Ford Focus Combi: nová generace je venku

Ještě před ženevskou premiérou Ford zveřejnil první snímky svého kompaktního kombíku. Sluší mu to? Posuďte sami... (+ video)

Ženevskou premiérou Focusu Combi se rozroste rodina kompaktních Fordů na pět modelů, doplní tedy pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan a do výšky povytáhlé typy C-Max a C-Max Grand.

Na rozdíl od ostatních variant by měl zůstat Focus Combi výsadní doménou evropských trhů a neplánuje se jeho export či výroba mimo evropskou půdu. Informoval o tom John Fleming, nejvyšší muž evropského Fordu, s tím, že tak reflektují „poptávku v konkrétních oblastech“. Je přitom zřejmé, že „kombiverze” Focusu je v Evropě zcela strategickým modelem, v předchozí generaci činil podíl této varianty plnou třetinu všech prodejů, přičemž třeba v Německu je to více než polovina.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme na novou řadu zážehových motorů s atmosférickým plněním i přeplňováním a hospodárných turbodieselů. Zastánci benzínu budou mít k dispozici dvojici „šestnáctistovek“ s výkony 105 a 125 koní (77 kW a 92 kW) a jednotek EcoBoost se shodným objemem, ale výkonem 150 a 180 koní (110, resp. 132 kW). Také základ nabídky vznětových motorů stojí na objemu 1,6 l a výkonech 95 a 115 koní (70 a 84 kW) a dvoulitrech odladěných na 140, resp. 163 koní (102 a 119 kW), přičemž dostupnost jednotlivých modelů bude záviset na konkrétním evropském trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford oznámil, že platforma zcela nového Focusu poslouží v budoucnu celkem desítce typů prodávaných na celém světě. Zatím jich je tedy pět, ale Ford by je měl záhy doplnit třídveřovým hatchbackem, kabrioletem s pevnou skládací střechou, následovníkem stávající Kugy a hovoří se též o sportovně střiženém dvoudvéřovém kupé.

Focus Combi se světu již za několik hodin představí spolu s pětidvéřovým provedením na autosalonu v Ženevě a sériová výroba této stěžejní řady bude zahájena současně v Evropě i USA ve druhé polovině letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Combi 2010, Ford Focus 2010

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků