Ford Focus dobude pátý světadíl

Ford Focus, v letech 2000 a 2001 vůbec nejprodávanější automobil světa, bude od posledního čtvrtletí letošního roku rozšířen po celém světě.
Ford Focus dobude pátý světadíl

Po uvedení na australský trh totiž bude v prodeji ve všech pěti světadílech. Ford Focus se v současné době prodává ve více než 80 zemích a dosud získal více než 50 národních a mezinárodních ocenění. Úspěšný příběh Fordu Focus začal na podzim roku 1998, kdy se vůz po uvedení na evropský trh dočkal poprvé širokého uznání.

V roce 2000 byl uveden na severoamerický trh kompaktních osobních automobilů a dnes je v prodeji také v Jižní Americe, Africe a Asii. Ford Focus se vyrábí po celém světě v závodech v Saarlouis (Německo), Valencia (Španělsko), Wayne, Michigan (Spojené státy), Hermosillo (Mexiko) a Pacheco (Argentina).

Největších úspěchů však Ford Focus zaznamenal v Evropě. Jeho prodej se od uvedení na trh každoročně zvyšuje – počet 483 tisíc vozů prodaných v roce 1999 se o rok později zvýšil na 536 tisíc a v roce 2001 dokonce na 558 tisíc. Tento trend pokračoval i v prvních pěti měsících letošního roku, kdy k zákazníkům zamířilo 265 tisíc Fordů Focus, což znamená navýšení o 4 tisíce vozů oproti srovnatelnému období loňského roku.

Podle oficiální evropské statistiky nově zaregistrovaných vozidel se Ford Focus v prvním čtvrtletí roku 2002 objevil na třetím místě mezi deseti nejprodávanějšími osobními automobily na evropském kontinentu.
„Období od ledna do března 2002 bylo vůbec nejúspěšnějším čtvrtletím z hlediska objemu prodeje Fordu Focus od jeho prvního uvedení v říjnu 1998,“ uvedl Earl Hesterberg, viceprezident pro marketing, prodej a servis Ford of Europe. „Automobil je na trhu už téměř čtyři roky, a přesto jeho prodeje jdou stále nahoru. Pořád také vzbuzuje pozornost a přivádí zákazníky do showroomů Fordu. Čilý odbyt Fordu Focus je výrazným příspěvkem k ekonomickému úspěchu evropského Fordu,“ zdůraznil Hesterberg.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků