Ford Focus Coupe 2009: jen pro USA

Zatímco první generace Focusu byla dalším pokusem Fordu o „světové“ auto, ta současná se pro USA a Evropu znovu rozdělila.

Předchozí Focusy určené pro Evropu a Spojené státy byly vzhledově i technicky takřka identické (lišily se pouze interiéry s palubními deskami), což zdůrazňovalo záměr Ford Motor Company racionalizovat vývoj svých stěžejních modelů. Zatímco v Evropě se Focus stal ihned bestsellerem, v USA prodeje vázly a opakovala se situace z první poloviny devadesátých let, kdy jiným „světovým“ vozem mělo být Mondeo (Evropa) alias Contour (USA). Současný americký Focus se protojiž od toho evropského výrazně liší, nyní navíc dorazil ve variantě kupé pro další modelový rok.

Ford Focus Coupe se představil ve známém televizním pořadu American Idol na stanici Fox a zcela jasně vychází ze sedanu a kupé Focus loňského modelového roku. Právě kupé má za úkol oslovit mladší zákazníky, proto nepřekvapí volba prezentace právě při pořadu American Idol. Změnily se jen detaily, jež měly za úkol vozu vtisknout dravější tvář. Upraven a poněkud uhlazen proto byl třeba rozměrný vstup chladicího vzduchu v předním nárazníku. Dominantou vrcholného provedení SES jsou litá, sedmnáctipalcová kola, pozitivní změnou bylo odstranění falešných výdechů motorového prostoru v prostoru za předními koly. 

Ani pod kapotou toho nového moc nepřibylo. Nachází se zde dvoulitrový čtyřválec řady I-4, jehož výkon meziročně narostl o 3 koně na 143 koní. Motor byl v detailech upraven, nová výfuková soustava má poskytovat sportovnější zvuk. Změnil se též celkový převod, v nabídce stále zůstávají manuálně řazená, pětistupňová převodovka a veskrze konvenční čtyřstupňový „automat“. I přes mírné zlepšení dynamických parametrů nového vozu zůstala údajně jeho spotřeba na dosavadní úrovni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Coupe

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků