Ford Focus Coupé jako vize Davida Cardosy

Automobilka Ford se svým stěžejním kompaktním modelem Focus sbírá vavříny, pořádné kupé ale zatím stále nemá.
Ford Focus Coupé jako vize Davida Cardosy

Jméno Focus se stalo etalonem své třídy již při premiéře své první generace na sklonku devadesátých let minulého století a od té doby se drží (ať se nám to líbí nebo ne) stále na špici. Naposledy jsme si to vyzkoušeli při podrobném redakčním testu hatchbacku Ford Focus s výbavou Titanium a znamenitým motorem 1,6 EcoBoost. V současnosti je Fcus nabízen s karosériemi pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi, jakož i s většími karoseriemi C-Max a Grand C-Max s diskutabilními posuvnými dveřmi vzadu.

Kupé však stále chybí, takže i zatím nejrychlejší varianta Ford Focus ST bude k mání výhradně s pětidvéřovou karoserií. Proslýchá se ale (jisté to však zatím není), že bychom se mohli dočkat také verzí kabriolet a kupé, třídveřový hatchback zřejmě bude chybět. Čekání na skutečně dynamicky pojatý Ford Focus se nám pokouší zkrátit nezávislý stylista David Cardoso, který se již dříve předvedl svými kreacemi Renault Twist nebo Mitsubishi Flexis.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Coupé jako vize designéra Davida Cardosy

David Cardoso ve svém počítači stvořil zdařilou studii vycházející v hrubých rysech z designu stávajícího Fordu Focus ST (včetně nazlátlého lakování připomínajícího první prototypy Focus ST), ale hovořící vlastním jazykem. Prvky vycházející ze sériového Focusu najdeme nejen v oblasti přední masky, ale také na výklopné zádi a poněkud kontroverzně prolomených zadních svítilnách. Sám tvůrce ke svému projektu uvádí: „Ford Focus Coupé je konceptem s uspořádáním sedadel 2+2 inspirovaným sériovým Fordem Focus modelového roku 2011. Kupé působí agresivněji a nese více chromovaných doplňků. Je nižší než sériový Focus a svojí povahou může být zařazeno do společnosti vozů Peugeot RCZ nebo Honda CR-Z.“

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků