Ford Focus Concept: téměř nová generace

Ford představil v Číně studii nové generace Fordu Focus v provedení sedan. Některými prvky konceptu se sice sériová verze nepochlubí, celkové tvary ovšem jasně ukazují, jak bude nový Focus vypadat (+ rekapitulace známých informací).
Ford Focus Concept: téměř nová generace
Seznam kapitol
  1. Známé informace, Ford Focus Concept
  2. Fotografie: Focus Concept, Spy photos

O novém Fordu Focus, který nahradí současnou, v době svého uvedení odvážnou generaci, se píše s velikým nadšením. Se stejným nadšením se o novince diskutuje a stejně vzrušeně se vlastně očekává její finální podoba. Z mnoha špionážních fotografií si mohli čtenáři udělat obrázek, jak bude s největší pravděpodobností vypadat, v myslích možná nespokojených fanoušků značky však stále zůstávala skulinka naděje, že oficiální podoba bude přece jen trošku jiná. Zvýšený zájem veřejnosti o nový Focus je zcela pochopitelný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V současné době se v přeplněné nižší střední třídě přetahuje několik vozů, do boje na ostří nože se pustily zejména modely Golf a Astra. A právě tito kohouti se budou muset vypořádat s dalším bojovníkem - druhou generací Fordu Focus. Asi nikdo nepochybuje o tom, že technicky bude novinka patřičně na výši, naváže na předchůdce výborným podvozkem (platformu ostatně známe) a jistými jízdními vlastnostmi, potvrzeny jsou nové motory. S postupem času se útržkovité informace proměnily v zajímavý celek, jenž vypadá následovně:

Co víme

Nový Focus bude postaven na platformě C1, která slouží jako základ pro Mazdu3 či Volvo S40/V50, můžeme tedy očekávat příjemný rozvor 2640 mm (platforma Golfu má 2578 mm) a tedy slušný prostor na zadních sedačkách. Od počátku se hovoří o několika karosářských variantách v čele s populárním hatchbackem, o již prodávaném MPV C-Max, kupé podobném studii Visos a dokonce verzi 4x4. Samozřejmě nebudou chybět ani varianty sedan a kombi. Kromě několika karosářských variant a jízdních vlastností chce Focus ohromit špičkovou elektronickou výbavou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jako základní pohonná jednotka poslouží 1.6 Duratec, který používá i současný Focus a je to také základní motorizace C-MAXu. Novinkou budou motory SCi s přímým vstřikováním 1.6 a 1.8, přičemž motor 1.8 l se již dnes prodává pod kapotou nového Mondea (viz test). Nejsilnějším motorem při zahájení prodeje bude motor TDCi s výkonem rovných 100 kW a točivým momentem 300 Nm, chybět nebude ani motor 1.6 TDCi, který si odbyl premiéru v C-MAXu. Převodovky budou pěti i šestistupňové manuální i poloautomaty s řazením na volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud se vám zdá, že v neúplné mozaice informací (oficiální vyjádření to přece jen není) něco chybí, nemýlíte se. Ještě donedávna Ford úzkostlivě střežil všechny fotografie, takže za špionážními snímky museli vyrážet odvážní fotografové. Říkalo se pouze, že nový Focus bude vzhledem následovat své sourozence - přepracovné Mondeo a C-Max. A jaká je realita? Tu ukázal výrobce až v daleké Číně. Ford dává tímto najevo, že si uvědomuje důležitost čínského trhu (a tamější oblibu sedanů) a rovněž slibuje, že bere požadavky čínských zákazníků na vědomí.

Ford Focus Concept

O zajímavosti obrovského, ještě dlouho nenasyceného čínského trhu pro všechny automobilky, nikdo nepochybuje a není se čemu divit, že Ford prezentoval studii druhé generace Focusu v provedení sedan právě v Číně. Vice president Ford of Europe Mark Fields navíc připomíná, že čínský zákazník oceňuje německou preciznost a moderní evropský design, z toho důvodu nalezne ve voze zalíbení. Odhlédněme ale od potřeb čínských zákazníků a soustřeďme se na design studie, jež se v zásadě shoduje s definitivním kabátem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak vidno, Ford se rozhodl vsadit na jistotu a znovu neriskovat. U první generace mu revoluční tvary prošly (a staly se dokonce základem prodejního úspěchu), u druhé zvolil místo radikálních řezů spíše jemné tahy tužkou. Základní rysy zůstaly zachovány, některé linky poznamenalo zjemnění, jiné naopak zvýraznění. Zcela nové jsou přední světlomety a mřížka chladiče, obrátil se prolis karoserie, proměnou prošel i přední nárazník (tyto změny odpovídají i špionážním fotografiím.) Jako každý koncept disponuje i tento určitými specialitami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jedná se o unikátně řešené přední a zadní světlomety s LED technologií a světlovody zajímavého tvarování. Netradičně vyřešil Ford u studie rovněž mlhové světlomety. Zatímco takové světlomety budeme muset u sériového modelu s určitostí oželet, na nový design Fordu Focus si již můžeme pomalu zvykat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Známé informace, Ford Focus Concept
  2. Fotografie: Focus Concept, Spy photos
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků