Kapitoly článku:
- MPV na vzestupu, Ford a jeho strategie sdílení platforem
- Dynamický design, zpracování interiéru, plasty, kvalita
- Palubní deska, ergonomie, ovládací prkvy, palubní počítač
- Pozor na pojistky, odkládací plochy, sedadla, opěrky
- Vnitřní a zavazadlový prostor, variabilita, sklápění sedaček,
- Motor, odhlučnění, zvuky, převody, jízdní vlastnosti, podvozek
- Řízení a řazení, brzdy, plusy, minusy, výbava, parametry
- Fotogalerie (všechny pořízené snímky pohromadě)
Řízení a řazení, brzdy
Variabilní posilovač řízení dostává svému jménu a skutečně přizpůsobuje účinek aktuální rychlosti. Manévrování se C-Maxem je stejně příjemné na parkovišti, ve městě i na dálnici. S řízením souvisí volant, který nejen dobře vypadá, ale výborně padne do ruky. Řízení je přesné a citlivé, ochotně reaguje na sebemenší pohyb volantem. Ve stejném duchu se nese řazení. Na středové konzole posazená řadící páka se výborně drží (na tom má zásluhu kulatá hlavice) i výborně řadí.
Dráhy mezi stupni jsou krátké a přesné, stupně zapadají lehce, nemusel jsem překonávat žádný odpor. Brzdy odpovídají sportovnějšímu naladění, vynikají ostřejším nástupem brzdného účinku. Brzdový pedál, chcete-li prudce zastavit, stačí více přišlápnout, rozhodně nemusíte pedál zarazit do podlahy. Na druhou stranu nekatapultuje lehké zavadění o brzdový pedál spolujezdce na čelní sklo. Účinné brzdy dotvářejí mozaiku jízdních vlastností, které patří mezi nejlepší ve třídě.
Sportovní i rodinný
Ford Focus C-Max spojuje praktické výhody kompaktních MPV s výbornými jízdními vlastnostmi pramenícími z vyspělé platformy, kterou sdílí s některými sourozenci. Stejně jako poklidnou jízdu městem zvládá svižné sprinty na úzkých cestách. Jako společník rodiny naopak nenadchne množstvím odkládacích ploch, závratný není ani objem zavazadlového prostoru.
Plusy
- Výborný podvozek
- Přesné řízení a řazení
- Kultivovaný motor
Minusy
Parametry:
Ford Focus C-Max, 1.8 Duratec 16V
Rozměry: 4333 × 2022 × 1595 mm
Rozvor: 2640 mm
Hmotnost: 1442 kg
Zavazadlový prostor: 550/1620 l
Motor: zážehový čtyřválec 1.8 16V, 88 kW při 6000 ot./min, 165 N.m při 4000 ot./min.
Maximální rychlost: 193 km/h
Zrychlení na 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba: 9,7/5,6/7,1
Cena testovaného modelu: 549 900
Výbava testovaného vozu
Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + EBD, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizace, výklopné stolky na zadní straně předních sedadel, kryt zavazadlového prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, otáčkoměr, kůží potažený volant, loketní opěrka na straně řidiče, zadní sedadla dělená 40/20/40, sklopná a vyjímatelná, boční posuvná šikmo dozadu, prostřední sklopné dozadu, palubní počítač, sloupek řízení nastavitelný ve dvou směrech, rádio/přehrávač kazet 5000 + 4 reproduktory + střešní anténa, el. ovládaná zrcátka v barvě karoserie, metalický lak, kola z lehkých slitin 205/55 R16
Cena testovaného vozu: 640 900 Kč
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost