Ford Focus dostal facelift a novou převodovku (nově živé foto)

Ford podle očekávání přivezl do Frankfurtu modernizovaný a pro automobilku klíčový model Focus. Jak můžete sami vidět, design vozu se vydal po stopách většího Mondea a S-Maxu, tedy modelů s tzv. kinetickým designem.

Největší změny se odehrály bezpochyby na přídi. Nové jsou přední zajímavě tvarované světlomety, výrazně zasahující do boků karoserie, které největším dílem pozměnily vzhledový charakter Focusu. Mezi dalšími novinkami musíme zdůraznit blikače integrované do zpětných zrcátek a téměř stejně vypadající zadní svítilny dostaly LE diody. Zadní nárazník se od předchozí generace liší jen minimálně.

Uvnitř vozu je změn více. Tachometr a otáčkoměr jsou nyní více zapuštěné a zdobí je hliníková dekorace. Kromě toho dostal nový vzhled celý středový panel a lepší kvality se dočkají také vnitřní materiály. Zákazníci budou moci vybírat z více variant čalounění a také vnějších laků karoserie.

To nejzajímavější se ovšem odehrálo uvnitř vozu. Motor 2,0 TDCI bude možné za příplatek kombinovat s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou Powershift od známe firmy Getrag, kterou dostane i „sesterské“ Volvo a bude konkurencí pro známou převodovku DSG od koncernu Volkswagen. S Powershiftem má mít Focus nižší spotřebu paliva a lepší dynamiku než s manuálním ústrojím.

Na trhu by se měl faceliftovaný Focus objevit ještě koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Živé fotografie faceliftovaného Focusu z Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Faceliftovaný Ford Focus

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků