Ford Focus Electric: další elektromobil je venku

Pro sériovou výrobu určený Focus s elektrickým pohonem byl konečně představen. Nabídne něco více než jeho konkurenti?

Nový Focus s prostým přídomkem Electric má na domácím, americkém trhu zaútočit především na elektromobil Nissan Leaf, který se v Evropě dočkal titulu Auto roku 2011, a „plug-in“ hybrid Chevrolet Volt, jenž se zase může honosit americkým titulem Zelené auto roku 2011. Pro automobilku s modrou elipsou ve znaku jde o vstup na pole dosud neorané, neboť Focus Electric bude vůbec prvním sériovým osobním elektromobilem. My jsme jeho zrod sledovali podrobně, informovali jsme vás nejeno špionážních snímcích z testování, ale také o nedávném potvrzení slibu, že se novinka do prodejů dostane ještě letos

Jak už to u elektrických nebo hybridních variant starších modelů chodí, také Focus Electric doznal decentních změn svého exteriéru. Zřejmě nejvýraznější modifikací je zástavba nové masky chladiče, jež nezapře jistou podobnost s aktuálním stylem značky Aston Martin. Smyslem ale pochopitelně nebylo „ukrást” jednu z předností vozů někdejší dceřinné firmy Fordu, ale spiše se s elegancí zbavit prvků, které by elektrické verzi vozu k ničemu nebyly a ještě by jej brzdily. Ano, máme na mysli hlavně přívod vzduchu k chladiči motoru.

Fotografií novinky je nyní k dispozici řada, ale technickými detaily zatím dearbornští zrovna nehýří. Bohužel především nevíme nic o akumulátorech a jejich kapacitě, nicméně proklamovaný dojezd vozu okolo 160 km na jedno nabití nevěští nic dobrého. Podle všeho bude elektrický Focus trápit totéž co všechny současné elektromobily... Elektromotor by měl dávat výkon 123 koní (90 kW) a točivý moment až 245 Nm, to vše pak má s jednostupňovým převodem pohánět kola přední nápravy. Nejvyšší rychlost dosáhne jen 136 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Li-ionové akumulátory vznikly vývojem, během kterého Ford spojil své síly se specializovanou společnosti LG. Automobilka Ford tvrdí, že s využitím nabíječky pracující s napětím 240 V dojde k plnému dobití do čtyř hodin, což by byla zhruba polovina času v porovnání s Nissanem Leaf. Ford zatím neuvedl (smůla pro Američany...), jak dlouho to potrvá při napětí z běžné sítě 120 V, ale méně než osm hodin to bude jen stěží.

Ford Focus Electric přijde s řadou nových, specifických zařízení. Za příklad poslouží komunikační rozhraní MyFord Touch vyvinuté speciálně pro elektromobily, řízení palubní soustavy softwarem Microsoft nebo soustava MyFord Mobile určená pro dálkové ovládání dobíjení a určitých palubních skupin vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V USA se bude Focus Electric vyrábět v továrně Wayne (stát Michigan) a do prodejů nastoupí ještě s koncem letošního roku. V Evropě se to s výrobou poněkud komplikuje. Stále nebylo rozhodnuto o tom, která fabrika dostane produkci tohoto modelu na starosti, takže se zdá, že na našich silnicích se s ním nesetkáme dříve než v roce 2013....

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Electric

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 145 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 129 970 km
Cena: 240 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 57 732 km
Cena: 260 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 165 890 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Maverick 3
Rok výroby: 2003
Stav: 140 237 km
Cena: 96 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 226 653 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků