Ford Focus Electric: nejtišší Focus již ladí formu (spy photos)

Ford Focus Electric: nejtišší Focus již ladí formu (spy photos)

Pššt, vidíte ho? To je nejtišší Ford Focus všech dob. Naši špionážní fotografové měli to štěstí a za oceánem přistihli při testech Focus, který za svým jménem ponese označení Electric, bude se tedy chlubit čistě elektrickým pohonem. Jak jsme to poznali? Inu, prohlédněte si pořádně zadní partie vozu, po čemkoli jako výfukové potrubí zde nenajdete ani památky.

Tato vzhledová odlišnost ale nebude tou jedinou, která bude dělit Focus Electric od jeho konvenčních bratříčků. Rozsáhlé maskování přídě naznačuje, že právě ta dostane v elektrické verzi jiný design, ostatně k čemu by elektromobilu byla třeba přísun vzduchu k chladiči motoru. Také na místě, kde bude vůz pravděpodobně dobíjen, najdeme větší než male množství kamufláže.

O technice vozu víme jen tolik, že zatím neznámý motor bude čerpat energii z lithio-iontových baterií od LG s kapailnovým chlazením, jenž jim má dodat větší výdrž pramenící z odolnosti vůči vysokým, ale i nízkým teplotám. Předem bohužel víme i to, že Focus Electric bude trápit největší bolístka současných elektromobilů, kterou jsme důkladně probírali v našem nedávném článku. Tedy nízký dojezd na jedno nabití a dlouhá doba potřebná pro doplnění energie. Ford v případě elektrického Focusu již avizoval „normovaný dojezd” na jedno nabití přesahující 160 km, tedy pro Američany psychologickou hranici 100 mil, ale všichni víme, jak se normované a reálné údaje obvykle liší. A ostatně ani oněch 160 kilometrů není zrovna mnoho...

Uvidíme, s čím se nakonec Ford vytasí. Vůz by se měl objevit na americkém trhu již koncem tohoto a na evropských trzích začátkem příštího roku, tedy někdy na jaře 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Ford Focus Electric si to již tiše sviští ulicemi Detroitu

Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků