Pššt, vidíte ho? To je nejtišší Ford Focus všech dob. Naši špionážní fotografové měli to štěstí a za oceánem přistihli při testech Focus, který za svým jménem ponese označení Electric, bude se tedy chlubit čistě elektrickým pohonem. Jak jsme to poznali? Inu, prohlédněte si pořádně zadní partie vozu, po čemkoli jako výfukové potrubí zde nenajdete ani památky.
Tato vzhledová odlišnost ale nebude tou jedinou, která bude dělit Focus Electric od jeho konvenčních bratříčků. Rozsáhlé maskování přídě naznačuje, že právě ta dostane v elektrické verzi jiný design, ostatně k čemu by elektromobilu byla třeba přísun vzduchu k chladiči motoru. Také na místě, kde bude vůz pravděpodobně dobíjen, najdeme větší než male množství kamufláže.
O technice vozu víme jen tolik, že zatím neznámý motor bude čerpat energii z lithio-iontových baterií od LG s kapailnovým chlazením, jenž jim má dodat větší výdrž pramenící z odolnosti vůči vysokým, ale i nízkým teplotám. Předem bohužel víme i to, že Focus Electric bude trápit největší bolístka současných elektromobilů, kterou jsme důkladně probírali v našem nedávném článku. Tedy nízký dojezd na jedno nabití a dlouhá doba potřebná pro doplnění energie. Ford v případě elektrického Focusu již avizoval „normovaný dojezd” na jedno nabití přesahující 160 km, tedy pro Američany psychologickou hranici 100 mil, ale všichni víme, jak se normované a reálné údaje obvykle liší. A ostatně ani oněch 160 kilometrů není zrovna mnoho...
Uvidíme, s čím se nakonec Ford vytasí. Vůz by se měl objevit na americkém trhu již koncem tohoto a na evropských trzích začátkem příštího roku, tedy někdy na jaře 2012.
Foto © Automedia
Ford Focus Electric si to již tiše sviští ulicemi Detroitu
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost