Ford Focus kombi TDCI: vychytaný tichošlápek (dvojtest)

Nový Ford Focus sbírá vavříny skoro ve všech novinářských testech a i nás nedávno přesvědčil o svých mimořádných kvalitách. Po benzínovém hatchbacku jsme mohli vyzkoušet dva dieselové kombíky s motory 1.6 TDCI a 2.0 TDCI. Jsou také tak dobré?
Ford Focus kombi TDCI: vychytaný tichošlápek (dvojtest)
Seznam kapitol
  1. Kombi je hezké a hlavně praktické
  2. Místo vzadu, výbava, cena
  3. Tichý motor 2.0 TDCi, křivka výkonu, turboefekt, jízda
  4. Dynamika, jízdní vlastnosti s těžkým nafťákem, motor 1.6 TDCi
  5. Jízdní vlastnosti 1.6 TDCi, hodnocení, plusy a minusy, technické parametry
  6. Fotogalerie, část 1.
  7. Fotogalerie, část 2.

Nový Ford Focus vstoupil na český trh na počátku tohoto roku hned ve třech karosářských verzích – jako dynamický tří a pětidvéřový hatchback a praktické kombi. Klady a zápory hatchbacku jsme důkladně zhodnotili v testu pětidvéřové verze s benzínovým motorem 1,6 Ti-VCT, v němž jsme nový Focus shledali velmi propracovaným vozem, ve kterém se výrobci podařilo skloubit mimořádnou ovladatelnost a špičkové jízdní vlastnosti při zachování nadprůměrné míry komfortu.

Tip: Kompletní ceník nového Focusu

Nyní se nám dostaly do rukou dva kombíky s dieselovými motory TDCI, což je kombinace která výše zmíněným přednostem nehraje příliš do karet. Těžší motor na přední nápravě a větší zadní převis dokáží často pořádně narušit harmonické jízdní vlastnosti, dieselový klapot pak nezřídka pocuchá komfort jízdy. Jak si s těmito problémy poradili u Fordu se dočtete na následujících řádcích, kde se podíváme na zoubek špičkovému provedení Ghia s dvoulitrovým turbodieselem a krátce zhodnotíme verzi ze středu nabídky – kombi Trend s dieselovou šestnáctistovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tip: Všechny obrázky najdete pohromadě v závěrečné fotogalerii.

Ukliďnující záď

Ford Focus proslul již ve své první generaci odvážně pojatým designem a ačkoli byl jako celek zpočátku vnímán rozporuplně, největší rozpaky veřejnosti většinou budila nezvykle pojatá záď. Dilema mnohých potenciálních zákazníků vyřešila až karoserie kombi, jejíž záď byla pojata veskrze klasicky a design vozu trochu přibližovala hlavnímu proudu. U druhé generace se historie opakuje. I když je design vozu jako celku značně konzervativnější, záď hatchbacku nabrala snad ještě rozporuplnější kontury a úkol získat si zbytek publika zůstal zase na kombíku. Ten ani v nejmenším nezklamal a vytasil se opět víceméně klasickým pojetím praktické karoserie, která působí velmi čistým a kompaktním dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Focus má i verzi kombi poměrně dynamický vzhled, za což vděčí především zužujícímu se bočnímu profilu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď je pojata víceméně klasicky, koncová světla se oproti předchotí generaci posunula výše

Jedinou zásadní změnou je přesun koncových světel ze spodních rohů karoserie vedle zadního skla. Přesto je nové kombi jiné, střecha a páté dveře nabraly dynamičtější kontury, stejný dojem vyvolávají i více skloněné zadní sloupky a pohled z boku ani v nejmenším nepřipomene trochu krabicovitý vzhled kombi první generace. Vzhled nového kombíku je velice vyvážený a osobně jej považuji za nejpovedenější kombi mezi současnými vozy nižší střední třídy. Pro běžné využití bych si kombi za normálních okolností vybral snad akorát kvůli možnosti odpočtu DPH, Focus kombi je však vzhledově natolik povedený, že bych mu dal přednost před pětidvéřovým hatchbackem už jen pro jeho vzhled.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Karoserie se liší pouze zádí, až po C sloupky je stejná jako u hatchbacku
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dolů zahnutý výfuk dieselu --- Jemná odtrhová hrana pátých dveří --- Záď kombíku působí lehce a nenuceně
 

Nejen praktičtější

Design ale patrně nebude převažujícím důvodem, proč dát při koupi Focusu přednost verzi kombi. O 13 cm delší karoserie přináší především větší zavazadlový prostor, který nabízí v základu 482 l a po sklopení zadních sedadel až 1 525 l pro zavazadla. Čísla jsou to velice slušná, ve třídě však nejde o žádného premianta a více než samotným objemem zaujme Focus kombi spíše využitelností chytře zkontruovaného zavazadelníku. Nízká nakládací hrana plynule přecházející v podlahu zavazadelního, minimání zásahy podběhů, sklopné sedáky zadních sedadel eliminující jakýkoli schod při sklopení opěradel, to vše dělá z kufru Focusu kombi velice kompaktní celek, který má všechny předpoklady oslovit prakticky orientované řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Páté dveře se vyklápí dostatečně vysoko --- Zavazadlový prostor spíše než objemem ohromí praktickým uspořádáním a dokonalou využitelností. Všimněte si minimálních zásahů podběhů do vnitřního prostoru
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedadla mají sklopné sedáky i opěradla. Výsledkem je zcela rovná ložná plocha a prostor o objemu 1525 litrů
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kombi je hezké a hlavně praktické
  2. Místo vzadu, výbava, cena
  3. Tichý motor 2.0 TDCi, křivka výkonu, turboefekt, jízda
  4. Dynamika, jízdní vlastnosti s těžkým nafťákem, motor 1.6 TDCi
  5. Jízdní vlastnosti 1.6 TDCi, hodnocení, plusy a minusy, technické parametry
  6. Fotogalerie, část 1.
  7. Fotogalerie, část 2.

bazar

Ford Kuga 2
Rok výroby: 2008
Stav: 116 722 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 68 005 km
Cena: 289 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 159 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 129 970 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků