Ford Focus kombi, opravdu povedený facelift

Automobilka Ford představuje další karosářskou verzi svého modelu Focus, který jakožto hatchback prošel faceliftem již dříve. Po představení nové ostré verze ST přichází na řadu i kombi. A jaké je?

Tip: Představení faceliftovaného Focusu ST naleznete zde.

Po stránce stylingu se toho změnilo poměrně dost. Nové jsou přední světlomety a to hlavně svým tvarováním. Nově tvarován je i přední nárazník, který jde více v duchu ostatních nových modelů automobilky. Také zadní světlomety a nárazník je nový a když k tomu připočítáme nové prkvy dekorací v interiéru, doznal Focus vcelku velkého omlazení.

Ovšem tím to nekončí. Pod kapotou se objeví speciálně upravený motor 1,6 TDCi o výkonu 80 kW (110 k) s přívlastkem ECOnetic, který je jakousi odpovědí na konkurenční Bluemotion automobilky Volkswagen. Speciálně upravený proces spalování, filtry pevných částic a další znamenají kombinovanou spotřebu 4,3 l nafty na 100 km a emise CO2 ve výši 115 g na km.

Další novinkou je automatická převodovka PowerShift, která bude mít dvě spojky. Obdoba převodovky DSG prozatím v nabídce nefiguruje, ale automobilka by ji měla uvést v nejbližší době.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus kombi po faceliftu

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků