Ford Focus kombi TDCI: vychytaný tichošlápek (dvojtest)

Nový Ford Focus sbírá vavříny skoro ve všech novinářských testech a i nás nedávno přesvědčil o svých mimořádných kvalitách. Po benzínovém hatchbacku jsme mohli vyzkoušet dva dieselové kombíky s motory 1.6 TDCI a 2.0 TDCI. Jsou také tak dobré?
Ford Focus kombi TDCI: vychytaný tichošlápek (dvojtest)
Seznam kapitol
  1. Kombi je hezké a hlavně praktické
  2. Místo vzadu, výbava, cena
  3. Tichý motor 2.0 TDCi, křivka výkonu, turboefekt, jízda
  4. Dynamika, jízdní vlastnosti s těžkým nafťákem, motor 1.6 TDCi
  5. Jízdní vlastnosti 1.6 TDCi, hodnocení, plusy a minusy, technické parametry
  6. Fotogalerie, část 1.
  7. Fotogalerie, část 2.

Nový Ford Focus vstoupil na český trh na počátku tohoto roku hned ve třech karosářských verzích – jako dynamický tří a pětidvéřový hatchback a praktické kombi. Klady a zápory hatchbacku jsme důkladně zhodnotili v testu pětidvéřové verze s benzínovým motorem 1,6 Ti-VCT, v němž jsme nový Focus shledali velmi propracovaným vozem, ve kterém se výrobci podařilo skloubit mimořádnou ovladatelnost a špičkové jízdní vlastnosti při zachování nadprůměrné míry komfortu.

Tip: Kompletní ceník nového Focusu

Nyní se nám dostaly do rukou dva kombíky s dieselovými motory TDCI, což je kombinace která výše zmíněným přednostem nehraje příliš do karet. Těžší motor na přední nápravě a větší zadní převis dokáží často pořádně narušit harmonické jízdní vlastnosti, dieselový klapot pak nezřídka pocuchá komfort jízdy. Jak si s těmito problémy poradili u Fordu se dočtete na následujících řádcích, kde se podíváme na zoubek špičkovému provedení Ghia s dvoulitrovým turbodieselem a krátce zhodnotíme verzi ze středu nabídky – kombi Trend s dieselovou šestnáctistovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tip: Všechny obrázky najdete pohromadě v závěrečné fotogalerii.

Ukliďnující záď

Ford Focus proslul již ve své první generaci odvážně pojatým designem a ačkoli byl jako celek zpočátku vnímán rozporuplně, největší rozpaky veřejnosti většinou budila nezvykle pojatá záď. Dilema mnohých potenciálních zákazníků vyřešila až karoserie kombi, jejíž záď byla pojata veskrze klasicky a design vozu trochu přibližovala hlavnímu proudu. U druhé generace se historie opakuje. I když je design vozu jako celku značně konzervativnější, záď hatchbacku nabrala snad ještě rozporuplnější kontury a úkol získat si zbytek publika zůstal zase na kombíku. Ten ani v nejmenším nezklamal a vytasil se opět víceméně klasickým pojetím praktické karoserie, která působí velmi čistým a kompaktním dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Focus má i verzi kombi poměrně dynamický vzhled, za což vděčí především zužujícímu se bočnímu profilu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď je pojata víceméně klasicky, koncová světla se oproti předchotí generaci posunula výše

Jedinou zásadní změnou je přesun koncových světel ze spodních rohů karoserie vedle zadního skla. Přesto je nové kombi jiné, střecha a páté dveře nabraly dynamičtější kontury, stejný dojem vyvolávají i více skloněné zadní sloupky a pohled z boku ani v nejmenším nepřipomene trochu krabicovitý vzhled kombi první generace. Vzhled nového kombíku je velice vyvážený a osobně jej považuji za nejpovedenější kombi mezi současnými vozy nižší střední třídy. Pro běžné využití bych si kombi za normálních okolností vybral snad akorát kvůli možnosti odpočtu DPH, Focus kombi je však vzhledově natolik povedený, že bych mu dal přednost před pětidvéřovým hatchbackem už jen pro jeho vzhled.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Karoserie se liší pouze zádí, až po C sloupky je stejná jako u hatchbacku
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dolů zahnutý výfuk dieselu --- Jemná odtrhová hrana pátých dveří --- Záď kombíku působí lehce a nenuceně
 

Nejen praktičtější

Design ale patrně nebude převažujícím důvodem, proč dát při koupi Focusu přednost verzi kombi. O 13 cm delší karoserie přináší především větší zavazadlový prostor, který nabízí v základu 482 l a po sklopení zadních sedadel až 1 525 l pro zavazadla. Čísla jsou to velice slušná, ve třídě však nejde o žádného premianta a více než samotným objemem zaujme Focus kombi spíše využitelností chytře zkontruovaného zavazadelníku. Nízká nakládací hrana plynule přecházející v podlahu zavazadelního, minimání zásahy podběhů, sklopné sedáky zadních sedadel eliminující jakýkoli schod při sklopení opěradel, to vše dělá z kufru Focusu kombi velice kompaktní celek, který má všechny předpoklady oslovit prakticky orientované řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Páté dveře se vyklápí dostatečně vysoko --- Zavazadlový prostor spíše než objemem ohromí praktickým uspořádáním a dokonalou využitelností. Všimněte si minimálních zásahů podběhů do vnitřního prostoru
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedadla mají sklopné sedáky i opěradla. Výsledkem je zcela rovná ložná plocha a prostor o objemu 1525 litrů
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kombi je hezké a hlavně praktické
  2. Místo vzadu, výbava, cena
  3. Tichý motor 2.0 TDCi, křivka výkonu, turboefekt, jízda
  4. Dynamika, jízdní vlastnosti s těžkým nafťákem, motor 1.6 TDCi
  5. Jízdní vlastnosti 1.6 TDCi, hodnocení, plusy a minusy, technické parametry
  6. Fotogalerie, část 1.
  7. Fotogalerie, část 2.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků