Ford Focus dostane chytrý podvozek. Díry pozná dříve, než jimi projedete

Technologie snímání vozovky před autem se dostává poprvé i do nižší střední třídy.

Že jednou bude i běžný hatchback nižší střední třídy skenovat vozovku před vámi a připravovat odpružení na nerovnosti, zní ještě dnes docela futuristicky, ale stává se realitou. Ford do nového Focusu v rámci příplatkové výbavy takový systém nabídne.

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

I přes náročný úkol funguje docela jednoduše. Soustava dvanácti senzorů v milisekundách snímá vozovku před jedoucím autem. Počítač je schopen vypočítat, kdy a na jaké kolo daná nerovnost o určité hloubce a tvaru připadá. Na ten moment v případě opravdu velké nerovnosti nastaví adaptivní tlumiče na nejvyšší možnou tuhost.

To se možná zná kontraproduktivní, ale právě díky tomu by díru na silnici mělo kolo přeletět a nezapadnout do ni. Navíc tuhý tlumič nedovolí kolu vzlétnout a mlátit do dorazu. Ford tvrdí, že ještě lépe to bude fungovat na zadní nápravě, kde má systém více času na přípravu. Zlepšit by se tím měl komfort, stabilita i odolnost podvozku, pneumatik a disků kol.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nápad proaktivně připravit kolo na blížící se nerovnost jako první v sériové podobě připravil Citroën s hydropneumatickým odpružením Hydractive třetí generace. Zde ovšem jako senzor sloužilo přední kolo, které okamžitě posílalo údaje o projeté dráze na kolo za sebou. Pomocí senzorů pak poprvé vozovku před sebou začala snímat současná třída S od Mercedesu díky Road Active Scan v rámci systému Magic Body Control využívající vzduchové odpružení. S adaptivními tlumiči řešení na tomto principu Fordu už na západních trzích využívá DS7 Crossback.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků