Ford Focus Electric: nejtišší Focus již ladí formu (spy photos)

Pššt, vidíte ho? To je nejtišší Ford Focus všech dob. Naši špionážní fotografové měli to štěstí a za oceánem přistihli při testech Focus, který za svým jménem ponese označení Electric, bude se tedy chlubit čistě elektrickým pohonem. Jak jsme to poznali? Inu, prohlédněte si pořádně zadní partie vozu, po čemkoli jako výfukové potrubí zde nenajdete ani památky.

Tato vzhledová odlišnost ale nebude tou jedinou, která bude dělit Focus Electric od jeho konvenčních bratříčků. Rozsáhlé maskování přídě naznačuje, že právě ta dostane v elektrické verzi jiný design, ostatně k čemu by elektromobilu byla třeba přísun vzduchu k chladiči motoru. Také na místě, kde bude vůz pravděpodobně dobíjen, najdeme větší než male množství kamufláže.

O technice vozu víme jen tolik, že zatím neznámý motor bude čerpat energii z lithio-iontových baterií od LG s kapailnovým chlazením, jenž jim má dodat větší výdrž pramenící z odolnosti vůči vysokým, ale i nízkým teplotám. Předem bohužel víme i to, že Focus Electric bude trápit největší bolístka současných elektromobilů, kterou jsme důkladně probírali v našem nedávném článku. Tedy nízký dojezd na jedno nabití a dlouhá doba potřebná pro doplnění energie. Ford v případě elektrického Focusu již avizoval „normovaný dojezd” na jedno nabití přesahující 160 km, tedy pro Američany psychologickou hranici 100 mil, ale všichni víme, jak se normované a reálné údaje obvykle liší. A ostatně ani oněch 160 kilometrů není zrovna mnoho...

Uvidíme, s čím se nakonec Ford vytasí. Vůz by se měl objevit na americkém trhu již koncem tohoto a na evropských trzích začátkem příštího roku, tedy někdy na jaře 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Ford Focus Electric si to již tiše sviští ulicemi Detroitu

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků