Dosud 140 000 registrací v Evropě. Focus C-MAX exportován do celkem 80 zemí. Nová homologace N1 v ČR.
Saarlouis / Praha, 25. října 2004 – Kompaktní minivan Ford Focus C-Max, který Ford uvedl na evropské trhy přibližně před rokem, si vede více než zdatně: 22. října totiž z výrobní linky Fordova závodu v Saarlouis sjel Focus C-MAX s pořadovým číslem 200 000!
Focus C-MAX patří k velmi úspěšným evropským modelům automobilky Ford. Dosud jich na devatenácti evropských trzích, kam se vůz dováží, bylo zaregistrováno více než 140 000. Kromě Evropy se však Focus C-MAX vyváží i na 61 dalších trhů od Angoly přes Austrálii, Jamajku a Japonsko až třeba k Tahiti a Taiwanu. Focus C-MAX se v mnohých ohledech od konkurence v segmentu výrazně liší a vyčnívá nad ní například svými jízdními vlastnostmi. Také proto jeho obliba nejen mezi evropskými zákazníky stále stoupá a C-MAX patří v mnoha zemích starého kontinentu k prodejně nejúspěšnějším vozům ve svém segmentu. Segment minivanů je mimochodem třídou, která v celé Evropě zaznamenává největší vzestup.
Ford Focus C-MAX se vyrábí v německém Saarlouis, kde Ford zaměstnává 7000 lidí. Dalších 1800 pak pracuje ve výrobních závodech jednotlivých dodavatelů, které jsou s továrnou těsně propojeny a dovolují jí tak vyrábět efektivním způsobem "lean production", kdy jednotlivé komponenty přijíždějí na montážní linku přesně na čas.
Za rok své přítomnosti na evropském trhu získal Focus C-MAX kromě prodejních úspěchů také nejedno ocenění. Stal se například Autem roku v Rusku a na Slovenku, byl certifikován jako vůz s nejlepší protialergickou úpravou interiéru, a dostal také mezinárodní ocenění za svůj design (European Automotive Design Award 2004).
Podnikatele v České republice také jistě potěší skutečnost, že v pátek 22. října 2004 získal Ford Focus C-Max pro ČR další homologaci jako užitkový vůz N1. To se týká modifikací s benzinovým motorem 1,8 i / 125 k a s turbodieselem 1. 6 TDCi / 109 k, které jsou nyní jako "enjednička" homologovány v pětisedadlové verzi.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost