Ford Focus dobude pátý světadíl

Ford Focus, v letech 2000 a 2001 vůbec nejprodávanější automobil světa, bude od posledního čtvrtletí letošního roku rozšířen po celém světě.
Ford Focus dobude pátý světadíl

Po uvedení na australský trh totiž bude v prodeji ve všech pěti světadílech. Ford Focus se v současné době prodává ve více než 80 zemích a dosud získal více než 50 národních a mezinárodních ocenění. Úspěšný příběh Fordu Focus začal na podzim roku 1998, kdy se vůz po uvedení na evropský trh dočkal poprvé širokého uznání.

V roce 2000 byl uveden na severoamerický trh kompaktních osobních automobilů a dnes je v prodeji také v Jižní Americe, Africe a Asii. Ford Focus se vyrábí po celém světě v závodech v Saarlouis (Německo), Valencia (Španělsko), Wayne, Michigan (Spojené státy), Hermosillo (Mexiko) a Pacheco (Argentina).

Největších úspěchů však Ford Focus zaznamenal v Evropě. Jeho prodej se od uvedení na trh každoročně zvyšuje – počet 483 tisíc vozů prodaných v roce 1999 se o rok později zvýšil na 536 tisíc a v roce 2001 dokonce na 558 tisíc. Tento trend pokračoval i v prvních pěti měsících letošního roku, kdy k zákazníkům zamířilo 265 tisíc Fordů Focus, což znamená navýšení o 4 tisíce vozů oproti srovnatelnému období loňského roku.

Podle oficiální evropské statistiky nově zaregistrovaných vozidel se Ford Focus v prvním čtvrtletí roku 2002 objevil na třetím místě mezi deseti nejprodávanějšími osobními automobily na evropském kontinentu.
„Období od ledna do března 2002 bylo vůbec nejúspěšnějším čtvrtletím z hlediska objemu prodeje Fordu Focus od jeho prvního uvedení v říjnu 1998,“ uvedl Earl Hesterberg, viceprezident pro marketing, prodej a servis Ford of Europe. „Automobil je na trhu už téměř čtyři roky, a přesto jeho prodeje jdou stále nahoru. Pořád také vzbuzuje pozornost a přivádí zákazníky do showroomů Fordu. Čilý odbyt Fordu Focus je výrazným příspěvkem k ekonomickému úspěchu evropského Fordu,“ zdůraznil Hesterberg.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků