Ford Focus Coupe 2009: jen pro USA

Zatímco první generace Focusu byla dalším pokusem Fordu o „světové“ auto, ta současná se pro USA a Evropu znovu rozdělila.

Předchozí Focusy určené pro Evropu a Spojené státy byly vzhledově i technicky takřka identické (lišily se pouze interiéry s palubními deskami), což zdůrazňovalo záměr Ford Motor Company racionalizovat vývoj svých stěžejních modelů. Zatímco v Evropě se Focus stal ihned bestsellerem, v USA prodeje vázly a opakovala se situace z první poloviny devadesátých let, kdy jiným „světovým“ vozem mělo být Mondeo (Evropa) alias Contour (USA). Současný americký Focus se protojiž od toho evropského výrazně liší, nyní navíc dorazil ve variantě kupé pro další modelový rok.

Ford Focus Coupe se představil ve známém televizním pořadu American Idol na stanici Fox a zcela jasně vychází ze sedanu a kupé Focus loňského modelového roku. Právě kupé má za úkol oslovit mladší zákazníky, proto nepřekvapí volba prezentace právě při pořadu American Idol. Změnily se jen detaily, jež měly za úkol vozu vtisknout dravější tvář. Upraven a poněkud uhlazen proto byl třeba rozměrný vstup chladicího vzduchu v předním nárazníku. Dominantou vrcholného provedení SES jsou litá, sedmnáctipalcová kola, pozitivní změnou bylo odstranění falešných výdechů motorového prostoru v prostoru za předními koly. 

Ani pod kapotou toho nového moc nepřibylo. Nachází se zde dvoulitrový čtyřválec řady I-4, jehož výkon meziročně narostl o 3 koně na 143 koní. Motor byl v detailech upraven, nová výfuková soustava má poskytovat sportovnější zvuk. Změnil se též celkový převod, v nabídce stále zůstávají manuálně řazená, pětistupňová převodovka a veskrze konvenční čtyřstupňový „automat“. I přes mírné zlepšení dynamických parametrů nového vozu zůstala údajně jeho spotřeba na dosavadní úrovni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Coupe

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků