Ford Focus C-MAX slaví 200 000 vyrobených vozů!

Dosud 140 000 registrací v Evropě. Focus C-MAX exportován do celkem 80 zemí. Nová homologace N1 v ČR.

Saarlouis / Praha, 25. října 2004 – Kompaktní minivan Ford Focus C-Max, který Ford uvedl na evropské trhy přibližně před rokem, si vede více než zdatně: 22. října  totiž  z výrobní linky Fordova závodu v Saarlouis sjel Focus C-MAX s pořadovým číslem 200 000!

Focus C-MAX patří k velmi úspěšným evropským  modelům automobilky Ford. Dosud jich na  devatenácti  evropských  trzích,  kam  se  vůz dováží,   bylo    zaregistrováno   více  než 140 000. Kromě Evropy se však  Focus C-MAX vyváží i na 61 dalších trhů od Angoly přes Austrálii, Jamajku a Japonsko až třeba k Tahiti a Taiwanu. Focus C-MAX se v mnohých ohledech od konkurence v segmentu výrazně liší a vyčnívá nad ní  například svými jízdními vlastnostmi.  Také proto jeho obliba nejen mezi evropskými zákazníky stále stoupá a C-MAX patří v mnoha  zemích starého kontinentu k prodejně nejúspěšnějším vozům ve svém segmentu. Segment minivanů je mimochodem třídou, která v celé Evropě zaznamenává největší vzestup.

Ford Focus C-MAX se vyrábí v německém  Saarlouis, kde Ford zaměstnává 7000 lidí. Dalších 1800 pak pracuje ve výrobních závodech jednotlivých dodavatelů, které jsou s továrnou těsně propojeny  a dovolují jí tak vyrábět efektivním způsobem "lean production", kdy jednotlivé komponenty přijíždějí na montážní linku přesně na čas.

Za rok své přítomnosti na evropském trhu získal Focus  C-MAX kromě  prodejních úspěchů také nejedno ocenění. Stal se například Autem roku v Rusku a na Slovenku,  byl certifikován jako vůz s nejlepší protialergickou úpravou interiéru, a dostal také mezinárodní ocenění za svůj design (European Automotive Design Award 2004).

Podnikatele v České republice také jistě potěší skutečnost, že v pátek 22. října 2004 získal Ford Focus C-Max pro ČR další  homologaci jako užitkový vůz N1. To se týká modifikací s benzinovým motorem 1,8 i / 125 k a s turbodieselem 1. 6 TDCi / 109 k, které jsou nyní jako "enjednička" homologovány v pětisedadlové verzi.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků