Ford Focus C-MAX slaví 200 000 vyrobených vozů!

Dosud 140 000 registrací v Evropě. Focus C-MAX exportován do celkem 80 zemí. Nová homologace N1 v ČR.

Saarlouis / Praha, 25. října 2004 – Kompaktní minivan Ford Focus C-Max, který Ford uvedl na evropské trhy přibližně před rokem, si vede více než zdatně: 22. října  totiž  z výrobní linky Fordova závodu v Saarlouis sjel Focus C-MAX s pořadovým číslem 200 000!

Focus C-MAX patří k velmi úspěšným evropským  modelům automobilky Ford. Dosud jich na  devatenácti  evropských  trzích,  kam  se  vůz dováží,   bylo    zaregistrováno   více  než 140 000. Kromě Evropy se však  Focus C-MAX vyváží i na 61 dalších trhů od Angoly přes Austrálii, Jamajku a Japonsko až třeba k Tahiti a Taiwanu. Focus C-MAX se v mnohých ohledech od konkurence v segmentu výrazně liší a vyčnívá nad ní  například svými jízdními vlastnostmi.  Také proto jeho obliba nejen mezi evropskými zákazníky stále stoupá a C-MAX patří v mnoha  zemích starého kontinentu k prodejně nejúspěšnějším vozům ve svém segmentu. Segment minivanů je mimochodem třídou, která v celé Evropě zaznamenává největší vzestup.

Ford Focus C-MAX se vyrábí v německém  Saarlouis, kde Ford zaměstnává 7000 lidí. Dalších 1800 pak pracuje ve výrobních závodech jednotlivých dodavatelů, které jsou s továrnou těsně propojeny  a dovolují jí tak vyrábět efektivním způsobem "lean production", kdy jednotlivé komponenty přijíždějí na montážní linku přesně na čas.

Za rok své přítomnosti na evropském trhu získal Focus  C-MAX kromě  prodejních úspěchů také nejedno ocenění. Stal se například Autem roku v Rusku a na Slovenku,  byl certifikován jako vůz s nejlepší protialergickou úpravou interiéru, a dostal také mezinárodní ocenění za svůj design (European Automotive Design Award 2004).

Podnikatele v České republice také jistě potěší skutečnost, že v pátek 22. října 2004 získal Ford Focus C-Max pro ČR další  homologaci jako užitkový vůz N1. To se týká modifikací s benzinovým motorem 1,8 i / 125 k a s turbodieselem 1. 6 TDCi / 109 k, které jsou nyní jako "enjednička" homologovány v pětisedadlové verzi.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků