluk). Jak jsem jiz naznacil v tomto testu, Focus je presvedcivy at uz se na nej divam jako ridic hledajici sport nebo komfort a v obou smerech Octavii prekonava. Pockejte si na ctvrtecni test Octavie kombi s 2,0 TDI a DSG. Test se bude venovat hlavne prevodovce, ale i o porovnani s konkurenci mnohokrat zavadim. Odpovedi na Vase zbyle otazky v nem najdete.
Zkousel jsem O2 2.0TDI DSG a dojmy byly velice pozitivni (i ve srovnani s Volvo V50 2.0d). Ale asi za to z velke casti mohlo DSG, ktere proste hodnotim velmi vysoko. A je fakt, ze do konkurencnich vozidel si ho proste (zatim?) objednat nelze. Nevyhodu DSG vidim jedinou - ma limitovany kroutak, takze se zvysovanim vykonu se zrejme musi opatrne. Rad bych si nekde take vyzkousel tohoto Focuse. Dal jsem zatim zkousel jen Alteu Sport 2.0TDI DSG a i zde byl dojem veskrze pozitivni.
koukam jako blazen :o) ja uz si davno myslel, ze novinari neumi jasne odpovedet "z moznosti A a B je lepsi B"
Souhlas s p.Jandou.
Tak Focus je pohyblivější,já řídil hatchback,kvalita spracování u obou aut je stejná,na nerovnostích je na tom líp Focus,brzdy jsou lepši u focuse,navíc se chová i s díeslem chová jako sportovní auto,je víc pohyblivější,brzdy proti octávii špičkové,octavia,golf je má takové vlažné,ale brzdí,musí se víc přitlačit na pedál,tady reagují okamžitě.Řídil jsem Focus Ghia 2.0 TDCi HB,navíc dvouzonka a metalíza.
Ten motor (2,0 HDi) se montuje do Citroenu, Paegeotu, Fordu, Volva a jak jsem se docetl tak 1,6ka i do Mazdy, coz nevylucuje moznost i 2.0 v Mazde .. Cetl jsem recenze na auta s timto motorem vsech znacek do kterych se montuje a pokazde jeho chovani bylo hodnoceno jinak .. vahove rozdily samozrejme existuji, ted strilim, ale myslim ze se to pohybuje v rozmezi 100 - max 150 kg .. Coz mi neprijde tak moc .. Nikde vsak nepsali o brutalnich kopancich ba naopak chvalili jeho zatah a rozsah prubehu vykonu .. fakt nevim co si myslet .. Kazdopadne zitra to zhodnotim sam..
Kazdy motor (tedy mslim TDCI, HDI, MCD) muze byt jinak naladeny a kazdy kus jinak zajety, ten v testovanem Focusu se choval presne jak popisuji.Co se tyce hmotnostniho rozdilu, je neco okolo 100 kg, v clanku je to myslim receno presne, a to je, kdyz uvazite, ze na predni naprave mate cca 800 kg, hodne velky rozdil presahujici 10 procent. I mensi hmotnostni rozdil bude znat...
Jen dodam, ze to nemel byt projev nesouhlasu .. jen jsem zarazen jak se muze stejny motor chovat tak odlisne ..
Je to možný ale to není chyba majitele ale neschopnost automobilky
100 kg na cely auto, ne na napravu .. to je pak +/-50kg na napravu, nebo neuvazuju spravne?
100 kg na cele auto, to ano, ale hmotnostni rozdil se provjevuje prakticky pouze vepredu, jiny je jen motor, prevodovka atd., vzadu je vse stejne. Navic zde mate rozlozeni hmotnosti cca 60:40, tudiz jde o 100 kg navic pro predni napravu, ktera je zatizena normalne napr. 800 kg. A to je dost velky rozdil.
dig: Suhlas, vsade pisu inak o tom motore. Tak som ho nakoniec vyskusal a ten kopanec okolo 1600-1800 tam naozaj bol. A potom sa mi zas zdalo ze nad 3000 uz nic moc. Moj pohlad ale moze byt skresleny lebo sam jazdim s benzinom a pre diesly je vlastny ten prudky narast Nm sprevadzany zvysenim hodnoty zrychlenia okolo 2000. A naopak nezdal sa mi nejak vynimocne tichy, nebol sice uplne zahriaty ale klepanie som jasne pocul. Jazdil som ale v hatchbacku,ale to by nemal byt rozdiel...
K tomu můžu jen říct, že máme v rodině 2 Focusy 1.8 TDCi, v každém je jiný software - první na 1.800 kope jako pivovarská kobyla, druhý nic. Je to hrozně o tom, jaký je v tom software a jak se vyladí - a tím nemyslím tzv. přečipování - prostě jen vyladění.
Určitě hezčí kombík než Octávka a pokud je motor 2.0 TDCi tak tichý jako HDI v 307, tak to musí být bomba.
No mám staršího focusa a oktávka se mi líbí mnohem víc a ten novější focus je takovej pazmeťour mezi kombíkama i ostatníma thx "little Mondeo" hah heh ...
Vlastnim novy Ford Focus Kombi TDCi 2.0 od brezna. Stale jeste ho zajizdim (mam najeto cca 4000 km). Musim rict, ze motor je opravdu dobry, neexistuje zadny neprijemny skok pri zaberu turba. Vse lze snadno regulovat plynovym pedalem. Kdyz je potreba zrychlit, tek lze opravdu vyuzit obrovskeho zatahu okolo 2000 otacek, kdyz pak jedete na snehu, staci jen opatrne manipulovat s plynovym pedalem. Teprve nyni jsem se naucil vyuzivat potencial motoru. Je potreba se krome pozorovani otackomeru pocitove odhadovat, kdy jakou rychlost zaradit, aby motor bezel skutecne volne. Zjistil jsem, ze i pri rychlosti kolem 150 km/hod do mirneho kopce je vhodnejsi zaradit petku misto sestky. Motor bezi daleko lehceji. Auto jsem si vybral za zaklade asi rocniho pruzkumu. Vyhralo to jednoznacne diky jizdnim vlastnostem, plnohodnotnemu nahradnimu kolu bez omezeni zavazadloveho prostoru, velikosti kufru, ... Abych ale jenom nechvalil, musim rict, ze je tom moje prvni auto s naftovym motorem a jeste jsem se nesmiril s tim, ze po nastartovani smrdi. Skutecna zima letos jiste ukaze, jak se bude chovat pri minus 30 stupnich. Jezdim casto na hory.
Škoda, že čeština nezná více možností jak stupňovat. Pojem obrovský zátah při 2000 otáčkách je sice hezký a působí zajímavě, ale pánové - bavíme se zde o rodinném kombi. Jaké slovo má použít majitel esteíčka nebo porsche 911 turbo? ..."nejvíce obrovský???"...Každopádně přeji hodně šťastných kilometrů bez nehody s novým autem
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.