Ford Focus Electric: další elektromobil je venku

Pro sériovou výrobu určený Focus s elektrickým pohonem byl konečně představen. Nabídne něco více než jeho konkurenti?

Nový Focus s prostým přídomkem Electric má na domácím, americkém trhu zaútočit především na elektromobil Nissan Leaf, který se v Evropě dočkal titulu Auto roku 2011, a „plug-in“ hybrid Chevrolet Volt, jenž se zase může honosit americkým titulem Zelené auto roku 2011. Pro automobilku s modrou elipsou ve znaku jde o vstup na pole dosud neorané, neboť Focus Electric bude vůbec prvním sériovým osobním elektromobilem. My jsme jeho zrod sledovali podrobně, informovali jsme vás nejeno špionážních snímcích z testování, ale také o nedávném potvrzení slibu, že se novinka do prodejů dostane ještě letos

Jak už to u elektrických nebo hybridních variant starších modelů chodí, také Focus Electric doznal decentních změn svého exteriéru. Zřejmě nejvýraznější modifikací je zástavba nové masky chladiče, jež nezapře jistou podobnost s aktuálním stylem značky Aston Martin. Smyslem ale pochopitelně nebylo „ukrást” jednu z předností vozů někdejší dceřinné firmy Fordu, ale spiše se s elegancí zbavit prvků, které by elektrické verzi vozu k ničemu nebyly a ještě by jej brzdily. Ano, máme na mysli hlavně přívod vzduchu k chladiči motoru.

Fotografií novinky je nyní k dispozici řada, ale technickými detaily zatím dearbornští zrovna nehýří. Bohužel především nevíme nic o akumulátorech a jejich kapacitě, nicméně proklamovaný dojezd vozu okolo 160 km na jedno nabití nevěští nic dobrého. Podle všeho bude elektrický Focus trápit totéž co všechny současné elektromobily... Elektromotor by měl dávat výkon 123 koní (90 kW) a točivý moment až 245 Nm, to vše pak má s jednostupňovým převodem pohánět kola přední nápravy. Nejvyšší rychlost dosáhne jen 136 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Li-ionové akumulátory vznikly vývojem, během kterého Ford spojil své síly se specializovanou společnosti LG. Automobilka Ford tvrdí, že s využitím nabíječky pracující s napětím 240 V dojde k plnému dobití do čtyř hodin, což by byla zhruba polovina času v porovnání s Nissanem Leaf. Ford zatím neuvedl (smůla pro Američany...), jak dlouho to potrvá při napětí z běžné sítě 120 V, ale méně než osm hodin to bude jen stěží.

Ford Focus Electric přijde s řadou nových, specifických zařízení. Za příklad poslouží komunikační rozhraní MyFord Touch vyvinuté speciálně pro elektromobily, řízení palubní soustavy softwarem Microsoft nebo soustava MyFord Mobile určená pro dálkové ovládání dobíjení a určitých palubních skupin vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V USA se bude Focus Electric vyrábět v továrně Wayne (stát Michigan) a do prodejů nastoupí ještě s koncem letošního roku. V Evropě se to s výrobou poněkud komplikuje. Stále nebylo rozhodnuto o tom, která fabrika dostane produkci tohoto modelu na starosti, takže se zdá, že na našich silnicích se s ním nesetkáme dříve než v roce 2013....

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Electric
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků