Ford Focus C-MAX: úder proti konkurenci (ceny a výbava v Česku)

Focusu C-MAX jsme zatím na stránkách AutoRevue.cz nevěnovali nijak zvlášť velkou pozornost. S příchodem na český trh tento nedostatek napravujeme kompletním přehledem cen, výbav, rozměrů a rovněž i obsáhlou fotogalerií.
Ford Focus C-MAX: úder proti konkurenci (ceny a výbava v Česku)
Seznam kapitol
  1. Rozměry a motory
  2. Přehled výbav (Ambiente, Trend, Ghia), ceny v Česku
  3. Fotogalerie

Jak jsem psal již v nedávné bleskovce, od října nabízí Ford svůj nový model Focus C-MAX, který patří podobně jako VW Touran, Opel Zafira nebo Mazda Premacy do segmentu kompaktních MPV. Tomu odpovídají srovnatelné rozměry, velký vnitřní prostor a vyšší stavba karoserie. C-MAX je dlouhý 4333 mm, široký 1825 mm a vysoký 1595 mm. Rozvor činí 2640 mm, což bohatě stačí pro pohodlí na zadních sedačkách.

Zavazadlový prostor má dostatečnou kapacitu 550 litrů; zatímco u Zafiry, Touranu či Peugeotu 307 SW jej lze využít pro třetí řadu sedadel, C-MAX tuto možnost nemá. Podle Fordu většiná zákazníků třetí řadu sedadel nepotřebuje; a pokud ano, mohou si koupit pohodlnější a větší model Galaxy.

Rozměry

Vnější

  • Celková délka: 4 333 mm
  • Celková šířka bez zrcátek: 1 825 mm
  • Celková šířka se zrcátky: 2 022 mm
  • Celková výška: 1 595 mm
  • Přední převis: 871 mm
  • Zadní převis: 822 mm
  • Rozvor náprav: 2 640 mm

Zavazadlový prostor

  • Maximální výška ložného prostoru: 925 mm
  • Maximální šířka mezi podběhy kol: 1 050 mm
  • Délka ložného prostoru po opěradla zadních sedadel: 855 mm
  • Délka ložného prostoru po opěradla předních sedadel: 1 734 mm

Vnitřní vzadu

  • Prostor pro hlavu: 967 mm
  • Minimální prostor pro nohy: 946 mm
  • Šířka ve výši ramen: 1 400 mm

Vnitřní vpředu

  • Prostor pro hlavu: 1 017 mm
  • Maximální prostor pro nohy: 1 023 mm
  • Šířka ve výši ramen: 1 420 mm

Objem zavazadlového prostoru

  • 5 sedadlová úprava: 550 l
  • 2 sedadlová úprava (naloženo po střechu): 1620 l

Motory

Motor 1.6 Duratec 16V 1.8 Duratec 1.6 Duratorq TDCi 2.0 Duratorq TDCi

Objem (ccm)

1596

1798

1560

1998

Výkon (kW/ot.)

74/6000

88/5500

80/4000

100/4000

Točivý moment (Nm/ot.)

146/4000

165/4000

245/1750

320/2000

Zrychlení 0-100 km/h

12,9

10,8

11,3 (11,6)

9,6

Zrychlení 50-100 km/h (4)

14,6

13,1

12,1 (7,9)

8,3

Maximální rychlost (km/h)

175

193

185 (180)

200

Spotřeba (l/100 km)

8,9/5,7/6,9

9,7/5,6/7,1

6,3/4,1/4,9
(7,0/5,0/5,7)

7,5/4,5/5,6

Hmotnost (kg, Ambiente)

1335

1387

1391 (1423)

1506 *

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rozměry a motory
  2. Přehled výbav (Ambiente, Trend, Ghia), ceny v Česku
  3. Fotogalerie
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků