Ford Focus C-MAX slaví 200 000 vyrobených vozů!

Dosud 140 000 registrací v Evropě. Focus C-MAX exportován do celkem 80 zemí. Nová homologace N1 v ČR.

Saarlouis / Praha, 25. října 2004 – Kompaktní minivan Ford Focus C-Max, který Ford uvedl na evropské trhy přibližně před rokem, si vede více než zdatně: 22. října  totiž  z výrobní linky Fordova závodu v Saarlouis sjel Focus C-MAX s pořadovým číslem 200 000!

Focus C-MAX patří k velmi úspěšným evropským  modelům automobilky Ford. Dosud jich na  devatenácti  evropských  trzích,  kam  se  vůz dováží,   bylo    zaregistrováno   více  než 140 000. Kromě Evropy se však  Focus C-MAX vyváží i na 61 dalších trhů od Angoly přes Austrálii, Jamajku a Japonsko až třeba k Tahiti a Taiwanu. Focus C-MAX se v mnohých ohledech od konkurence v segmentu výrazně liší a vyčnívá nad ní  například svými jízdními vlastnostmi.  Také proto jeho obliba nejen mezi evropskými zákazníky stále stoupá a C-MAX patří v mnoha  zemích starého kontinentu k prodejně nejúspěšnějším vozům ve svém segmentu. Segment minivanů je mimochodem třídou, která v celé Evropě zaznamenává největší vzestup.

Ford Focus C-MAX se vyrábí v německém  Saarlouis, kde Ford zaměstnává 7000 lidí. Dalších 1800 pak pracuje ve výrobních závodech jednotlivých dodavatelů, které jsou s továrnou těsně propojeny  a dovolují jí tak vyrábět efektivním způsobem "lean production", kdy jednotlivé komponenty přijíždějí na montážní linku přesně na čas.

Za rok své přítomnosti na evropském trhu získal Focus  C-MAX kromě  prodejních úspěchů také nejedno ocenění. Stal se například Autem roku v Rusku a na Slovenku,  byl certifikován jako vůz s nejlepší protialergickou úpravou interiéru, a dostal také mezinárodní ocenění za svůj design (European Automotive Design Award 2004).

Podnikatele v České republice také jistě potěší skutečnost, že v pátek 22. října 2004 získal Ford Focus C-Max pro ČR další  homologaci jako užitkový vůz N1. To se týká modifikací s benzinovým motorem 1,8 i / 125 k a s turbodieselem 1. 6 TDCi / 109 k, které jsou nyní jako "enjednička" homologovány v pětisedadlové verzi.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků