Ford Focus Coupé jako vize Davida Cardosy

Automobilka Ford se svým stěžejním kompaktním modelem Focus sbírá vavříny, pořádné kupé ale zatím stále nemá.
Ford Focus Coupé jako vize Davida Cardosy

Jméno Focus se stalo etalonem své třídy již při premiéře své první generace na sklonku devadesátých let minulého století a od té doby se drží (ať se nám to líbí nebo ne) stále na špici. Naposledy jsme si to vyzkoušeli při podrobném redakčním testu hatchbacku Ford Focus s výbavou Titanium a znamenitým motorem 1,6 EcoBoost. V současnosti je Fcus nabízen s karosériemi pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi, jakož i s většími karoseriemi C-Max a Grand C-Max s diskutabilními posuvnými dveřmi vzadu.

Kupé však stále chybí, takže i zatím nejrychlejší varianta Ford Focus ST bude k mání výhradně s pětidvéřovou karoserií. Proslýchá se ale (jisté to však zatím není), že bychom se mohli dočkat také verzí kabriolet a kupé, třídveřový hatchback zřejmě bude chybět. Čekání na skutečně dynamicky pojatý Ford Focus se nám pokouší zkrátit nezávislý stylista David Cardoso, který se již dříve předvedl svými kreacemi Renault Twist nebo Mitsubishi Flexis.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Coupé jako vize designéra Davida Cardosy

David Cardoso ve svém počítači stvořil zdařilou studii vycházející v hrubých rysech z designu stávajícího Fordu Focus ST (včetně nazlátlého lakování připomínajícího první prototypy Focus ST), ale hovořící vlastním jazykem. Prvky vycházející ze sériového Focusu najdeme nejen v oblasti přední masky, ale také na výklopné zádi a poněkud kontroverzně prolomených zadních svítilnách. Sám tvůrce ke svému projektu uvádí: „Ford Focus Coupé je konceptem s uspořádáním sedadel 2+2 inspirovaným sériovým Fordem Focus modelového roku 2011. Kupé působí agresivněji a nese více chromovaných doplňků. Je nižší než sériový Focus a svojí povahou může být zařazeno do společnosti vozů Peugeot RCZ nebo Honda CR-Z.“

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků