Ford Focus C-MAX slaví 200 000 vyrobených vozů!

Dosud 140 000 registrací v Evropě. Focus C-MAX exportován do celkem 80 zemí. Nová homologace N1 v ČR.

Saarlouis / Praha, 25. října 2004 – Kompaktní minivan Ford Focus C-Max, který Ford uvedl na evropské trhy přibližně před rokem, si vede více než zdatně: 22. října  totiž  z výrobní linky Fordova závodu v Saarlouis sjel Focus C-MAX s pořadovým číslem 200 000!

Focus C-MAX patří k velmi úspěšným evropským  modelům automobilky Ford. Dosud jich na  devatenácti  evropských  trzích,  kam  se  vůz dováží,   bylo    zaregistrováno   více  než 140 000. Kromě Evropy se však  Focus C-MAX vyváží i na 61 dalších trhů od Angoly přes Austrálii, Jamajku a Japonsko až třeba k Tahiti a Taiwanu. Focus C-MAX se v mnohých ohledech od konkurence v segmentu výrazně liší a vyčnívá nad ní  například svými jízdními vlastnostmi.  Také proto jeho obliba nejen mezi evropskými zákazníky stále stoupá a C-MAX patří v mnoha  zemích starého kontinentu k prodejně nejúspěšnějším vozům ve svém segmentu. Segment minivanů je mimochodem třídou, která v celé Evropě zaznamenává největší vzestup.

Ford Focus C-MAX se vyrábí v německém  Saarlouis, kde Ford zaměstnává 7000 lidí. Dalších 1800 pak pracuje ve výrobních závodech jednotlivých dodavatelů, které jsou s továrnou těsně propojeny  a dovolují jí tak vyrábět efektivním způsobem "lean production", kdy jednotlivé komponenty přijíždějí na montážní linku přesně na čas.

Za rok své přítomnosti na evropském trhu získal Focus  C-MAX kromě  prodejních úspěchů také nejedno ocenění. Stal se například Autem roku v Rusku a na Slovenku,  byl certifikován jako vůz s nejlepší protialergickou úpravou interiéru, a dostal také mezinárodní ocenění za svůj design (European Automotive Design Award 2004).

Podnikatele v České republice také jistě potěší skutečnost, že v pátek 22. října 2004 získal Ford Focus C-Max pro ČR další  homologaci jako užitkový vůz N1. To se týká modifikací s benzinovým motorem 1,8 i / 125 k a s turbodieselem 1. 6 TDCi / 109 k, které jsou nyní jako "enjednička" homologovány v pětisedadlové verzi.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 21 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 94 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků