Ford Focus dostane chytrý podvozek. Díry pozná dříve, než jimi projedete

Technologie snímání vozovky před autem se dostává poprvé i do nižší střední třídy.

Že jednou bude i běžný hatchback nižší střední třídy skenovat vozovku před vámi a připravovat odpružení na nerovnosti, zní ještě dnes docela futuristicky, ale stává se realitou. Ford do nového Focusu v rámci příplatkové výbavy takový systém nabídne.

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

I přes náročný úkol funguje docela jednoduše. Soustava dvanácti senzorů v milisekundách snímá vozovku před jedoucím autem. Počítač je schopen vypočítat, kdy a na jaké kolo daná nerovnost o určité hloubce a tvaru připadá. Na ten moment v případě opravdu velké nerovnosti nastaví adaptivní tlumiče na nejvyšší možnou tuhost.

To se možná zná kontraproduktivní, ale právě díky tomu by díru na silnici mělo kolo přeletět a nezapadnout do ni. Navíc tuhý tlumič nedovolí kolu vzlétnout a mlátit do dorazu. Ford tvrdí, že ještě lépe to bude fungovat na zadní nápravě, kde má systém více času na přípravu. Zlepšit by se tím měl komfort, stabilita i odolnost podvozku, pneumatik a disků kol.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nápad proaktivně připravit kolo na blížící se nerovnost jako první v sériové podobě připravil Citroën s hydropneumatickým odpružením Hydractive třetí generace. Zde ovšem jako senzor sloužilo přední kolo, které okamžitě posílalo údaje o projeté dráze na kolo za sebou. Pomocí senzorů pak poprvé vozovku před sebou začala snímat současná třída S od Mercedesu díky Road Active Scan v rámci systému Magic Body Control využívající vzduchové odpružení. S adaptivními tlumiči řešení na tomto principu Fordu už na západních trzích využívá DS7 Crossback.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 31 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků