Ford Focus Combi: nová generace je venku

Ještě před ženevskou premiérou Ford zveřejnil první snímky svého kompaktního kombíku. Sluší mu to? Posuďte sami... (+ video)

Ženevskou premiérou Focusu Combi se rozroste rodina kompaktních Fordů na pět modelů, doplní tedy pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan a do výšky povytáhlé typy C-Max a C-Max Grand.

Na rozdíl od ostatních variant by měl zůstat Focus Combi výsadní doménou evropských trhů a neplánuje se jeho export či výroba mimo evropskou půdu. Informoval o tom John Fleming, nejvyšší muž evropského Fordu, s tím, že tak reflektují „poptávku v konkrétních oblastech“. Je přitom zřejmé, že „kombiverze” Focusu je v Evropě zcela strategickým modelem, v předchozí generaci činil podíl této varianty plnou třetinu všech prodejů, přičemž třeba v Německu je to více než polovina.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme na novou řadu zážehových motorů s atmosférickým plněním i přeplňováním a hospodárných turbodieselů. Zastánci benzínu budou mít k dispozici dvojici „šestnáctistovek“ s výkony 105 a 125 koní (77 kW a 92 kW) a jednotek EcoBoost se shodným objemem, ale výkonem 150 a 180 koní (110, resp. 132 kW). Také základ nabídky vznětových motorů stojí na objemu 1,6 l a výkonech 95 a 115 koní (70 a 84 kW) a dvoulitrech odladěných na 140, resp. 163 koní (102 a 119 kW), přičemž dostupnost jednotlivých modelů bude záviset na konkrétním evropském trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford oznámil, že platforma zcela nového Focusu poslouží v budoucnu celkem desítce typů prodávaných na celém světě. Zatím jich je tedy pět, ale Ford by je měl záhy doplnit třídveřovým hatchbackem, kabrioletem s pevnou skládací střechou, následovníkem stávající Kugy a hovoří se též o sportovně střiženém dvoudvéřovém kupé.

Focus Combi se světu již za několik hodin představí spolu s pětidvéřovým provedením na autosalonu v Ženevě a sériová výroba této stěžejní řady bude zahájena současně v Evropě i USA ve druhé polovině letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Combi 2010, Ford Focus 2010

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků