Ford Focus Coupe 2009: jen pro USA

Zatímco první generace Focusu byla dalším pokusem Fordu o „světové“ auto, ta současná se pro USA a Evropu znovu rozdělila.

Předchozí Focusy určené pro Evropu a Spojené státy byly vzhledově i technicky takřka identické (lišily se pouze interiéry s palubními deskami), což zdůrazňovalo záměr Ford Motor Company racionalizovat vývoj svých stěžejních modelů. Zatímco v Evropě se Focus stal ihned bestsellerem, v USA prodeje vázly a opakovala se situace z první poloviny devadesátých let, kdy jiným „světovým“ vozem mělo být Mondeo (Evropa) alias Contour (USA). Současný americký Focus se protojiž od toho evropského výrazně liší, nyní navíc dorazil ve variantě kupé pro další modelový rok.

Ford Focus Coupe se představil ve známém televizním pořadu American Idol na stanici Fox a zcela jasně vychází ze sedanu a kupé Focus loňského modelového roku. Právě kupé má za úkol oslovit mladší zákazníky, proto nepřekvapí volba prezentace právě při pořadu American Idol. Změnily se jen detaily, jež měly za úkol vozu vtisknout dravější tvář. Upraven a poněkud uhlazen proto byl třeba rozměrný vstup chladicího vzduchu v předním nárazníku. Dominantou vrcholného provedení SES jsou litá, sedmnáctipalcová kola, pozitivní změnou bylo odstranění falešných výdechů motorového prostoru v prostoru za předními koly. 

Ani pod kapotou toho nového moc nepřibylo. Nachází se zde dvoulitrový čtyřválec řady I-4, jehož výkon meziročně narostl o 3 koně na 143 koní. Motor byl v detailech upraven, nová výfuková soustava má poskytovat sportovnější zvuk. Změnil se též celkový převod, v nabídce stále zůstávají manuálně řazená, pětistupňová převodovka a veskrze konvenční čtyřstupňový „automat“. I přes mírné zlepšení dynamických parametrů nového vozu zůstala údajně jeho spotřeba na dosavadní úrovni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Coupe

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků