Ford Focus Coupé jako vize Davida Cardosy

Automobilka Ford se svým stěžejním kompaktním modelem Focus sbírá vavříny, pořádné kupé ale zatím stále nemá.
Ford Focus Coupé jako vize Davida Cardosy

Jméno Focus se stalo etalonem své třídy již při premiéře své první generace na sklonku devadesátých let minulého století a od té doby se drží (ať se nám to líbí nebo ne) stále na špici. Naposledy jsme si to vyzkoušeli při podrobném redakčním testu hatchbacku Ford Focus s výbavou Titanium a znamenitým motorem 1,6 EcoBoost. V současnosti je Fcus nabízen s karosériemi pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi, jakož i s většími karoseriemi C-Max a Grand C-Max s diskutabilními posuvnými dveřmi vzadu.

Kupé však stále chybí, takže i zatím nejrychlejší varianta Ford Focus ST bude k mání výhradně s pětidvéřovou karoserií. Proslýchá se ale (jisté to však zatím není), že bychom se mohli dočkat také verzí kabriolet a kupé, třídveřový hatchback zřejmě bude chybět. Čekání na skutečně dynamicky pojatý Ford Focus se nám pokouší zkrátit nezávislý stylista David Cardoso, který se již dříve předvedl svými kreacemi Renault Twist nebo Mitsubishi Flexis.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Coupé jako vize designéra Davida Cardosy

David Cardoso ve svém počítači stvořil zdařilou studii vycházející v hrubých rysech z designu stávajícího Fordu Focus ST (včetně nazlátlého lakování připomínajícího první prototypy Focus ST), ale hovořící vlastním jazykem. Prvky vycházející ze sériového Focusu najdeme nejen v oblasti přední masky, ale také na výklopné zádi a poněkud kontroverzně prolomených zadních svítilnách. Sám tvůrce ke svému projektu uvádí: „Ford Focus Coupé je konceptem s uspořádáním sedadel 2+2 inspirovaným sériovým Fordem Focus modelového roku 2011. Kupé působí agresivněji a nese více chromovaných doplňků. Je nižší než sériový Focus a svojí povahou může být zařazeno do společnosti vozů Peugeot RCZ nebo Honda CR-Z.“

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 105 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 114 958 km
Cena: 184 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků